Announcement

Collapse
No announcement yet.

CO justering UNO -92 1,5 SX I.E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CO justering UNO -92 1,5 SX I.E

    Har varit och besiktat pärlan och fick två 2r på CO-halten hög och lambda-värdet felaktigt vid förhöjd tomgång, min fråga blir om detta är justerbart??? Någon kanske har ett hum om vad det kan vara för fel. Någon kanske har haft samma problem kanske??Lambda eller Katt fel kanske??? Hoppas någon kan hjälpa mig.

  • #2
    Katten brukar hålla den bilens livstid.. Är avgassystemet 100% utan hål?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Vad jag vet så är det felfritt, kan värdena bli felaktiga vid läckande system??

      Comment


      • #4
        Yes! Kolla med startgas efter tjuvluft oxå.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Har kollat detta och det är tätt + den tar ingen tjyvluft heller. Nu återstår alltså justering, eller???

          Comment


          • #6
            Även om katten håller bilens livstid så gör knappast lambdan det, skulle själv byta den först.

            Om justeringsmöjlighet för CO finns vet jag inte. På en del äldre insprutningssystem var det möjligt, men det är var nog inte så vanligt.

            Comment


            • #7
              Har varit till en liten verkstad som trodde att det skulle gå och justera CO:n, men den är inte justerbar på min. Han sa att i dom flesta fall så är det Lambdan som är paj, och att jag ska byta den och återkomma så skulle han mäta CO:n.
              Jag skall göra detta på tisdag få se om det blir OK. Jag hör av mej om detta senare i veckan som kommer.

              Comment


              • #8
                Har nu bytt Lambdasonden och det blev alldeles utmärkt. Värdena blev godkända på bilprovningen så jag är nöjd.
                Jag tackar för alla förslag den här gången och hoppas att någon annan har haft eller kommer att ha nytta utav detta spörsmål.

                Comment


                • #9
                  Grattis! Skönt det löste sig enkelt.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X