Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljuddämpare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kollade på dämparen i går när jag tvättade bilen. Hålet är inte längre 5cm i diameter, snarare 15cm långt och 5cm brett och dämpullen börjar krypa ut. Gissar att det inte är så tjock plåt kvar, totalt sönderrostat inifrån. Kan man vira hönsnät runt hela dämparen och sedan smeta på plasticpadding tro?
    Med tanke på att det är den enda dämparen på bilen bortsett från katten så undrar jag lite hur det låter utan dämpull...... Jaja, får väl beställa nytt snarast. blir nog ett Ragazzon, supersprint tillverkar verkligen inte några dämpare till GTn längre, fått svar direkt från dem också och inte bara från Forza.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #17
      Eller om man skulle vara lite vågad ändå?
      Attached Files
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #18
        Original dämpare kostar 2100:- Visste inte att de var så dyra faktiskt.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by novisen
          Eller om man skulle vara lite vågad ändå?
          Verkligen! Var hittade du detta system?
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • #20
            Italiatec.com
            Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

            Comment


            • #21
              Originally posted by Erajack
              Verkligen! Var hittade du detta system?
              ''

              Jo, fast de har ju vett att ta betalt för det också, 820 euro..... inte fullt lika snyggt efter att man sett prislappen
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #22
                Originally posted by novisen
                ''

                Jo, fast de har ju vett att ta betalt för det också, 820 euro..... inte fullt lika snyggt efter att man sett prislappen
                Så sant som du säger! Hukade själv för prislappen!!
                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                Folka Vento VR6 -93 såld!
                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                Comment


                • #23
                  Novisen, varför inte kontakta Uppsala avgasteknik? Är ju flera på forumet som köpt system av dem. Hittills har jag inte läst några negativa saker om dem. Fuel var väl senast i raden av köpare
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #24
                    Håller med där.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      UppsalaAvgas ca 3500:- för slutdämpare (2.5" anslutning, vet inte om det är rätt), rostfri med gissningsvis stort runt utblås. 9000:- från downpipe ink. metallisk racekatt. Låter frestande, katten är ju också 11år gammal och ärligt talat vet jag inte hur länge till den håller, ser rätt rostig ut den också.

                      Raggazzon, 3100:- ink. frakt och moms (om jag inte minns fel), slutdämpare enbart, rostfri. dubbla 80mm utblås.

                      Original, 2300:-, ej rostfri, från katt och bak, 2 dämpare.

                      Någon som vet om det är märkbart sämre med original? Spoolup och effekt/moment? Dubbla dämpare låter mer restriktivt. Tror att bilen går till skrot innan även en originaldämpare gett upp, gissar att de håller en 10år ungefär? Ont om pengar och ingen aning hur jag skall göra, lutar lite mot Raggazzon och när katten rostar sönder så får man kanske komplettera från Uppsala senare? Känns lite fel att gå tillbaka till originaldämpare?
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #26
                        Det som är bra med ett custombygge (Uppsala) är att du kan välja storlek på allt (dämpare, slutrör osv) själv. Sen är det rostfritt (håller bilen ut), flödar bra (om du vill trimma senare) och blir så tyst/högt du vill.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by per
                          Det som är bra med ett custombygge (Uppsala) är att du kan välja storlek på allt (dämpare, slutrör osv) själv. Sen är det rostfritt (håller bilen ut), flödar bra (om du vill trimma senare) och blir så tyst/högt du vill.
                          Frågan är ju om min dämpare håller tills man sparat ihop pengarna, eller om det är vettigare att lägga dem på att renovera toppen. Tror det blir jobbigt att köra bilen med bara kattalysatorn som ljuddämpare. Dessutom börjar jag faktiskt bli trött på punton, har haft den i 8år nu, kanske dags att lägga så lite som möjligt på den och köpa ny bil till våren istället. Varför skall det vara så svårt att bestämma sig? Får väl fundera ett par dagar till.
                          Eftersom downpipen är 2.5" (eller om det är 2.75) så känns det inte som om grövre rör bakåt spelar någon roll, det är ju kallare avgaser och redan begränsat till 2.5" där det spelar störst roll?
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #28
                            ...färdigfunderat.... lite hönsnät och plasticpadding ligger på inköpslistan. Och så håller vi tummarna.
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment

                            Working...
                            X