Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min första bil, blir det en Fiat Barchetta 1998 limited?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ha tur för mig då
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #92
      Originally posted by pazzo View Post
      Ha tur för mig då
      köpläge?

      Comment


      • #93
        Lätt uppdatering..

        Ja hörni, nu har jag varit inaktiv ett litet tag! Det har sina förklaringar..

        Sagt o gjort, jag beställde bilen från UK, allt var frid o fröjd.. betalat och klart, kvitton skriva etc..

        Vi valde att få den körd upp, eftersom en trailer hade kostat ca 10 000kr extra med tanke på vikt, färje-kostnad etc + returresan!

        Han påbörjade resan i söndags, åkte via Danmark på måndagen.. upp mot stockholm!

        Jag skulle bli uppringd när han når Stockholm, vilket inte skedde.. tisdagen kom, då får jag ett mail från företaget!

        Han har varit med om en olycka, ett däck släpper från en långtradare, dunkar rakt in i min bil, han voltar ned i diket!

        Maximal otur? Vad i helvete är oddsen för att det skulle hända just där, just då?

        Självklart drog jag öronen åt mig.. men har nu varit i kontakt med akuten där han togs in, dvs intensiven nu,
        3 brutna revben, bruten axel och diverse mindre skador! Bilen är totalkvaddad..

        Läste tom annonsen om olyckan på "blåljus" på nätet!

        Jag tyckte själv att "jamen då kan firman sätta tillbaka pengarna som drogs för tre dagar sedan"

        Men nejdå.. nu är det ett försäkringsärende - vilket jag ju självklart förstår!

        Men faktum kvarstår att de körde bilen, på deras försäkring.. och jag har betalat för en produkt som aldrig levererades!

        Pengarna finns ju kvar i deras firma, eftersom de aldrig investerades i bilen - de ägde ju bilen redan innan jag köpte den!

        Ja.. vi får se hur det går och när jag nu kan vänta mig pengarna tillbaka, trist slut på en påbörjad historia..

        Comment


        • #94
          Jag undrade häromdagen om du har fått hem din bil men snacka om otur... maximal otur! Hoppas det löser sig och att du inte behöver gå back på detta...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #95
            Shit, trist!

            Finns konsument Europa som du kan vända dig till för att få råd och hjälp. Men du bör kunna häva köpet då du juridiskt aldrig varit ägare till bilen.

            Lycka till!
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #96
              Nej jag vet.. maximal otur var ordet!

              den hade nya vinterdäck, monterat larm, allt var toppskick! suck..

              nu lutar det åt denna istället:

              Click image for larger version

Name:	8222011637.jpg
Views:	2
Size:	65.9 KB
ID:	249180

              bra skick, ingen rost, rostskyddsbehandlad, strax under 10 000mil, hardtop+softtop, elspeglar, sidorutor med elhissar,
              fräscha sommardäck med bra alu-fälgar, endast nån parkeringsskada (typ buckla som en 5-krona på ena dörren)

              dock behövs ny kamrem - kostar 6000kr inkl jobb (allt material + ny vattenpump)

              skulle ev kunna få paketet för 42000kr (inkl kamremsbytet)

              fördelen att den är i Sverige, slipper omkostnader från utlandet..
              det är en tysklands-import från början (2 ägare i tyskland, 1 i sverige)

              Comment


              • #97
                Jag gillar färgen på den!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #98
                  Herregud vilken historia Den blåa e snygg fin hardtopp!
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #99
                    Helsike vilken otur.. Lycka till forts!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Ja den blågröna är ju typ såld!

                      Katten också.. inte min tur nu alls inte!

                      Ingen som har en Barchetta stående?

                      Kollade blocket.. hittade en gul som kanske kan fås för 30k

                      Click image for larger version

Name:	6974834583.jpg
Views:	2
Size:	68.7 KB
ID:	249182

                      http://www.blocket.se/halland/Fiat_b...6.htm?ca=4&w=3


                      Eller denna svarta som jag fattade tycke för!

                      Click image for larger version

Name:	8248442368.jpg
Views:	1
Size:	125.9 KB
ID:	249183

                      http://www.blocket.se/sodermanland/F...8.htm?ca=4&w=3


                      Ja hörni, vad tror ni?

                      Den gula är från privatperson, okej skick, liten rostfläck på bakdelen, ingen direkt utrustning öht!

                      Den svarta är från firma, en hel del utrustning (lm-fälgar, fjärrstyrd låsning, cd etc..

                      Comment


                      • LM-fälgar.. Ser endast original plåtfälgar men det kanske finns extra.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by per View Post
                          LM-fälgar.. Ser endast original plåtfälgar men det kanske finns extra.
                          jag tyckte själv att de såg lite "icke" lm ut.. frågan är om det är en reserverad felskrivning i annonsen?

                          Comment


                          • Ta det lugnt. Det dyker alltid upp bilar. Spara till den rätta.
                            Lycka till.
                            Goran
                            Sportbilshistoria:
                            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                            06-10 Porsche 924 N/A -83
                            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                            Comment


                            • Jag skulle personligen ALDRIG köpa bilar ifrån bilfirmor i Örebro/Eskilstuna..
                              Känns som mestadelen därifrån är skojare som säljer importerade skitbilar.

                              Citybilar i eskilstuna är samma företag som Eurobilar. Dom är svartlistade så det skriker om det. Tips från coachen.
                              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                              Comment


                              • aha okej, det hade jag ingen aning om

                                är det säkrare att köpa privat?

                                Comment

                                Working...
                                X