Announcement

Collapse
No announcement yet.

Packningar till en Punto 99:a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Packningar till en Punto 99:a

    Hej,

    Efter att ha bytt oljetråget på flickvännens punto så kommer givetvis nästa bekymmer. Nu läcker den ännu mera olja och det verkar som om jag får byta de flesta packningarna i motorrummet. Det läcker nu mer än vad det gjorde från oljetråget, men det läcker på höger sida om motorblocket och ner via vevaxelpackningen verkar det som.

    Jag är i akut behov av hjälp där man kan få tag i packningar till en fiat punto -99:a för det verkar inte vara allt för enkelt. ALLA tips är välkomna!

    Det verkar finns mycket kunnigt folk här vad det gäller fiat och jag hoppas någon ligger inne på bra information, allt ifrån vart man kan få tag i nya packningar till mer generella tips.

    Jag är mycket tacksam för all hjälp som jag kan få!

    MVH

  • #2
    Mindre packningar till motorn - Fiat. Jo faktiskt!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tjenare!
      Jag är ju inte säker på hur sådana här forum fungerar, så vi får väl se om den här texten kommer med över huvud taget, men jag har precis bytt motor i min 00:a. Det är väl inte samma bil, men jag vet inte om det kanske är samma motor?
      Jag hittade i alla fall en sotningssats, av vilken jag så vitt jag vet endast använt packningen mellan grenrör o block, resten ligger o skramlar runt i bakluckan
      Så antingen om du vill komma över det jag har liggande, eller köpa en ny egen, så vet jag vart det finns tror jag, om jag rotar bland kvittona. (Det gäller ju att komma ihåg vad man köpte var)
      Så, som sagt, om det är det du är ute efter, så let me know, om det nu är samma motor?
      (Jag har en 1.2 8V. Från´00 som sagt)
      / Spoonman

      Comment

      Working...
      X