Jag får väl gå emot strömmen och säga att jag inte håller med dig Alex.
Man kan ju helt klart ha olika åsikter om att diskutera hur GA sköter sig men och andra sidan så bör nya kunder också få veta vad som är bra och dåligt. Inget bilmärke är perfekt och alla märkesklubbar(förutom bmw då kanske ;-) ) diskuterar för och nackdelar med bilarna och dess organisation .
Sen hurvida det har vart förr i tiden är knappast relevant just nu. Frågeställningen här från början var hur Olle Olsson agerar just nu när dom precis har fått GA och vad dom kanske bör göra för att bli bättre. Förhoppningsvis går nån från Olle Olsson in och kikar här ibland och snappar upp vad "folket" tycker.
Även om fiat ska vara en bil för "folket" så innebär inte det att varumärket ska uppfattas som billigt. Se på Skoda; billig bil och har fått till ett riktigt bra varumärke för "folket". Vad beror det på? Skickliga marknadsförare som försöker minimiera misstagen.
Visst, det är ju jättefint att dom ska dra upp ett lager här i Uppsala men säljer dom inga bilar så har dom fan ingen glädje av lagret.
Jag hoppas verkligen att Olle Olsson skaffar nån vettig marknadschef som kan lyfta varumärket och förankra detta i organisationen och dess ÅF. Jag tror ett första steg är en ny hemsida som inte är gjord av en 5-åring och en bra reklambyrå som skapar lite nyttiga grejer dels för befintliga kunder och dels bra köpkoncept för nybilsköpare.
Sist men inte minst, man får ingen andra chans...
Man kan ju helt klart ha olika åsikter om att diskutera hur GA sköter sig men och andra sidan så bör nya kunder också få veta vad som är bra och dåligt. Inget bilmärke är perfekt och alla märkesklubbar(förutom bmw då kanske ;-) ) diskuterar för och nackdelar med bilarna och dess organisation .
Sen hurvida det har vart förr i tiden är knappast relevant just nu. Frågeställningen här från början var hur Olle Olsson agerar just nu när dom precis har fått GA och vad dom kanske bör göra för att bli bättre. Förhoppningsvis går nån från Olle Olsson in och kikar här ibland och snappar upp vad "folket" tycker.
Även om fiat ska vara en bil för "folket" så innebär inte det att varumärket ska uppfattas som billigt. Se på Skoda; billig bil och har fått till ett riktigt bra varumärke för "folket". Vad beror det på? Skickliga marknadsförare som försöker minimiera misstagen.
Visst, det är ju jättefint att dom ska dra upp ett lager här i Uppsala men säljer dom inga bilar så har dom fan ingen glädje av lagret.
Jag hoppas verkligen att Olle Olsson skaffar nån vettig marknadschef som kan lyfta varumärket och förankra detta i organisationen och dess ÅF. Jag tror ett första steg är en ny hemsida som inte är gjord av en 5-åring och en bra reklambyrå som skapar lite nyttiga grejer dels för befintliga kunder och dels bra köpkoncept för nybilsköpare.
Sist men inte minst, man får ingen andra chans...
Comment