Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olle satsar Fiat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Schuckert
    Hur menar du? Den finns ju redan. Croma är en kombi som är större, bättre och billigare än V70 och faktiskt inte helt olik en C5 kombi.
    Jag kör i en varje dag.
    Ok, jag har tittat mycket på Croma, men intrycket blev att den var stor, men kortare i bagaget (i höjd med hatthyllan) än en V70, för mig ser karossen mer combi/cupé ut en ren kombi, men jag kan absolut ha fel (det händer rätt ofta säger mina barn).

    Comment


    • #47
      Originally posted by Alvar
      Ok, jag har tittat mycket på Croma, men intrycket blev att den var stor, men kortare i bagaget (i höjd med hatthyllan) än en V70, för mig ser karossen mer combi/cupé ut en ren kombi, men jag kan absolut ha fel (det händer rätt ofta säger mina barn).
      Min Croma får ibland ställa upp som laståsna när grejerna inte går in i chefens V70.
      Den ser inte så stor ut Croman, men ställ den jämte en V70 och densamma ser rätt fjuttig ut.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #48
        Originally posted by Schuckert
        Min Croma får ibland ställa upp som laståsna när grejerna inte går in i chefens V70.
        Den ser inte så stor ut Croman, men ställ den jämte en V70 och densamma ser rätt fjuttig ut.
        Hur kan den se fjuttig ut när den är större på alla ledder utom höjden;-)

        Jag skojjar, intrycket kan såklart ge en annan bild än faktiska mått, dessutom kan innerutrymmen disponeras olika, så även en bil med lite mindre yttermått blir rymligare invändigt.

        En fråga till alla er kunniga.
        Hur många Fiat byggs årligen, någon som vet det, jag har letat men inte funnit svaret.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Alvar
          Hur kan den se fjuttig ut när den är större på alla ledder utom höjden;-)

          Jag skojjar, intrycket kan såklart ge en annan bild än faktiska mått, dessutom kan innerutrymmen disponeras olika, så även en bil med lite mindre yttermått blir rymligare invändigt.

          En fråga till alla er kunniga.
          Hur många Fiat byggs årligen, någon som vet det, jag har letat men inte funnit svaret.

          Faktum är att längden är på centimetern lika mellan Croma och V70. Croman är dock 12cm högre, men någon centimeter smalare.

          Jag skall leta rät på en bild där min står jämte en V70
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #50
            Originally posted by Schuckert

            Faktum är att längden är på centimetern lika mellan Croma och V70. Croman är dock 12cm högre, men någon centimeter smalare.

            Jag skall leta rät på en bild där min står jämte en V70
            Från resp hemsida.
            (Fan att jag inte lyckas få in smilys, det kan ju verka som detta är viktigt.)

            Croma V70
            L 4756 4823
            B 1775 1861
            H 1597 1547

            Undra om vi har för lite att göra??

            Comment


            • #51
              Originally posted by Alvar
              Från resp hemsida.
              (Fan att jag inte lyckas få in smilys, det kan ju verka som detta är viktigt.)

              Croma V70
              L 4756 4823
              B 1775 1861
              H 1597 1547

              Undra om vi har för lite att göra??
              Vi har för lite att göra och orkar bara gnälla. Åldern?

              Det där verkar ju vara den nya V70. Jag talade om den förra modellen som var aktuell när Croman kom.
              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #52
                Du är inne på samma linje som jag, tror jag. OOB kan inte fortsätta att göra lika dålig reklam , eller ännu sämre..,som alla andra! Man måste söka upp folket, visa vad man har och säga Fiat finns i Sverige för dom flesta tror inte dom gör det!! Om OOB lagt 10 millar på att undersöka vilken kundgrupp man ska rikta in sig på så är man otroligt tröga. Jag vet inte hur länge OOB varit med men det är ju sedan tidigt 70-tal i varje fall och har man inte snappat upp något under den tiden så undrar jag om man någonsin kommer att göra det!!
                captainmorgan

                Comment


                • #53
                  Såg en kornblå Panda igår.enda jag sett i Gävle faktiskt.
                  Sen dräller det av mer eller mindre uttjänta Uno's.Nån enstaka Tipo,några Mareor.
                  Ett par Puntos Mk2,samt några Mk1r inkl. mig!
                  Och någon Coupe på sommaren!
                  Annars verkar det tunnsått med nyare Fiatar.
                  Samt nu så har Dahlboms ledsnat vad det verkar,och säljer bara Fiats transportprogram.
                  Vad är det som händer?
                  Illa,illa.....

                  Comment


                  • #54
                    Positivt i Vänersborg...

                    himla bra återförsäljare i Grästorp, (Japit) som har lyckats sälja Fiat till kommunen, så de kör miljöPunto....o även en del av deras transportbilar är Fiat! :-D Dessutom är de intresserade av bilar, vilket en del återförsäljare inte alltid är, kunde lika gärna sålt dammsugare!

                    Frågade på ett ställe om de hade någon Coupé på G för några år sedan!
                    -En vad?? Den säljer inte vi!
                    -Konstigt, ni har broschyren.....!!!!!!
                    :-D

                    Comment

                    Working...
                    X