Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjullager-byte på G?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjullager-byte på G?

    Är en j*vla konsert just nu från framvagnen.
    Dånande ljud som tystnar när jag svänger höger.
    Förmodligen ett av hjullagren.
    Visst lär lagret pressas ur,eller har jag fel då?
    Vad har ni betalat ungefär på en verkstad för dylikt ingrepp?
    Kan runt 1500-2000kr vara rimligt kanske?

    Nu börjar det bli liiite väl mkt utgifter,så snart kanske det dyker upp en annons på en jättebillig Punto!*hihi*
    Finns säkert ngn här som är intresserad av en reservdelsbil eller nåt.....

    Hubba hopp!
    //C

  • #2
    Lämnar in min imorrn för lagerbyte vä bak, skulle bli runt 1200kr. AutoAlfa.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      en hel del enklare bak än fram dock.

      edit: Och ja, de pressas fram.
      Last edited by novisen; 27 February 2008, 13:09.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Svänger du höger bör det vara vänster hjullager
        Måste plockas ner och pressas ut... Material och utpressning på verkstad RUNT 1000:- lämnar du in vill dom ha 1-1.5 till för arbetet skulle jag tro ungefär!

        PS: byta bak tar 30min och är snorenkelt.. Inget man ska behöva lämna in för

        //PP
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • #5
          Originally posted by ParkPre
          PS: byta bak tar 30min och är snorenkelt.. Inget man ska behöva lämna in för
          //PP
          Min momentnyckel räcker bara till typ 1/10 av det moment som krävs tyvärr..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Update de luxe!
            Ehm,när skrev jag här från början?Februari?
            Omåttligt slött men igår pressades nya lager vä/hö i!
            Bilen har stått flera veckor....

            Höger helt kaputt,fattar inte vilken idiot man har varit som hade bilen till Uppsala i det skicket en gång....Huga!Även vänster var på upphällningen.
            Nåväl,allt gratis iaf!En timmes jobb,hade gått fortare om inte en lagerbana trilskats. Thank god for gassvets...
            Kändes riktigt lyxigt när vi stod och valde vilken hydralpress vi skulle ha,den stooora,den något mindre eller den lilla.Blev den något större.

            Naturligtvis klarade jag mig inte utan skador,fick en stooor polygrip rätt över käften när jag tappade greppet om lagerbanan.
            Kompisen blev förfärad när jag genast spottade ut något på golvet!Han trodde absolut jag spottade ut en tand.....men pollyn träffade snusen klockrent!!*hahahaha*
            Nu är det bara att vobbla ut och sätta tillbaka allt.Sen ut på provtur!

            Hej Hopp!

            //C

            Comment


            • #7
              Det lät ju som det gick bra.. Förutom missödet med polygripen, tur det inte var en tand då
              /H

              Comment


              • #8
                samma sak hära när jag svänger vänster eller åker framåt då tjuter det men högersväng så tystnar det

                Comment


                • #9
                  Bara ngn mutter kvar nu,sen provkörning. Men tog en paus.....förbaskade pollenallergi...*S*
                  Visst gick det bra,enda man behöver tänka på¨är att värma på rätt ställe annars kan man få ett helsike.....


                  Punto 87.Du bör nog byta rätt snart,och får jag säga så är det nog höger lager som håller på att ge sig. Vänta inte för länge som jag bara.
                  Och har det inte bytts förr,på endera sida,så byt bägge. Båda mina var glappa,höger ramlade nästa itu!Uscccch!!!

                  Nepp,tebaks till parkingen!!

                  //C

                  Comment


                  • #10
                    Nya lager,4 nya däck,trummor+backar bak.
                    Och allt kollat,t.o.m varenda liten ful glödlampa som jag jämt brukar glömma.
                    Till besiktningen i morse,innan jobbet.

                    Men fick åka därifrån med 3 fel på avgasvärderna+positionsljus ur funktion(är ju inte ens monterade,aldrig vart ngt om det förr..)

                    Sen var bes.farbrorn på mindre bra humör....tvi!
                    Slog som en idiot i framvagnen...hmm!
                    Hade lust att köra ner skiten i Fyrisån med mig i..men ska väl besinna mig!*hahaha*

                    Ska byta luftfilter,gå igenom lite annat och prova en gång till.
                    Går inte bilen igenom då,blir det nog återvinningen.
                    Precis betalat Csn 21000kr,så nu är det stopp för reparationer!
                    Fälgar m.däck kan man iaf få nån tusing för kanske.

                    God damn!
                    //C

                    Comment


                    • #11
                      Jippiiiiiiii!
                      Gick igenom ombes.!!!
                      Besiktningskillen fick ta en runda,sen var värderna perfekta!

                      Nu slapp man köra ner fulingen i Fyrisån......
                      Mkt trevligare kille än apskaftet i Gävle.
                      Ytterligare en anledning till att flytta från stan...*haha*
                      Nåväl,nu kan jag puttra omkring ett tag till,tills jag samlat på mig pengar för en annan kärra.

                      Börjar bli sugen på en Alfa...*fniss*

                      //C

                      Comment

                      Working...
                      X