Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto GT provkörning i TopGear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto GT provkörning i TopGear

    http://www.youtube.com/watch?v=Cq-h8hGZcaI
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

  • #2
    Se där ja. Kan faktiskt hålla med honom om att Punton inte är den allra roligaste småbilen när det gäller väghållning. Där ligger faktiskt Peugeot bättre till för mig. Kör just nu en 309 GTI som är skojigare än Punton runt rondellerna. Puntons motor är däremot bilens stora tillgång.

    Känns på det hela som om Punton inte är lika "Gti-inriktad" som de andra bilarna.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      nej, den är för mjuk original, men den ligger kvar på vägen i situationer man trodde man skulle ligga i diket trots det. (originalchassi)
      Sänkt blir väghållningen bättre, men kanar fint när det är blött.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Originally posted by Freddan_BA
        nej, den är för mjuk original, men den ligger kvar på vägen i situationer man trodde man skulle ligga i diket trots det. (originalchassi)
        Sänkt blir väghållningen bättre, men kanar fint när det är blött.
        Precis. Blev positivt överaskad när jag körde min på Mantorp. Originalchassiet håller i ganska länge.
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment

        Working...
        X