Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dax för uppror eller..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jösses sikken fart det blev...! Känns som man faktiskt gjort en insats!! Fiat Abarth, du heter väl Ulf du också? MÅNGA TACK till dej för inläggen på FCC! Vi är några som vill ha lite fart på det ändå! Tycker denna sida är FANTASTISKT BRA, och en stor eloge till dom som ligger bakom! Om denna sida skulle bli ny hemsida för FCC eller vad det ska heta i framtiden skulle kanske inläggen öka med 10 % men det hade blivit en skön blandning av gammalt och nytt! Känns ändå som att det stora arbetet är att få igång en modern, rolig och läsvärd klubbtidning med massor av Italienfanatism. TILL PER... Känns som du är en av dom drivande bakom denna sida, och frågan kanske är dum, för det känns som alla är välkomna här men hur ställer du dej till att denna sida blir den enda sidan för Fiatfantaster! Vet inte om det skulle medföra mer jobb på något vis då jag är helt kass på datorer och hemsidor! ÄN EN GÅNG,KOPIERA MOTIONEN PÅ FCC:s HEMSIDA OCH SKRIV UNDER OCH SKICKA TILL : FIAT CLASSIC CLUB ÅKE BLOMSTERBERG, SEKRETERARE, DAMMFRIVÄGEN 52 D 217 63 MALMÖ. Som medlem eller ev. blivande medlem om förändringar kommer till stånd! Mvh Morgan Andreasson
    captainmorgan

    Comment


    • #17
      Tjena Almir! Tyvärr är det väl så att många vill ha mer aktivitet men det har kommit en del personer i vägen som tycker att så här har det alltid varit och ska alltid vara! Finns en hel del trevliga personer i FCC som inte har aktiverat sej pga det och att man har för mycket annat som tar upp ens tid . Finns flera trevliga personer i styrelsen också som jag är helt övertygad om att dom vill ha förnyelse, men det går inte att ta den fajten själv och därför blir det inte av! Därför är det viktigt att många visar att man vill ha en förändring och att en förändring leder till fler medlemmar . Skicka ett brev till Blomsterberg du också!!
      captainmorgan

      Comment


      • #18
        Även om vi är två helt olika sorters klubbar, ideell (denna) och FCC med stadgar, styrelse, ekonomi osv. tycker iaf jag att det vore kul med nån sorts sammanslagning. Antagligen en utopi i dagens läge, men ändå kanske det enda sättet att närma sig varann. Utopi för att en av vår "klubbs" största styrkor är att den är gratis, och FCC skulle inte gå att drivas ideellt som den ser ut idag. Så då skulle det innebära avgift för oss alla och då gissar jag att medlemsantalet här skulle gå ned rätt ordentligt.(?)

        Gemensamt forum kanske kan vara ett steg. Jag personligen känner mig inte helt redo att administrera det stora forumet men kan man samla krafterna så kanske. Egentligen behövs bara att vi ändrar logga/grafik (Jepers design) och justerar forumet en aning (kan jag+Chorus fixa), sen är det bara att peka om FCC's forum hit.
        Men - det måste ju FCC bestämma om. Först bör vi kanske ha en omröstning här om vi vill erbjuda detta. Det skulle ju påverka oss alla!
        Last edited by per; 14 October 2008, 14:07.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Hej
          Det borde gå att hålla Fiatklubben.nu:s klubb gratis för medlemmarna i fortsättningen med om Fiat Classic Club ställer upp med inköp av datorutrustning, betalar ut arvoden/lön till dem som upprätthåller sidan mm. Som jag skrev i motionen ( se i forumet under Motioner till Fiat classic club http://fiatclassicclub.se/ ) så måste Fiat Classic Club ta upp den ekonomiska aspekten med Fiatklubben.nu. Samtidigt tycker jag att Fiat Classic Club skall inrikta sig på att göra en så bra tidning (Fiatelisten) som möjligt så att fler går med i Fiat Classic Club. Det skulle inbringa högre intäkter och förmodligen fler annonsörer (ännu högre intäkter). Dessutom bör Fiat Classic Club arbeta tillsammans med andra italienska bilklubbar (där Fiatklubben.nu självklart ingår). Dessutom bör antingen de under Fiats paraply eller alla italienska bilmärkes klubbar arbeta för att åstadkomma en helt ny nätdel där dessa bilklubbar är representerade. Där samordnar man aktiviteter som bilträffar, bankörning (med kanske en ny serie för alla italienska bilar, som Corsa i Norge, men med den skillnaden att årgång skall ej spela någon roll(här måste de som kör bana och har erfarenhet av klassindelning av bilar mm diskutera fram de bästa lösningarna)), konkörningar, utställningar mm. På så sätt skulle man förmodligen få billigare bankörning, roligare möten och träffar. Redan nu kan man läsa på Club Alfa Romeos forum med rubrik ”Bra träffidé i nya KB” att de förbereder sig för någon form av italienskt möte nästa år. Om man sen sponsrar medlemmar på banavgiften om man är med i en klubb med betalande medlemmar som tex Fiat classic club så tror jag det även skulle locka yngre att gå med i Fiat classic club samtidigt som de skulle ge medlemmar i ickebetalande klubbar som tex Fiatklubben.nu tillgång till bankörning, konbanor mm tillsammans med andra petrolheads.

          PS Ni som driver Fiatklubben.nu gör ett hästjobb
          PS 2 Fick nyss reda på att motionen tas upp på FCCs styrelsemötet den 25 oktober för diskussion
          Last edited by stooges; 14 October 2008, 19:10.

          Comment


          • #20
            Originally posted by per
            Ja de har varit riktigt tråkiga, jag har slutat åka på träffarna. Man blir ju bara behandlad som luft där.
            Lustigt nog har Barchetta och Coupe redan blivit accepterade, medan Argenta (med samma bottenplatta som 1300 Juventus från 1961) fortfarande inte accepteras helt som Fin Gammal Bil.
            Nån sorts träskallighet kanske det kan skyllas på.
            O när man hade en gammal 131 2000 TC så var den för ny för att va med !
            Fast den va gammal !
            För att 1 år senare se att de fått med 131'or
            bara skiit tyckte man då !
            Fiat for FUN

            Comment


            • #21
              Originally posted by per
              Även om vi är två helt olika sorters klubbar, ideell (denna) och FCC med stadgar, styrelse, ekonomi osv. tycker iaf jag att det vore kul med nån sorts sammanslagning. Antagligen en utopi i dagens läge, men ändå kanske det enda sättet att närma sig varann. Utopi för att en av vår "klubbs" största styrkor är att den är gratis, och FCC skulle inte gå att drivas ideellt som den ser ut idag. Så då skulle det innebära avgift för oss alla och då gissar jag att medlemsantalet här skulle gå ned rätt ordentligt.(?)

              Gemensamt forum kanske kan vara ett steg. Jag personligen känner mig inte helt redo att administrera det stora forumet men kan man samla krafterna så kanske. Egentligen behövs bara att vi ändrar logga/grafik (Jepers design) och justerar forumet en aning (kan jag+Chorus fixa), sen är det bara att peka om FCC's forum hit.
              Men - det måste ju FCC bestämma om. Först bör vi kanske ha en omröstning här om vi vill erbjuda detta. Det skulle ju påverka oss alla!
              Hej igen! Riktigt kul att du är positivt inställd till iden! Tycker inte att nått behöver ändras på denna sida, den är kanon som den är. Det är ju FCC som ska förändras... Sedan tycker jag att det är helt givet att ni bakom sidan ska få en rejäl ekonomisk ersättning och utrustning för framtiden. En väl fungerande hemsida kostar inte gratis och den kompetensen finns sannolikt inte i FCC! Tydligen ska motionen diskuteras på ett styrelsemöte i FCC den 25 oktober så skynda er att skicka in!! Mvh Morgan Andreasson
              captainmorgan

              Comment


              • #22
                Jag vill bara belysa ämnet med min erfarenhet.

                Jag var medlem i FCC i mitten av 90talet då jag hade min Fiat Ritmo. Denna bilen var inte accepterad av klubben och på träffar var intresset för mig och min bil ungefär lika det man har för en spetälsk .
                Mina pengar i form av medlemsavgift var dock mer än välkomna.
                Det tyckte jag var väldigt tråkigt och jag gick ur efter ett tag.

                Jag var med på Knutstorp när iden för detta forum kom till, när Håkan Per mfl diskuterade saken.
                Iden med detta forum är brilliant och det genomförs på ett bra sätt. Här finns ej den elitiska/hirarkiska jargongen man har i FCC.

                FCC är en dinosaur som jag tror blir svår att integrera i denna klubb. Många starka konservativa röster.
                Däremot är jag för en sammanslagning av forum om man hittar en bra form... Det får ej bli för stort och rörigt.

                Vad jag tror är viktigt är att man aldrig pratar pengar, avgifter mm. Arvode för att administrera forum etc innebär att man måste starta en förening och då river man denna klubbens grundpelare.

                GO SFK !!!
                Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                Comment


                • #23
                  Ja DETTA forum skapades av samma missnöje som du visar CaptainMorgan. Av oss som inte kände oss välkomna hos FCC och dessutom insåg att det enda som behövs för att samlas kring ett gemensamt intresse är ett forum på nätet. Den nya moderna världen.. Gratis, utan en massa stadgar o tjafs.
                  Håller nog trots allt med Adnarim om att en klubbsammanslagning är väldigt orealistisk i dagens läge. Men, de få som är aktiva på deras forum är välkomna även här. Fast det är de väl redan verkar det som.. Så tycker jag iaf.
                  Last edited by per; 15 October 2008, 09:41.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Hej
                    Tror ni att det blir tjafs om det är gratis för fiatklubbens medlemmar och om det blir möjligt att fiat classic club sponsrar med datorer mm för att upprätthålla sidan? Fiatklubben.nu behöver väl inte starta någon förening för det? Är ni som är ansvarig för fiatklubbens sida samt medlemmar hellre intresserad av ett sammarbete med fiat classic club utan sponsring från fiat classic club? Alias stooges

                    Comment


                    • #25
                      Tja vi har redan allt iofs och det innebär ingen större kostnad. Det kanske bara blir krångligare om servern står nån annanstans. Chorus borde egentligen svara på detta, det är han som håller i servern..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Adnarim
                        Jag vill bara belysa ämnet med min erfarenhet.

                        Jag var medlem i FCC i mitten av 90talet då jag hade min Fiat Ritmo. Denna bilen var inte accepterad av klubben och på träffar var intresset för mig och min bil ungefär lika det man har för en spetälsk .
                        Mina pengar i form av medlemsavgift var dock mer än välkomna.
                        Det tyckte jag var väldigt tråkigt och jag gick ur efter ett tag.

                        FCC är en dinosaur som jag tror blir svår att integrera i denna klubb. Många starka konservativa röster.
                        Däremot är jag för en sammanslagning av forum om man hittar en bra form... Det får ej bli för stort och rörigt.

                        GO SFK !!!
                        helt rätt skrivet.. tror nog att en sammanslagning av klubbarna är ganska döfött..
                        så länge FCC drivs med ekonomiska medel och SFK inte gör det.. men vi får dock inte glömma att det finns ytterligare klubbar, X1/9 & Barchetta m.m

                        men att ett gemensamt forum är vad som skulle behövas.. där dom som vill vara med att diskutera m.m har något ställe att gå till.. även om det verkar när man pratar med div FCC folk att vissa av dessa har inga/kan inget om datorer/internet

                        jag belyste dock att som fiatklubbens forum är just nu så är det inte speciellt välkomnande för andra med bilar som inte är coupé, uno/punto m.m när de andra är sammanslagna under fliken classic eller övriga.. vet att per har svarat på detta.. men det kan ju oxå vara något att tänka på.

                        tycker att det e otroligt konstigt att Fiat som är ett minimalt märket på den Svenska marknaden inte kan samla ihop deras egna utan att det bildas klubbar för resp modell bara..

                        kan ju bara ta Alfaklubben, Lanciaklubben, Peugeotklubben och varför inte Citroënklubben (kör & e fast i cittra träsket oxå) där alla märken/modeller är samlade i en gemensam klubb..

                        det är ashäftigt att se vid Skokloster alla Alfor som står på ett och samma ställe under en träff
                        Last edited by Fiat Abarth; 15 October 2008, 13:12.
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #27
                          Återigen, denna klubb/forum ÄR till för alla Fiatister! Alla.

                          Så har tanken varit ända från början 2001 och det står mkt tydligt i välkomsttexten som Jimmy Särås formulerade, att vare sig du har en rostig Uno eller skinande Coupe är du välkommen.

                          Att det sen blir fler brinnande entusiaster för Fiat Coupe/Punto GT/Uno Turbo än för Fiat 127 kommer ingen kunna göra nåt åt. För att: 1. det finns fler Coupeer, och 2. dess ägare är medvetna bilister. Det finns många tanter i Tipos som knappt vet vilken bil de äger, än mindre har ett intresse av att diskutera cambervinklar på detta forum..

                          Så vad kan vi mer göra egentligen..

                          Att det känns splittrat med 2 klubbar är en naturlig följd av det vi diskuterar här, att FCC är en föråldrad klubb, men mkt etablerad - alltså lever den kvar.
                          Last edited by per; 15 October 2008, 13:52.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            ....men om motionen går igen nästa vecka den 25 oktober i sin helhet, hur kommer ni på SFK att reagera/agera då om ni får frågan om ett samarbete från FCC? ( se i forumet under Motioner till Fiat classic club http://fiatclassicclub.se/ )
                            alias stooges
                            Last edited by Thunberg; 15 October 2008, 14:16.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by per
                              Återigen, denna klubb/forum ÄR till för alla Fiatister! Alla.

                              Så har tanken varit ända från början 2001 och det står mkt tydligt i välkomsttexten som Jimmy Särås formulerade, att vare sig du har en rostig Uno eller skinande Coupe är du välkommen.

                              Att det sen blir fler brinnande entusiaster för Fiat Coupe/Punto GT/Uno Turbo än för Fiat 127 kommer ingen kunna göra nåt åt. För att: 1. det finns fler Coupeer, och 2. dess ägare är medvetna bilister. Det finns många tanter i Tipos som knappt vet vilken bil de äger, än mindre har ett intresse av att diskutera cambervinklar på detta forum..

                              Så vad kan vi mer göra egentligen..

                              Att det känns splittrat med 2 klubbar är en naturlig följd av det vi diskuterar här, att FCC är en föråldrad klubb, men mkt etablerad - alltså lever den kvar.
                              aboslut per.. jag håller med dig..

                              och som du säger det finns ju flera coupeer i trafik än det finns 80 tals Fiater
                              jag har absolut inte för avsikt att ändra fiatklubben PÅ NÅGOT SÄTT.. det hela handlar bara om FCC i min mening..
                              frågan är.. hur enklet är det att lära en gammal hund att sitta?
                              att jag sedan sagt om utformningen av forumet här är bara en önskan från min sida.. tycker att detta är en utomordentligt bra och mkt väl fungerande sida/forum
                              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                              Mina Bilar.. Past & Present!

                              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                              Comment


                              • #30
                                Jag ser det bara positivt ifall FCC blir en del av SFK.
                                Jag anser inte att en sammanslagning är positiv, jag vill isf hellre se att FCC blir en del av SFK och inte slås ihop med SFK.
                                Det är ju 2 olika organisationer med olika intentioner som jag tror kan ej kan slås ihop.
                                Däremot om FCC får en del av forumet mot ersättning som krävs för att administrera forumet så tycker jag personligen att det är ok.
                                Vi med Coupér kommer ju inte att ha mycket att göra på Classic forumet så det som händer där stannar där.
                                Sen kan jag tycka att ifall de är så konservativa och gnälliga av sig vi kanske inte ska förena oss med de ifall det kan innebära att den stämningen och den jargonen som finns bland forumets medlemmar idag sätts på spel.

                                Varför inte göra en poll och se vad medlemmarna på SFK säger?
                                Det positiva jag ser med detta är ju att Svenska Fiat Kluben får växa och kanske bli som CAR lite längre fram.

                                Comment

                                Working...
                                X