Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruksbil - Fiat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ante
    Kanske köpa sniksänkningssats och bara montera bak?
    Tror det blir ganska lönlöst, det är i fronten det gör mest nytta! Enl. de aerodynamiska grundreglerna.. (iaf Volvos egna, litar på dessa).
    Äh vad tusan, slå till på ett 30mm kit bara fjädrar så slipper du byta dämparna. Snabbare break-even oxå!

    Dessa kanske? 89euro + frakt:

    http://cgi.ebay.de/Tieferlegung-Fahr...item43988e19cb
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Kör på smala däck! Jag kör 165/70/14 på Marean, den drar 0,7 typ hela tiden nu

      Lite vingligt ibland dock.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • Smala däck är inte 14" utan 165
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Originally posted by Ante

          Putt: Bra ide. Synd att man inte kan ha 14" på Stilon. Vad har du för motor på din som är så snål, 1,6 100 hk?
          Japp, 1,6 100 hk. Verkar som de flesta Marea 1,6 ligger på samma förbrukning som mig. Kan tänka mig att det är vikten som spelar in, runt 1250-1300 kg väger en Weekend, inte mkt för en sån bil.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • Kom för några veckor sen hem från en Europa-tripp med Marean. Tillsammans med 2 kompisar körde vi Stockholm - Helsingborg - Münster (DE) - Antwerpen (BE) - Caen (FR) - Saumur (FR) - Bastogne (BE) - Köln (DE) och sen tillbaks till Stockholm. 250-300 mil blev det och inga mekaniska problem what so ever. Soppaförbrukningen låg på 0,7-0,8 l/mil med 3 personer + packning samt ac:n på. Utanför Köln toppade jag skorven, 180 km/h (uppmätt med GPS) mäktade 1,6:an med men då var det vingligt med 165orna

            Efter så många mil kan man börja utvärdera Marea Weekend som modell, so here we go:

            + Sköna säten, trots 80mil/dag fick man inte träsmak där bak.
            + STOOOOORT bagageutrymme
            + Mjuk och go' fjädring.
            + Hyfsad bränsleförbrukning
            + AC:n är galet effektiv, t om bättre än de flesta fabriksnya bilar jag åkt/kört

            - På tok för lågt växlad, vid 120km/h varvar bilen 4000 rpm.
            - Högfartsstabiliteten är inte den bästa
            - Lite mycket vägljud slinker in
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • bruks maera

              Att gammla bilar går sönder lite är ju inget ovanligt, men nu har jag tappat bromsarna för andra gången på ca 4 månader,(bilen är bes!),och det beror på rostiga bromsrör. (BES UA!)

              Nå.Då jag tröttnat på denna återkommande överraskning bestämmde jag mej för att byta ALLA bromsrör, och då jag tidigare skrivit att bromsrören på en maera sitter snärjigt till, ville jag bara bekräfta detta.
              Attached Files
              Car portfolio;

              Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
              Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
              Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
              Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
              Chrysler: New Yorker salon -63
              RollsRoyce: Shadow -68

              Comment


              • Originally posted by Ante
                84: Det är en brasilienspecialare tror jag. Säkert någon här som vet mer. Lustigt att den är lika hög somen vanlig MW i bak. Verkar bara vara fram den är höjd. Mot stensprutet hjälper stänkskydden.
                Bilen på bildet er en Stilo Uproad
                En påkostet Stilo med 150 hk diesel og 6 gear
                Ser ut som en SUV, men bare framhjulstrekk.
                Skjelden bil, men kan finnes på f. eks. mobile.de

                Comment

                Working...
                X