Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    kaizer

    Det är ju norrland!

    Men när du vaknat upp ur din dröm värld så kan du slå en signal på 070-6738895... :P
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #17
      kaizer

      Svara här med och inte bara via MSN..
      /Jimmy
      mvh Jimmy Särås

      0736-996 993

      Comment


      • #18
        Jimmy...
        Hittade lite info om m5:an. Visst är det en nice bil, det tycker väl de flesta, men0-100 på 5,3s?? Det tar ju både du och jag. 0-200 på 18,9s!!! Din bil passerar på 14s och min ? Har inte provat, men borde ju klara att axa mellan 170-200 på 5s? Eller... ;-)
        Ibland är det skönt att ha en FUL JÄVLA FIAT... hehehehe.......
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #19
          Bahh!

          Herr bmw(ännu mindre med stora bokstäver!!!!!)!
          Är du så outbildad eller spelar du.Om du vet så lite om bilvärlden så anser jag inte att du ska in på en Fiatchat,för vi vet ALLT.Det är nämligen därför vi kör Fiat!!Jag väljer Fiat,inte för att jag inte har råd att köpa Audi,bmw,Mercedes,utan för att jag inte anser att dom ger mig någon individualitet!Vi som kör Fiat o Alfa,Lancia o andra udda bilmärken är KUNNIGA, och riktiga entusiaster.Vi köper inte en bil för att imponera på grannen,utan för att ha skoj.
          Om bmw hade varit så jäkla bra på grundkonstruktioner, varför havererar deras motorer stup i kvarten i F1.Rally kör dom inte.Etcc måste ändra reglerna till förmån för bmw,annars hotar dom att dra sig ur!?Skulle inte bmw kunna ta ut lika mycket effekt ur sin 6:a som alfa ur sin fyra?Nä du är skrattretande,lilla vän.Tiff Nedell(känd som BBC motorjournalist och racerförare i Storbrittanien) anser att Lancia integrale är en av världens snabbaste bilar på vilket underlag som helst.Detta var innan bmw kunde stava till 4WD.bmw har ju inte ens tillverkat sin enda riktiga superbil dvs bmw m1,utan det var Lamborghini.Missförstå mig rätt,bmw är en bra bil, men ingenting här.Din bil väger nästan 2 ton, medan en coupe väger ca 1300 kg.Här finns bilar som har över 300 hk 400Nm, mot dina framtunga 400 hk 500Nm + att man ökar trycket vid behov dvs när du ska få stryk.Jag skulle vilja att du sansade din kropp,så du inte blir för ledsen och kör din bmw i en betongvägg efter att du har förlorat:-}En annan sak,utmana inte en Delta integrale om du bor i Norrland,HAHA,för då är du dumdristig..:-}
          Mvh Alex

          Comment


          • #20
            En sak till.

            Efter kriget har Alfa byggt Tipo 33 stradale.Bizzarini byggde sin 5300
            Lamborghini en Miura.Iso byggde sina Rivolta,Bresso och Grifo.Ferrari behöver jag inte prata om.Maserati(Detta är rätt stavning bmw)byggde Khamsin,Miztral,Bora,Merak.Lancia byggde Stratos,Montecarlo.De tomaso byggde sin Mangusta(betyder mungo på spanska,och en mungo är en naturlig fiende till en kobra,med adress till AC Cobra) och pantera.Bmw hade möjligen M1 ,sen har dom i M bilarna upphottade standardbilar som dom tjänar gott om pengar på korkade individer.
            Historien om Italdesigns scigheera säger egentligen allt om hur usla bmw är på design.Denna bil tyckte Italdesign skulle bli en bayersk supervagn,men vad gjorde bmw?Jo dom tackade nej på grund av att den var "extrem".Då gick italdesign till Alfa,men dom tackade nej eftersom att Fiat tyckte att den skulle konkurera med Ferrari,vilket var onödigt.Mer förståeligt.Synd att den alldrig kom till.Tänk att ha fått in den i backspegeln på autobahn!Man hade ju kört i diket bara av att se den!Tycker att det är en av dom häftigaste och mest innovativa prototyper som byggts.Glöm ej att dom var tvungna att köpa över chefsdesignern Chris Bangle från Fiat, så att han kunde rita Z8 och den nya Z4!Audi/Seats chefsdesigner heter Walter da Silva och han köptes över av Alfa(läs Fiat).Se på alla Seatfronter.Slående lika Alfa 156... Konstigt tycker jag eftersom tyskarna är så "duktiga".Numera "tyska"Lamborghini kunde ju inte hitta en tysk som kunde rita Murcielago och Gallardo,så det blev en holländare(murcielago) och en italienare(Gallardo).Häpp
            Behåll du din M5,och slit den med hälsan,det är en cool bil,men dig som person respekterar jag ej eftersom du ej vet någonting egentligen.Jag hoppas att du är ung,eftersom du är okunnig,men är du "mogen så blir jag rädd!!
            Mvh Alex

            Comment


            • #21
              tycker det är otroligt hur många här inne orkar skriva fina och rediga och utredande

              svar till mister bmw.

              själv är jag alldeles för lat för det.


              Sen så är jag ganska säker på att bmw är runt 15 år och har precis börjat få lite pubis hår i ansiktet.
              före detta coupe trimmare
              pimpig cadilacc deville
              Sv1000s C-Ö

              Comment


              • #22
                BRA!!

                inlägg "kanske Coupe" !! bra med nån som kan sin historia.....
                /Henrik

                Comment


                • #23
                  Var just ute o Rejsade mot en BMW Z3 Kombi.... han åkte på rejält med däng

                  Comment


                  • #24
                    kan det vara samma som jag smiskade på värmdöleden i lördags?
                    bmw-förare är det alltid lika roligt att förnedra

                    /Janne

                    Comment


                    • #25
                      Haha

                      Rejsade mot min polare i sin 325-24v -92 ,var förbi honom inann 2-vxl åkte i,hehe, min är ju bara 20 år äldre.
                      Pippigul 124SC -72

                      Comment


                      • #26
                        Jag bugar och bockar!

                        Bravo.. en fjäder på hatten för "kanskecoupe" för kunskap om de stora grabbarna innom bilkonsktruktion.
                        Fiat 500
                        Fordson Super Dexta -64
                        Kawasaki Z1A
                        Kawasak GPz1100A2
                        Suzuki Grand Vitara -11
                        Suzuki T500R

                        Comment


                        • #27
                          aaa nu vill ja va me ja oxå! Se kaxiga bmw ägare bli piskade e ja villig att betala för!
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment

                          Working...
                          X