Announcement

Collapse
No announcement yet.

köpa en stilo!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by RolandM
    Nej, det är ingen regel.
    Peugeot 307 diesel har exempelvis 3000 mil serviceintervall. Att Mégane har 1 500 mil beror på partikelfiltret som har en annan konstruktion än Peugeot och den konstruktionen gör att oljan behöver bytas oftare, så vanlig service är var 3 000 mil även på Mégane diesel, men det är byte av olja var 1 500 mil.

    Dieselbilar har högre andrahandsvärde än bensin, jag tror definitivt mer på diesel i framtiden än bensin.

    Min mor har precis bytt från en 2.0 - 138hk Peugeot 307 bensin till en 307 diesel på 1,6l 110 hk hon tycker den lilla dieselmotorn är mycket snabbare, har mer kraft vid omkörningar, och dessutom drar mycket mindre bränsle. För henne är det ren vinst att köra diesel jämfört med 2,0 bensinaren.

    Fiats dieslar är ju dessutom minst lika bra som de franska, så diesel - absolut ett bra val.
    Hur hög är fordonskatten på 307 dieseln? Motorn utvecklar ju 240 Nm så visst är det lite roligare bakom ratten vid omkörningarna . Synd bara att Peugeot inte erbjuder en sexväxlad låda till den lilla dieseln.
    Last edited by Freddan72; 22 September 2007, 22:11.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment

    Working...
    X