Announcement

Collapse
No announcement yet.

nån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag får väl gå emot strömmen och säga att jag inte håller med dig Alex.

    Man kan ju helt klart ha olika åsikter om att diskutera hur GA sköter sig men och andra sidan så bör nya kunder också få veta vad som är bra och dåligt. Inget bilmärke är perfekt och alla märkesklubbar(förutom bmw då kanske ;-) ) diskuterar för och nackdelar med bilarna och dess organisation .

    Sen hurvida det har vart förr i tiden är knappast relevant just nu. Frågeställningen här från början var hur Olle Olsson agerar just nu när dom precis har fått GA och vad dom kanske bör göra för att bli bättre. Förhoppningsvis går nån från Olle Olsson in och kikar här ibland och snappar upp vad "folket" tycker.

    Även om fiat ska vara en bil för "folket" så innebär inte det att varumärket ska uppfattas som billigt. Se på Skoda; billig bil och har fått till ett riktigt bra varumärke för "folket". Vad beror det på? Skickliga marknadsförare som försöker minimiera misstagen.

    Visst, det är ju jättefint att dom ska dra upp ett lager här i Uppsala men säljer dom inga bilar så har dom fan ingen glädje av lagret.

    Jag hoppas verkligen att Olle Olsson skaffar nån vettig marknadschef som kan lyfta varumärket och förankra detta i organisationen och dess ÅF. Jag tror ett första steg är en ny hemsida som inte är gjord av en 5-åring och en bra reklambyrå som skapar lite nyttiga grejer dels för befintliga kunder och dels bra köpkoncept för nybilsköpare.

    Sist men inte minst, man får ingen andra chans...
    Coupe 20VT -97

    Comment


    • #17
      vettigt och så

      det har ju helt klart blivit en annan fart på antalet pressreleaser från fiat/alfa sen OO tog över. grejerna är dessutom skrivna så tidningarna bara ska kunna lyfta in texten (vilket inte alltid var fallet innan)

      Har sett Alfa-annonser sen övertagandet, dom var Ok tycker jag, skiljde sig från mängden lite. Men inget från fiat

      Vet ngn vilken byrå som nyttjas?

      Den bästa fiat-kampanjen jag sett är helt klart den för Punto2 som LeoBurnett gjorde, med hajbur, vampyr och cowboy!
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment

      Working...
      X