Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turtle Polermaskin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jaha, då är jag tillbaka där jag började, Sonax polish och flytande hårdvax :-)
    Är väl rätt nöjd med det jag också, började bara fundera eftersom det innehåller både vax och polermedel, så en cleaner kanske hade varit bättre, fast den innehåller slipmedel och jag tycker inte att bilen behöver slipas, den lyser fint ändå.
    Hur gör ni när ni polerar då? Stryker på lite försiktigt, låter torka och sedan polera massor när det skall bort, eller gnuggar ni från det att det stryks på tills det inte längre finns något kvar eller skall man polera med medlet innan det torkat? Brukar stryka ut det lite försiktigt, låta torka och sedan polera bort det.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #32
      om jag polerar tar jag flaskan å kleter ut lite på maskinen å gnir lite på bilen sedan startar jag maskinen å kör lite lagom myket, sedan gör jag så tills hela bilen är polerad, tvättar sedan bilen, torkar å vaxar den. tar aldeles för myckret vax på trasar å drar ut på hela bilen, även rutor å så. sedan tar jag en ny trasa å gnir i cirkelrörelser tills den e fin å blänker som få,
      Fiat Bravo såld

      Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

      Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

      Fiat Punto HGT

      Comment


      • #33
        En annan viktig grej är att skaka flaskan varje gång man skvätter ut nåt.. Speciellt polish, slipmedlet sjunker ofta ner fort.
        Lätt att man glömmer vara noggrann med det.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #34
          aa sanning. måste tänka på detta i fortsättningen.
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment

          Working...
          X