If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by Freddan72 Det hade varit kul att se en graf på laddtryck mellan de olika FC Performance aggregaten. Min 19T laddar faktiskt på rätt snabbt, nästan lika snabb som originalturbon.
Jag hoppas få ut ca 325-330 hk på hjulen (motsvarar 372-378 hk på veven) med stage 3 mappning. Fick ut 312 hk på hjulen (358 hk på veven) med Gtec2.
Haha att du ska satsa
Då skickar det på redigt!!!
Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
Volvo V40 Cross Country -17 - påställd
Har pratat med Leighton på FC och det ska inte vara något problem med turbon, han rekommenderar "stage 2" mappning och uppgradering av bränslesystemet för att få ut allt av turbon.
Originally posted by Fiat_youngsteer hej, låter kanon har väntat på ett gruppköp därifrån :-).
Jag är intresserad av FMIC-kittet, de ska passa både 16vt och 20vt.
Är ochså inne på 3bars mappsensor.
Sen funderar jag på deras hybridturbos men ska läsa på innan jag bestämmer mej.
Har en 16vt från -95, så vet inte om allt är kompatibelt ännu.
Ok, har inte riktigt hängt med här... är det gruppköp även på remapsen?
Isåfall hänger jag också på.
Stage 3 blire väl
Och så behöver jag en ny 3.8 bar fpr.
Har pratat med Leighton förut och han rekommenderar det istället för den ställbara jag har nu. Verkar enklare.
Så, sign me up för:
- stage 3 remap chip
- 3.8 bar fpr
Spec:
20 VT LE 1999
Garrett GT28RS
FMIC
3" downpipe + 3" exhaust, full flow race catalysator
APEXI open filter + straight induction pipe
Greddy Profec Spec-II Boost controller
Standard injectors
BKUR7ET spark plugs
Standard fuel pump with uprated thick power supply
Dump valve Forge DV006
Comment