Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krockad Uno

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krockad Uno

    Hejsan!

    Exet råkade krocka min Fiat Uno i vintras och jag har inte orkat fixa det förrän nu.

    Bilen är krockad i vänster fram och vänster framskärm är ordentligt bucklad, strålkastare och blinkers är skrot och förardörren går inte igen så lätt som den borde, man får ta i för kung och fosterland för att få igen den.

    Jag skiter egentligen i hur bilen ser ut, men jag vill gärna att den skall funka.

    Kylaren verkar oskadad, men hon sade att bilen skjutit i värme när hon körde över den till mig.

    Idag var jag ut på skroten och köpte en strålkastarsats och tänkte montera den. Jag okulärbesiktade även kylaren och den var nästan torr. Jag fyllde på c:a 1,5 liter vatten i den och tänkte kolla i morgon om det sjunkit i nivå.

    Så till mina frågor.

    Hyr mycket vätska skall kylaren rymma på ett ungefär? Räcker det med bara vatten i under sommarmånaderna?

    Finns det något annat som kan gå sönder om man krockar vänster fram? Jag har inte sett något annat och bilen går ju bra det lilla jag provkörde den.

    Tror ni det räcker med att montera bort framskärmen och försöka knacka ut bucklorna? Är det svårt att ta bort framskärmen?

    Bilen är en Fiat Uno som enligt regbeviset är en 1990:a.

    Jag har för mig att jag bad om hjälp här på forumet för att modellbestämma den för ett år sedan, men hittar inte min post.

    Det är en flyttimport från tyskland och har troligtvis haft ett orginallarm monterat.

    Bilden är skitdålig, för min nuvarande flickvän spillde öl i min kamera, skall försöka ta en bättre bild.
    Last edited by mr_nemo; 22 June 2008, 14:13.

  • #2
    Krockad Uno

    Hejsan
    Det ska inte vara några probem att ta bort fram skärmen den ska vara skruvad, ända kruxet är att hitta alla bult förband.

    Comment


    • #3
      bult förband??

      Har aldrig i hela mitt liv skruvat med någon bil på det här sättet...

      Comment


      • #4
        Haha härligt förvirrad post. Bilen ser f.ö. som en SX, antingen en 75 eller 60. Fin bil.
        Glykol behövs även på sommaren, kör 50/50. Det rostskyddar även.
        Hur mkt som helst kan gå sönder vid krock, Uno är rätt mjuka. Men det ser ju inte så jätteallvarligt ut.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Sådär...

          Nu har jag lite nya bättre bilder på krockskadan.

          Tänkte sätta mig och meka med den någon dag, fast jag såg att det var jävligt ont om utrymme bakom strålkastaren att skuva fast den på...
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Tycker snarare att det mest sorgliga är din otur när det kommer till valet av tjejer :P
            Skämt o sido.

            Comment


            • #7
              Så sant, så sant, min vän...

              Börjar också inse det...

              Men, men...

              Snart skall det skruvas...

              Tror för övrigt det är en 60SX, då det står på höger framskärm... :-)

              Comment

              Working...
              X