Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt liv med en Punto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

UA, självklart ! Det är ju en FIAT.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

Jomenvisst, det blev UA.
      Men... 2018 blev bilen inlämnad för koll AC då den typ lagt av. Nån dålig O ring hittades.
      Nu 6 år senare är det dax igen. Komp snurrar och går så gas finns men ger dåligt med kyla. (Varmast i Lycksele igår, ±28gr)
      Fått tid om drygt en vecka.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

Comment

Då var diagnosen på AC klar. Ett väldigt litet? hål i kondensorn. Måste va litet då den fortf kyler = gas kvar. Så blir byte om nån vecka. Saltat pris på reservdel. Nissen kondensor, ca 4 000kr, på Trodo kostar den 1 200 plus frakt. Blir totalt 7 800 då allt klart.
        Fiat Punto Easy 1.2 -13

Comment

Dax för besiktning och kändes lite spännande då jag satt in Osram LED. Har jag skrivit ut rätt dokument?
          Vid köpet valde jag inte deras starkaste lampa utan den som ger 330% bättre ljus. Blev en enorm skillnad ändå.
          Jo, besiktningen gick utan nån anmärkning, det är ju ändå en Fiat..
          Punton närmar sig 10 000mil och jag såg vid byte till sommardäck att bromsklossarna börjar ta slut och även skivorna.
          Har beställt allt nytt från Trodo, ca 1500kr. Blir byte till veckan.
          Fiat Punto Easy 1.2 -13

Comment

Härligt att du håller gamla Bettan igång!
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

"Gamla?" ?? Jo, 13 år är nog en rätt gammal bil... Men min uppfattning är att den fortfarande känns ny.
              Ägt den från 2 000mil till 10 000. Går bra, känns tight, tyst i karossen. Små skavanker i fronten orsakade av första ägaren. Ingen rost alls. Lär nog rulla många år om inte shit happens...
              Det gjorde det för min bror. Hade en 2008? Punto med 1,9 diesel. Där hände typ allt. Fjäderbrott, generator, abs strul, växellänkage m.m. Mycket berodde nog på vägsaltet i Sundsvall.
              Fiat Punto Easy 1.2 -13

Comment

Working...
              X