Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har fiat extrem tunn plåt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Black_GT
    Men borde inte det vara lättare att räta ut bucklorna om plåten är tunnare då?
    Jo,men eftersom man inte är bilplåtslagare så kan man inte rikta plåt.
    Spackla o lacka är inga problem

    Jag skippar att byta huv för jag ska bygga en böserblick i plåt och svetsa dit så det måste ju ändå spacklas.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Mikael W
      Öh? Jag har gasdämpare orginal, utan "pinne". Och kan släppa ned huven. Finns det olika varianter?
      Trodde man fick trycka om man hade dämpare..

      Comment


      • #18
        Fick tom höra av någon på forumet att man skulle kunna trycka med bara fingrarna lite mjukt inifrån, så skulle man kunna "massera" ut den intrycka bucklan.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #19
          Upptcäkte en buckla idag i solskenete som jag inte sett innan

          Hmm..det är ett veck snarare sagt, på passagerarsidan precis under sidobakrutan.

          Precis där plåten är böjd så att säga, o då undrar man helt klart, hur i helskotta får man en buckla där!? ...

          Det är inte precis så att ett dörruppslag kan komma åt i den vinkeln där uppe, då hade dörren gjort en buckla på själva skärmkanten och inte högre upp var plåten böjer sig liksom.

          Fattar verkligen ingenting av de här...
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment


          • #20
            Har fått en dörr precis framför tanklocket på punton som genererade lite sprickor i lacken..... skall lackas nu i vår (försäkringsärende), men så trist att folk inte bryr sig. De måste verkligan ansträngt sig :-(
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Joksi
              ...Det är inte precis så att ett dörruppslag kan komma åt i den vinkeln där uppe, då hade dörren gjort en buckla på själva skärmkanten och inte högre upp var plåten böjer sig liksom.

              Fattar verkligen ingenting av de här...
              SUV kallas dessa gynnare. Ger även sina förare en ny variant på "döda vinkeln": neråt!
              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #22
                Ja man blir lite förbannad att folk bara smäller upp dörren o låter den vila mot bilen! Jag satt i bilen på en parkering när jag hör en dunk och går genast ut och kollar. Det är då en äldre dam som trots att det fanns utrymme så måste dörrn upp helt! Jag påpekade att så gör man väl inte. Hon svarade att lugna dig jag ser ingen skada på din bil. Det hör inte hit så jag! Man öppnar dörrarna försiktigt när bilar står bredvid. Hon muttrade och gick vidare.. Jag synade bilen och det blev inget märke vad jag kunde se denna gång. Dock så har jag åtskilliga småbulor efter dörrar på sidorna. Och på huven. Tycker det är lite dåligt att huven blir bucklig om man stänger genom trycka ner.

                Comment

                Working...
                X