Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har fiat extrem tunn plåt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har fiat extrem tunn plåt?

    Hej!

    Undrar om Fiat har tunnare plåt än "vanligt"...
    Hela min bil är småbucklig fast det är en 98:a

    Har servat & donat under huven i 2 dagar så jag har stängt huven flera gången och "tryckt" till den i framkant för att huvlåset ska låsa...tvättade av bilen idag & upptäckte att huven har 4st nya bulor i framkant där jag har tryckt..Så "fladdrig" ska väl inte en huv va?

    Ska köpa en "ny" piratdelshuv nu & hoppas att det är tjockare plåt på den än från fabrik...

    irreterande!

  • #2
    japp.

    Comment


    • #3
      Är den tjockare på piratdelar då?

      Comment


      • #4
        Vilken modell har du?
        Fiat har i allmänhet rätt tunn plåt ja..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Är inte rätt stängningsteknik att släppa huven från 30-40 cm höjd? Det är väl bara gamla 50-tals-amerikanare man pressar ner?
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Tunn plåt är snabbare än tjock plåt.
            Daniel Östlund
            www.kraniel.com

            >> Min Coupé<<

            Comment


            • #7
              Jo

              riktigt kass plåt har Fiat tyvärr...min Coupe har säkerligen 6-7 små små bucklor lite här och var från mitten av förardörren och neråt tröskeln. Samma sak på passagerardörren, dock färre bucklor där. Sen är det 2-3 bucklor på bakskärmen på passagerarsidan, det enda som i praktiken är felfritt är bakdelen, förar bakskärmen, passagerar framskärmen och huven... men huven har ju istället klassiska stenskott som bara kommer ständigt på den här bilen

              Tråkigt och fult när man tittar lite noggrannare snett från sidan när bilen är nuytvättad, då ser man att omgivningen inte speglas sig jämnt i lacken utan att de e "vågigt" där buckllorna tätt finns...
              Värre är det när solen lyser ju i en sån vinkel rakt på sidan av bilen, står man då 2 m ifrån bilen i profil så ser man klart och tydligt bucklorna, typ lika stora som 50öriongar/enkronor.
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #8
                Vet att på barchettan så bytte Fiat motorhuven från års modell 99 tror jag, till en tjockare.

                Comment


                • #9
                  Min bil är en Brava

                  Tycker man hittar nya bucklor varje dag

                  Visst,jag ska ändå hellacka den snart men hur kul är det med spackelfläckar?
                  Och hur kul är det med en nylackad bil & sedan få mer bucklor?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Schuckert
                    Är inte rätt stängningsteknik att släppa huven från 30-40 cm höjd? Det är väl bara gamla 50-tals-amerikanare man pressar ner?
                    Om man monterar gasdämpare för att slippa "pinnen" som jag har tänkt göra,då måste jag pressa ner huven

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sjogren
                      Om man monterar gasdämpare för att slippa "pinnen" som jag har tänkt göra,då måste jag pressa ner huven
                      Då får man nog skylla sig själv..

                      F.Ö. hjälper det inte att folks attityd mot Fiat är lite sådär. Parkeringsbuckla mot "en vanlig Fiat" spelar ju ingen roll tydligen..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Det kanske är ytterligare en fördel med kolfiberhuv!
                        Att slippa bucklor på huven alltså.
                        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                        http://www.garaget.org/?car=38250

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sjogren
                          Är den tjockare på piratdelar då?
                          Tjolahopp!
                          Det ska du nog inte räkna med.
                          Nu har jag förvisso en Punto men räkna med att plåttjockleken är minst lika tunn som originalet,och att passformen kan vara sisådär.Så är det med min huv iallafall.Rätt vassa grader efter formpressningen är det också.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sjogren
                            Om man monterar gasdämpare för att slippa "pinnen" som jag har tänkt göra,då måste jag pressa ner huven
                            Öh? Jag har gasdämpare orginal, utan "pinne". Och kan släppa ned huven. Finns det olika varianter?
                            il giallino
                            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                            bella rossa
                            Coupé 20VT LE nr1516 1999

                            white pearl
                            Mini Cooper D 2007

                            Comment


                            • #15
                              Men borde inte det vara lättare att räta ut bucklorna om plåten är tunnare då?
                              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                              Comment

                              Working...
                              X