Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför Fiat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tack vare teknikens värld

    Har alltid varit svag för underdogs som Fiat, Tatra och citroen. Min förstabil var t.ex en svansmotor skoda, och har aldrig gillat vanliga bilar. När familjen växte skaffade vi en Subaru Superstation (enda japanska märket jag verkligen respekterar). Men när det var dags att börja pendla 12 mil om dan på plogade asfaltsvägar var det dags att byta till nåt mindre. Kraven var att den skulle gå snålt, ha 5 trepunktsbälten och plats för dubbelvagn (vi väntade då vår 3.e bebis).

    Sen såg jag testen av nya punton i Teknikens Värld (nr2-00) och blev förälskad i strålkastarnas design ;P
    Som tur var hade den 5 bälten, plats för dubbelvagn och gick under halvlitern!
    När 4:e bebisen kom var det inget snack om vilken bil det skulle bli
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

    Comment


    • #17
      Re: tack vare teknikens värld

      Originally posted by jeper
      Har alltid varit svag för underdogs som Fiat, Tatra och citroen. Min förstabil var t.ex en svansmotor skoda, och har aldrig gillat vanliga bilar. När familjen växte skaffade vi en Subaru Superstation (enda japanska märket jag verkligen respekterar). Men när det var dags att börja pendla 12 mil om dan på plogade asfaltsvägar var det dags att byta till nåt mindre. Kraven var att den skulle gå snålt, ha 5 trepunktsbälten och plats för dubbelvagn (vi väntade då vår 3.e bebis).

      Sen såg jag testen av nya punton i Teknikens Värld (nr2-00) och blev förälskad i strålkastarnas design ;P
      Som tur var hade den 5 bälten, plats för dubbelvagn och gick under halvlitern!
      När 4:e bebisen kom var det inget snack om vilken bil det skulle bli
      Hehe, just det här känner jag igen "har aldrig gillat vanliga bilar"
      ;P

      Comment


      • #18
        WHY

        INDOKTRINERAD


        Nej skämt och sido.Varför lägga ut tusen och åter tusen tals kronor på en volvo eller något annat som är modernt nu.
        För att sedan när man åker om kring se att alla andra har en likadan.
        Hellre liten och rapp än stor och slap.
        Har för övrigt haft andra bilar än FIAT men har alltid blivt besviken.

        Comment


        • #19
          Re: WHY

          Originally posted by VOLUMEX
          INDOKTRINERAD


          Nej skämt och sido.Varför lägga ut tusen och åter tusen tals kronor på en volvo eller något annat som är modernt nu.
          För att sedan när man åker om kring se att alla andra har en likadan.
          Hellre liten och rapp än stor och slap.
          Har för övrigt haft andra bilar än FIAT men har alltid blivt besviken.

          hehe liten å rapp jojo så skal det va,, lillfia går som en skott..
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment


          • #20
            Jo det var ju så att jag såg en Fiat panda 4x4 MkI en gång och sa " En sån ska jag ha när jag blir stor " och så blev det dock vid 29 års ålder. Men bättre sent än alldrig.
            //PrimusRex

            Car: Fiat Panda 4x4

            Comment


            • #21
              Lite samma här, en kompis till farsan köpte en Argenta när jag var 14. En sån ska jag ha tänkte jag.
              Efter lumpen (och en Peugeot 205) stod det mellan en vit Alfa 75 TS och en ovanligt fräsch Argenta 120ie... Inget svårt val och inget jag ångrar!

              Sen har det väl lite betydelse om ens farsa (som jag dock inte bodde hos) körde Fiat 125S när man var liten.. "Min pappa har fler hästkrafter i bilen än dig!" osv.. :-)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                panda4x4

                Jag var också stolta ägare till en Panda4X4
                Fast jag var nog 27år när jag köpte den
                Den är Gul
                Årsmodell -88
                Bruks skick(man ska väl använda grejorna)
                Brukar dra upp grannar ur diket på vintern.det är så roligt att se deras min när man bara kopplar på och drar upp dom utan problem.




                Är det någon som vet hur många det finns i sverige??
                (Panda4X4 alltså)

                Long live the Panda4X4

                Comment


                • #23
                  Visst är det Puch som gjort fyrhjulsdriften till pandan va?

                  I sverige är dom nog få, men har man någon gång åkt på små vägar genom byar i österrike, ojoj finns hur många som helst där jue..
                  Fiat Bravo såld

                  Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                  Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                  Fiat Punto HGT

                  Comment


                  • #24
                    Japp det är Steyr Puch som gjorde den .. det rullar nog fler än man tror för att vara den bilen som det är.
                    //PrimusRex

                    Car: Fiat Panda 4x4

                    Comment


                    • #25
                      Anledningen till att jag köpte fiat är att jag är uppväxt i en liten by utanför stan och där ligger det en fiat handlare så det blev en fiat. Min första blia var en regatta targarosso sedan en till regatta och nu en bravo 1,6

                      Comment

                      Working...
                      X