Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motornumret....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Motornumret....

Hej alla Fiat-kompisar!

Har en liten dum fråga.
    Var hittar jag motornumret på Punton?
    -95:a 75sx
    Skylten i motorrummet är ju för själva motorfamiljen men själva motornumret borde stå på blocket någonstans.Eller?
    Tyvärr hittade jag inte min verkstadshandbok hemma i Gävle nu i helgen och haft för mkt att göra för att göra en inspektion i motorutrymmet när det varit ljust.
    Då det förbaskade finansmarknaden ätit stooora hål i budgeten blir det inget bilbyte detta år,så nu stundar kamremsbyte istället.
    Men finns två kamrems-satser att beställa,och skiljer sig beroende på motornumret.
    //Calle

Har för mig att det står på den lilla plåtbiten i motorrummet, börjar väl med 176 (modellen) och sen massor av siffror som anger motortyp, utrustning osv.
    Fiatlös

Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

Comment

Originally posted by Putt
      Har för mig att det står på den lilla plåtbiten i motorrummet, börjar väl med 176 (modellen) och sen massor av siffror som anger motortyp, utrustning osv.
      Tyvärr inte,utan det är motorfamiljen,utrustning m.m
      Motorn själv ska ju ha sig ett númmer(det där lät snuskigt!).
      Till motornummer 9042883 eller från motornummer 9042884 står det på Meca's hemsida.
      Men jag får väl ta bort kåpan när jag får ork och räkna kuggantalet,är tydligen längden som skiljer.

Comment

Working...
      X