Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat vs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    hehe, har källan till vad som hände den dagen på knutstorp här hemma. Förarer till Barchetten var min far, det är ju en definitionsfråga om han körde ifrån eller inte. Men fortare än de två coupéerna gick det iaf

    Men det har ju inte med bilen och göra i grund o botten när det gäller bankörning. Rakt fram spelar det roll hur många hästar man har, men på bana är det mycket erfarenhet. My old man is getting old now i mean

    Men jimmy har inte sin Coupé kvar va? Det var väll en 16vt med ganska mycket trimm på om jag inte minns helt fel? för året efter körde han en 156 v6 men då ville han inte köra min min pappa sen året där efter körde han en honda s2000, då sa han att detta året kan du inte slå mig. Men då fick inte barchettan köra för att den var en cabbe utan störtbåge.

    reglerna skärptes efter en peugeot 206 (med lisens) körde in i betongväggen och hamna på taket. Inga större skador på föraren tack o lov.
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

    Comment


    • #47
      Det e så att dom små båtarna har en välldig bra väghållning faktiskt, viktfördelningen e klart bättre än coupen...
      O som jag tidigare alltid sagt så e ju coupen ingen banräser, punkt slut.

      Att sedan föraren har en hel del att påverka e ingen myt om vi säger så, men o andra sidan så vet jag att särås är ingen dålig förare..
      Så din pappa, läe vara grym, vill han inte ge extra lektioner ;-)

      Comment


      • #48
        Jimmys Coupe (numera både såld, stulen och skrotad vad jag hört?) var inte heller mappad o klar så den kom att gå mkt bättre efter denna dag.
        Och visst går Barchetta bra, har ju oxå med vikt/effekt att göra. Men om man snackar banräcer är den detta ännu mindre än Coupe.. Som sagt, 90% avgörs av vem som rattar.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #49
          Originally posted by rallymange


          reglerna skärptes efter en peugeot 206 (med lisens) körde in i betongväggen och hamna på taket. Inga större skador på föraren tack o lov.
          Jag vet vems peugeot det var. Killen som ägde bilen är riktigt bra på att köra och vi har rejsat rakt fram många gånger. Han vann alltid med sin standard bil. han vann øver många "snabbare" bilar pga hans førar skicklighet. När den kraschade på knutstorp så var det hans bror eller kompis som hade lånat bilen. Det var i samma kurva som jag välte i med min lilla Abarth får nåt år sedan. Tack och lov så hade dom flyttat på muren och lagt en sandfålla emellan när det hände mig.
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment


          • #50
            Ja jag fattar inte varför de byggde banan sådär. Som gjort för att folk ska åka av. Helt koko, gillar inte Knutstorp alls.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              ja, det stämmer att det var hans bror eller kompis som hade lånat den. Det blev inte speciellt mycket kvar av bilen har jag för mig.

              sen absolut inget ont om Jimmy S, mycket tevlig prick när jag träffade honom för några år sedan på knutan. Fick till och med provsitta hans S2000 och starta det. Ja, ni hörde rätt. Starta den. hahah. mycket fräsh och snygg bil faktiskt för att vara en Honda

              kan helt klart hålla med om den kurvar är lite läskig just där dte hände med peggan. Men för övrigt diggar jag knutstorp. Ska förmodligen dit i början av maj om KAK anordnar en dag för allmänheten som de brukar göra. Någon annan som ska?
              Fiat Punto GT -95
              OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

              Comment


              • #53
                Originally posted by Freddan72
                KAK?
                Jag tror det står för Kalle Anka Klubben

                Comment


                • #54
                  kungliga automobil klubben

                  http://www.kak.se/
                  Fiat Punto GT -95
                  OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                  Comment


                  • #55
                    Se även detta emblem:
                    Attached Files
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #56
                      En polare har skaffat sig prestanda-glidare till min stora sorg. Mercedes C 32 AMG (354Hk / 450Nm) med V6 kompressor och han är ju såklart riktigt kaxig för tillfället.
                      Den enkla frågan jag har vet jag nog redan svaret på, men tror ni att en Coupé 20vT med Chip, 3'' avgas och öppet luftfilter har i närheten av en suck mot en sån best som Mercan? Den väger ju som ett hus, men annars är ju allt till Mercans fördel...

                      0-100 spurten ska gå på 5.3 sek enligt fabrik har jag för mig, vilket beviseligen får min Coupé att stå i skammvrån och skämmas.. Men många tillverkare ljuger ju en del om dessa siffror så man vet ju aldrig.. Toppfarten ska vara begränsad till 250.. damn..
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #57
                        Bara att inse att coupen inte kan vara bäst. AMG modeller är trevliga och jag tror inte att du kan slå den rakt fram men i kurvorna kanske om du är duktigare bakom ratten.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #58
                          Originally posted by FloRic
                          En polare har skaffat sig prestanda-glidare till min stora sorg. Mercedes C 32 AMG (354Hk / 450Nm) med V6 kompressor och han är ju såklart riktigt kaxig för tillfället.
                          Och jag gissar att den var alldeles gratis också..? Inget ont om Mercedes (förutom att jag själv då ligger sisådär 25 år under deras tilltänkta målgrupp) men de pengarna hade jag definitivt lagt på något annat. Och då menar jag inte 200k i trim till min 16VT

                          Comment


                          • #59
                            Originally posted by Aapan
                            Och jag gissar att den var alldeles gratis också..? Inget ont om Mercedes (förutom att jag själv då ligger sisådär 25 år under deras tilltänkta målgrupp) men de pengarna hade jag definitivt lagt på något annat. Och då menar jag inte 200k i trim till min 16VT
                            Håller helt klart med där, skulle aldrig köpt en sån själv.. Är ju inte just han som har köpt den heller, utan hans storebror som har eget företag som det verkar gå bra för tydligen..

                            84rj0 - Sant, men man vill ju tro att Coupén är vad den är, bäst.
                            Samt att man "slår" Mercan på alla sätt och vis när man tar en tur runt stan. Mercan ser ut som vilken.... Merca (?) som hellst medans Coupén helt klart är speciell och klart goare att vila ögona mot.
                            Last edited by FloRic; 7 February 2007, 18:18.
                            Tidigare bilar:
                            Volvo 480ES 2006-2007
                            BMW 320i E30 2007-2008
                            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                            + nån volvo 740 samt volvo 240

                            Comment


                            • #60
                              Punto GT vs. Fiesta ST

                              För att återknyta till topic- Fiat vs.

                              I fredags skulle jag besöka mina föräldrar. Åker hem till min lägenhet direkt efter jobbet och hämtar lite prylar, vilket går fot och jag är strax ute i bilen (Punto GT) igen.

                              Åker ut på E4/20 vid Västberga (Stockholm), och kör söderut. Svänger av vid Sätra eftersom det verkar vara stopp på motorvägen, då går det smidigare att åka en mindre väg via Skärholmen.

                              Ca. 100 meter framför mig ligger en Ford Fiesta ST och svänger friskt mellan filerna. Kör efter och hamnar före honom, när vi får stanna vid ett rödljus. När det blir grönt ger jag järnet, ser i backspegeln att han också gör det. Han försöker komma om mig, men hänger inte med. Han skulle svängde av efter nästa rödljus, så mer race än så blev det inte.

                              För några veckor sen drog jag en Saab 9-5 på strandvägen. Han fick sen tokryck och blåste iväg i säkert 100 km/h, lite småfarligt med tanke på alla övergångsställen och trafik.
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment

                              Working...
                              X