If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det finns mängder av enkla knep för att höja effekten på uno T. om "chipning" är just chipning i ordets bemärkning på uno t är jag tveksam till. priset är vanligtvis 3000 men då är det bara grejer som du kan ordna själv.
Börja med att söka på diverse forum om trimning till uno t.
sökord som pysventil kan man kanske börja med. du kommer att hitta många fler sedan.
Carmaniacs forum på lazzat.se innehåller bra många unoåkare.
lycka till
Mvh Henrik
Henrik Persson
Fiat Uno Turbo i.e -87
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=283
Lancia Delta HF integrale -90
BMW M5 -95
Jag har laget en box som er koblat til systemet och ar elektrisk. Når man trykkar på en knapp i kupeèn skruer den opp båda turbotrykket och bensintrykket.
Originally posted by Dr_Bass Jag har laget en box som er koblat til systemet och ar elektrisk. Når man trykkar på en knapp i kupeèn skruer den opp båda turbotrykket och bensintrykket.
Det är jag mycket tveksam till.. eller missförstår jag dig? Har du byggt det?
Originally posted by Dr_Bass Både ja och nei, deler av dette er ett hörmann sett som ble levert på 80 tallet. Kan skanne koblingskjemar til deg hvis du vil
Vad är det för bränsletrycksregulator, eftersom trycket ökar med knappen.?
Att höja laddtrycket med en knapp är ju inte så svårt , bara satt sätta en solenonid på slangen som aktiveras med knappen. men bränsletrycket?
Jeg vet ikke hvordan som sitter der, men det er i allefall så, det er også montert slik at hvis jeg skrur av bilen, men har knappen inne forsetter den å pumpe bensin osv. Og før turbotrykket kobler inn når knappen er inne går den urent akkurat som om den får for mye bensin. Men som sakt, jeg kan scanne koblingsskjemaene og ta bilder hvis du ikke tror meg
Comment