Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punton avställd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punton avställd

    Nu ställdes Punton av. Jag har fräsha Nordfrost-dubbisar, men vill inte använda bilen i saltlaken. I morgon ska jag försöka få igång den nyinköpta vinterbilen, en Peugeot 309 Gti från -90. Trasig toppackning, spuckna frostpluggar mm... mumsigt. Blir nog att hinka i en annan GTI-motor som min bror har ståendes.

    Vad har ni andra för planer med era Puntosar i vinter? Ska ni köra eller ställa av?
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Ställa på!

    Ska ombesiktiga pga av rostiga bromsrör. Var hittar man billigast såna? Vilka nipplar sitter på egentligen?

    Kul med Pegan, försök hitta en 16V från en 405Mi16 istället så får du 30hk till och snålare motor... Tydligen. Skulle gjort det själv om jag haft min kvar.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Har varit avställd sen september nån gång, hoppas allt blir klart till 1:a maj.

      Comment


      • #4
        Min kommer att rulla hela långa vintern.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Min kommer nok til å bli brukt nesten som før, men når snøen kommer er det Integralen som har førsteprioritet

          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #6
            Ser riktigt kul ut! Hoppas det blir nån snö/is i år då! (om inte Statoil har förstört alla chanser.. )
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Ställa på!

              Ska ombesiktiga pga av rostiga bromsrör. Var hittar man billigast såna? Vilka nipplar sitter på egentligen?

              Kul med Pegan, försök hitta en 16V från en 405Mi16 istället så får du 30hk till och snålare motor... Tydligen. Skulle gjort det själv om jag haft min kvar.
              Rev lite i motorrummet på 309:an... ett stort hål i blocket på baksidan, delar av motorn liggandes bakom grillen, vevaxlen stack ut strax under startmotorn... ähm, jag tror inte det räcker med att byta toppackning.

              Bilen ska vara billig, min bror vill ha bakaxlen när jag kört klar med bilen, därför blir det att hinka ner 1,6:an i bilen istället. Men han har också en MI16-motor ståendes... man blir ju lite sugen.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • #8
                Originally posted by epifant
                Min kommer nok til å bli brukt nesten som før, men når snøen kommer er det Integralen som har førsteprioritet

                Inget saltande i Norge?
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Joda, det saltes her også. Men det er ingen som får noen glede av den i garasjen. Dessuten er den helt utrolig morsom på snø

                  Og til de som måtte lure; den får veldig godt stell om vinteren
                  Last edited by epifant; 8 November 2007, 10:37.
                  Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                  Comment


                  • #10
                    Använder du Lancia som bruksbil på vintern eller är det bara lite nöjeskörning på söndagar?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      ja min lilla punto får jobba i vinter trots lite problem med lite av varje, eller så får min alfa jobba istället för han svår fråga....
                      A112 abarth 85
                      Fiat 128 combi 70
                      fiat 128 2d sedan 69
                      Fiat 128 3p 75
                      Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                      Comment


                      • #12
                        Freddan: Både Integralen og Puntoen går som bruksbiler, bytter litt mellom dem alt ettersom. Det blir litt dyrt å kjøre Integralen HELE tiden... Livet er for kort til å ha det kjedelig
                        Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                        Comment


                        • #13
                          Min punto ska köras. Vädret blir sällan så "vintrigt" här som i resten av landet. Dessutom så går den som bäst på vintern...härlig kalluft till turbon
                          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                          Comment

                          Working...
                          X