Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dax för uppror eller..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dax för uppror eller..?

    Tjaa! Jag håller mest på med gamla Fiat men känner att det är på denna sida som aktiviteten finns trots att det mest är nya Fiat det handlar om här! Är ju medlem i en tynande klubb som heter Fiat Classic Club...finns här några fler? I det senaste numret av Fiatelisten, som ska vara en klubbtidning, fanns det enkät med om förnyelse av FCC och det har resulterat i viss diskussion( Hoppsan!) på FCC:s hemsida. Jag och en trevlig kille i Uppsala vid namn Ulf har snackat lite och under veckan kommer det att komma upp en motion i en ny tråd på FCC:s forum där vi vill ha förnyelse i form av en helt förnyad Fiatelisten med Alfaklubbens Klöverbladet och Ducatiklubbens Cucciolo som måttstock. Vi vill ha Fanatism och humor, artiklar om allt Italienskt , allt från bilar till kakelfix..vin, mat men framför allt om Fiat i alla dess former ,nytt som gammalt. Vi vill lägga ner FCC:s hemsida och få denna sida som hemsida.., förlåt att vi inte frågat.., få igång banträffar i samarbete med Alfaklubben och Abarthregistret. Finns många fler ideer..MEN..! Är det mer än jag och Ulf som vågar käfta emot och försöka få igång något ? Är det dödfött att försöka eller är det hög tid att något händer? Kolla in diskussionen på FCC:s forum, håll med eller käfta emot! Jag vet att Fiat Abarth är inne på samma linje, vi hade en diskussion för ett år sedan på FCC:s sida men fick inget medhåll då, men nu känns det som att det kanske börjar röra på sej..! Kopiera den kommande tråden med en motion och skriv under och skicka till sekreteraren i FCC, Åke Blomsterberg. Som medlem eller som blivande medlem om det händer något!! MVH Morgan Andreasson
    captainmorgan

  • #2
    Låter som en mycket bra ide! Jag var medlem i FCC på den tiden det hette Fiattregistret (eller nått liknande). Gissningsvis på slutet av 80-talet. Jag tyckte redan då det var underligt att det fanns en definition på vilka bilar som var "tillåtna" att vara med och att inte alla Fiatmodeller/ägare var välkomna. Då gick skamgränsen vid Fiat 126 ungefär. Skulle detta ändras och klubben får en profil som liknar Alfa och Ducatiklubben så jag går jag mer än gärna med i klubben igen. Har aldrig fattat varför det inte finns någon sådan klubb i Sverige när tex Alfa eller Ducati är så väl representerade. Jag kände att dåvarande FCC inte var något för mig i alla fall, även om jag då som nu har en bil som kvalde in.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Re: Dax för uppror eller..?

      Originally posted by captainmorgan
      Tjaa! Jag håller mest på med gamla Fiat men känner att det är på denna sida som aktiviteten finns trots att det mest är nya Fiat det handlar om här! Är ju medlem i en tynande klubb som heter Fiat Classic Club...finns här några fler? I det senaste numret av Fiatelisten, som ska vara en klubbtidning, fanns det enkät med om förnyelse av FCC och det har resulterat i viss diskussion( Hoppsan!) på FCC:s hemsida. Jag och en trevlig kille i Uppsala vid namn Ulf har snackat lite och under veckan kommer det att komma upp en motion i en ny tråd på FCC:s forum där vi vill ha förnyelse i form av en helt förnyad Fiatelisten med Alfaklubbens Klöverbladet och Ducatiklubbens Cucciolo som måttstock. Vi vill ha Fanatism och humor, artiklar om allt Italienskt , allt från bilar till kakelfix..vin, mat men framför allt om Fiat i alla dess former ,nytt som gammalt. Vi vill lägga ner FCC:s hemsida och få denna sida som hemsida.., förlåt att vi inte frågat.., få igång banträffar i samarbete med Alfaklubben och Abarthregistret. Finns många fler ideer..MEN..! Är det mer än jag och Ulf som vågar käfta emot och försöka få igång något ? Är det dödfött att försöka eller är det hög tid att något händer? Kolla in diskussionen på FCC:s forum, håll med eller käfta emot! Jag vet att Fiat Abarth är inne på samma linje, vi hade en diskussion för ett år sedan på FCC:s sida men fick inget medhåll då, men nu känns det som att det kanske börjar röra på sej..! Kopiera den kommande tråden med en motion och skriv under och skicka till sekreteraren i FCC, Åke Blomsterberg. Som medlem eller som blivande medlem om det händer något!! MVH Morgan Andreasson
      Tjena Morgan!

      kul att du tog upp denna tråd.. visst e det dax med förnyelse..
      du vet vad som hände sist när man "kritiserade" vad som skrevs på FCC. Samt att jag efterlyste förnyelse..
      Det var efter den näsbrännan jag gick från FCC,
      har skrivit där bara om jag var tvungen att göra det.
      Jag är medlem i på Citroën och där finns inte alls samma åldersrasism som finns på FCC.
      Alla bilar får vara med, oavsett vilken ålder den är.
      men det finns ju gott om stofiler, som inte vill eller kan se förnyelse i varje läger.
      Kan tycka att det är lite väl mycket Coupé snack här på sfk men det kanske beror på att det e flest Coupé ägare här.. och ABSOLUT inget fel med det..
      man kan önska att FCC skulle inse att man får plats här oxå.
      precis som man gjort på t.ex citroenakuten

      hoppas på förändring!
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Ja de har varit riktigt tråkiga, jag har slutat åka på träffarna. Man blir ju bara behandlad som luft där.
        Lustigt nog har Barchetta och Coupe redan blivit accepterade, medan Argenta (med samma bottenplatta som 1300 Juventus från 1961) fortfarande inte accepteras helt som Fin Gammal Bil.
        Nån sorts träskallighet kanske det kan skyllas på.
        Last edited by per; 13 October 2008, 12:58.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Ja de har varit riktigt tråkiga, jag har slutat åka på träffarna. Man blir ju bara behandlad som luft där.
          Lustigt nog har Barchetta och Coupe redan blivit accepterade, medan Argenta (med samma bottenplatta som 1300 Juventus från 1961) fortfarande inte accepteras helt som Fin Gammal Bil.
          Nån sorts träskallighet kanske det kan skyllas på.
          konstiga är ju att din Argenta borde vara den som man vill kolla på.. det finns ju inte så många kvar av dessa i Sveriges avlånga land

          Kan man inte utöka sidan här så att istället för att bunta ihop alla "classic" bilar så får alla en liten flik. Vet att sidan skulle bli stor.. men igen.. citroenakuten har detta.. och denna sida sprudar av glädje och fart.. precis som vissa delar av sfk gör oxå.
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment


          • #6

            "You can't please them all..!"

            Vi har precis rensat forumet från allför många modellforum som knappt användes. Jag tror inte en "1100"-avdelning skulle bli speciellt traffikerad heller. Ägarna håller just på att ta dator-körkort, men kanske om 10år vem vet?

            Classic-avdelningen är just för Classic-folk som vill vara med. Men hittills är det väl mest jag o Henrik som hängt där..
            Last edited by per; 13 October 2008, 16:16.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Motion

              Hej Morgan med flera
              Min motion ligger som helhet på http://fiatclassicclub.se/ under forum vidare till mainforum och rubrik: Motioner till Fiat classic club
              MVH Ulf

              Comment


              • #8
                Jag har aldrig haft med FCC att göra men har inget emot om alla småklubbar slogs ihop till en stor.

                Varför gick egentligen alla sin egen väg? Tänker på SFK, FCC, Barchetta, X1/9 etc...
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Vi hade nog inte varit så många "klubbar" om Classic varit mer öppet helt klart..
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per

                    "You can't please them all..!"

                    Vi har precis rensat forumet från allför många modellforum som knappt användes. Jag tror inte en "1100"-avdelning skulle bli speciellt traffikerad heller. Ägarna håller just på att ta dator-körkort, men kanske om 10år vem vet?

                    Classic-avdelningen är just för Classic-folk som vill vara med. Men hittills är det väl mest jag o Henrik som hängt där..
                    per,

                    jag kan ju hålla med dig.. men om man ska slå ihop forumen så borde det ju finnas flikar för de modeller det finns mest av.. och inte bara slå ihop dessa till övriga & classic?

                    tex barchetta, x1/9.. tror du fattar vad jag menar.

                    kolla in citroen.nu och deras forum.. där alla modeller mer eller mindre finns.. och dess ägare kan chatta just om deras bil.
                    du skrev ju att bara du och Henrik använder classic?
                    men är inte det bara för att det inte är så lättillgängligt?
                    har jag fel?
                    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                    Mina Bilar.. Past & Present!

                    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                    Comment


                    • #11
                      Grejen är att vi har haft det precis så tills för bara några månader sen.. Det var ingen som skrev i Barchettadelen eftersom Barchettaägarna av nån anledning inte vill skriva här. Samma är det väl med X1/9-ägarna verka det som.. Så vad kan man göra. Om folk inte vill kan man ju inte tvinga dem.. Men detta är iaf klart o tydligt Fiatklubben, alltså öppet för alla Fiatdrivers!

                      (från början hade vi inte ens några speciella modellforum alls. De kom till för att det blev övervikt av Coupe o Uno snack.)
                      Last edited by per; 13 October 2008, 17:54.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Grejen är att vi har haft det precis så tills för bara några månader sen.. Det var ingen som skrev i Barchettadelen eftersom Barchettaägarna av nån anledning inte vill skriva här. Samma är det väl med X1/9-ägarna verka det som.. Så vad kan man göra. Om folk inte vill kan man ju inte tvinga dem.. Men detta är iaf klart o tydligt Fiatklubben, alltså öppet för alla Fiatdrivers!

                        (från början hade vi inte ens några speciella modellforum alls. De kom till för att det blev övervikt av Coupe o Uno snack.)
                        då förstår jag har kanske inte hängt med 100% igt
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by 84jr0
                          Jag har aldrig haft med FCC att göra men har inget emot om alla småklubbar slogs ihop till en stor.

                          Varför gick egentligen alla sin egen väg? Tänker på SFK, FCC, Barchetta, X1/9 etc...
                          tjena Almir.. ja du.. vet inte varför det blev som det blev..
                          men verkar numera som både FCC & x1/9.nu lever i någon form av Törnrosa sömn och inget speciellt händer.
                          en polare till mig var mkt aktiv inom X1/9 men avsade sig allt p.g.a den mycket inskränkta inställningen bland vissa medlemmar.. samt att, som han sa det.. är inga unga som köper X1/9 an.. utan har blivit en gubbil tyvärr.. den är ju en kalasbil
                          och unga skulle gilla den
                          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                          Mina Bilar.. Past & Present!

                          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Fiat Abarth
                            tjena Almir.. ja du.. vet inte varför det blev som det blev..
                            men verkar numera som både FCC & x1/9.nu lever i någon form av Törnrosa sömn och inget speciellt händer.
                            en polare till mig var mkt aktiv inom X1/9 men avsade sig allt p.g.a den mycket inskränkta inställningen bland vissa medlemmar.. samt att, som han sa det.. är inga unga som köper X1/9 an.. utan har blivit en gubbil tyvärr.. den är ju en kalasbil
                            och unga skulle gilla den
                            X1/9 är något som jag skulle kunna tänka mig åka runt i och jag är ingen gubbe än

                            Om det är en del trångsynta personer på dessa klubbar vill vi ha de hit då?
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 84jr0
                              X1/9 är något som jag skulle kunna tänka mig åka runt i och jag är ingen gubbe än

                              Om det är en del trångsynta personer på dessa klubbar vill vi ha de hit då?
                              tyvärr så tror jag nog att trångsynta personer finns överallt.. så även på denna sida
                              visst har du en poäng i det du skrivit
                              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                              Mina Bilar.. Past & Present!

                              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                              Comment

                              Working...
                              X