Announcement

Collapse
No announcement yet.

GK: FC performance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Mailade tillbaka och bad om styckpriset på alla komponenter samt mer specifik data för de olika turboversionerna samt om/vad vi skulle tjäna på att köpa ev tre at PowerPunch+/PowerMax
    Last edited by Axl; 26 March 2012, 14:48.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • #62
      Hi Axel,

      I have highlighted each component part below, again in red with the associated discount. However, the price list you have linked to is a little out of date for the PowerPunch+ turbo which now retails at £675 not £645. Of course, this is our fault so we would be happy to honour this old price (£645) and still include the 8% discount, so these turbos will now be £593. I also made a typing error with the original 16vt turbo option, it is £1003 not £1033, so this has now been corrected with the associated discount.

      1. Coupe 20vt
      FC PowerPunch+ turbo - £593
      FC FMIC kit - £299
      Uprated fuel pressure - £46
      Uprated fuel pump kit - £32
      Uprated EBV boost solenoid - £88
      Stage 3 remap - £262
      UPS shipping - £30

      Cost: £1468
      Discount: £117 - 8%
      Final Total: £1350 (per person)


      2. Coupe 20vt
      PowerMax turbo - £686
      FC FMIC kit - £299
      Uprated fuel pressure - £46
      Uprated fuel pump kit - £32
      Walbro 255 fuel pump - £101
      Uprated EBV boost solenoid - £88
      Stage 3 remap - £262
      UPS shipping - £30

      Cost: £1678
      Discount: £134 - 8%
      Final Total:£1544


      3. Coupe 20vt
      Uprated fuel pressure - £45
      Stage 3 remap - £257
      Airmail (tracked) shipping - £7

      Cost: £343
      Discount: £34 - 10%
      Final Total: £309


      4. Coupe 20vt
      Uprated fuel pressure - £46
      Airmail (tracked) shipping - £7

      Cost: £58
      Discount: £5 - 8%
      Final Total: £53


      5. Coupe 16vt
      FC PowerPunch turbo - £593
      FC FMIC kit - £299
      UPS shipping - £30

      Cost: £1003
      Discount: £83 - 8%
      Final Total: £922


      6. Coupe 20vt
      Stage 3 remap - £257
      Airmail (tracked) shipping - £7

      Cost: £293
      Discount: £29 - 10%
      Final Total: £231


      Regarding the performance difference between the PowerMax and PowerPunch+, well for customers looking to achieve a minimum of 300bhp+ this is generally the turbo to choose because it is more efficient and doesn't need to be pushed so hard to achieve this goal. The PowerPunch+ is designed to give slightly better low down response, but it does require greater supporting modifications to achieve 300bhp+ i.e. 3" exhaust etc. The PowerMax can achieve 300bhp+ with a standard downpipe, and has greater potential should the owner choose to optimise their car further for maximum power from this turbo.

      In terms of price, it makes no difference how you wish to mix and match the turbo choices, we can offer the same discount for all options.

      Best regards,

      Leighton
      FC Performance
      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

      Comment


      • #63
        tjenare jag kommer tyvär hoppa över, kommer tyvär sälja bilen av ekonomiska skäl :-\ .
        Med en blandning av pesto och bensin ;-)

        Comment


        • #64
          Lite sugen på en FMIC, vad kostar den i svenska kr?
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment


          • #65
            Originally posted by Dice
            Lite sugen på en FMIC, vad kostar den i svenska kr?
            säg 3200:- ungefär men då ingår allt för montering

            Comment


            • #66
              Originally posted by Fiat_youngsteer
              tjenare jag kommer tyvär hoppa över, kommer tyvär sälja bilen av ekonomiska skäl :-\ .
              tråkigt :/

              Comment


              • #67
                Trist att höra. Hoppas du har möjlighet att bli Coupeägare igen!
                Originally posted by Fiat_youngsteer
                tjenare jag kommer tyvär hoppa över, kommer tyvär sälja bilen av ekonomiska skäl :-\ .
                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                Comment


                • #68
                  Gott folk, jag funderar på huruvida vi ska börja fundera över hur vi ska gå vidare med det hela.

                  Hur ser det ut för respektive person, är ni fortfarande intresserade vid rådande priser? Vill ni ha mer info om något etc?

                  Jag känner mig nöjd med mitt val och kommer köra på det kittet, ska bara kolla upp vad respektive komponent är av för märke så det e vettiga saker.
                  Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Axl
                    Gott folk, jag funderar på huruvida vi ska börja fundera över hur vi ska gå vidare med det hela.

                    Hur ser det ut för respektive person, är ni fortfarande intresserade vid rådande priser? Vill ni ha mer info om något etc?

                    Jag känner mig nöjd med mitt val och kommer köra på det kittet, ska bara kolla upp vad respektive komponent är av för märke så det e vettiga saker.
                    Låter vettigt att kolla upp komponenternas ursprung (märke) för att jämföra priser!

                    Är eventuell intresserad av en Fmic!
                    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                    Comment


                    • #70
                      Jag velar fortfarande lite mellan punch och Max men det lutar absolut mot en max nu! Frågan är när vi lägger beställningen? Får jag bestämma väntar vi tills hösten. Blir mkt smidigare. slipper skaffa ersättningsturbo, jäkta med att få på grejerna och så få bilen optimalt mappad om man nu måste skicka tillbaka chipet till England. Sen blir det säkert fler som hakar på detta GK om vi väntar lite men självklart får man anpassa sig lite efter andra

                      Comment


                      • #71
                        Klart du ska köra på en Max!
                        Jo jag förstår dig, det ställer till det lite om vi beställer nu. Jag köpte precis en ersättningsturbo av Per så jag siktar mot stjärnorna..

                        Gällande mappningen så bör man säkert få en ny gjord efter bänkning så allt blir rätt. Frågan är om man verkligen måste skicka tillbaka? Kostar nog inte så mkt med ett nytt chipp..

                        Originally posted by Ankan
                        Jag velar fortfarande lite mellan punch och Max men det lutar absolut mot en max nu! Frågan är när vi lägger beställningen? Får jag bestämma väntar vi tills hösten. Blir mkt smidigare. slipper skaffa ersättningsturbo, jäkta med att få på grejerna och så få bilen optimalt mappad om man nu måste skicka tillbaka chipet till England. Sen blir det säkert fler som hakar på detta GK om vi väntar lite men självklart får man anpassa sig lite efter andra
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Axl
                          Klart du ska köra på en Max!
                          Jo jag förstår dig, det ställer till det lite om vi beställer nu. Jag köpte precis en ersättningsturbo av Per så jag siktar mot stjärnorna..

                          Gällande mappningen så bör man säkert få en ny gjord efter bänkning så allt blir rätt. Frågan är om man verkligen måste skicka tillbaka? Kostar nog inte så mkt med ett nytt chipp..
                          Jo det får nog bli så
                          Du kan ju göra med Leighton om han har en gammal turbo liggandes så slipper man skicka iväg sin och vad har tar får det?
                          Måste vara mycket jobb med hybriderna ändå med tanke på priset! Du får ju en sprillans ny 19T med T25 fläns för 7995:- från turbomeck.

                          http://turbomeck.se/19T-fiat-cupe

                          Comment


                          • #73
                            Jo det är sant, men jag tycker att man betalar lite för helheten också. De förser ju en med ett helt kitt som är anpassat, känns som att det kräver lite mer om man ska pyssla ihop det hela själv och det rår jag inte på med nuvarande kunskapsnivå.

                            Jag frågar honom, men det verkar som att man själv får fixa biffen.

                            Originally posted by Ankan
                            Jo det får nog bli så
                            Du kan ju göra med Leighton om han har en gammal turbo liggandes så slipper man skicka iväg sin och vad har tar får det?
                            Måste vara mycket jobb med hybriderna ändå med tanke på priset! Du får ju en sprillans ny 19T med T25 fläns för 7995:- från turbomeck.

                            http://turbomeck.se/19T-fiat-cupe
                            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                            Comment


                            • #74
                              Leighton skickar ett nytt chip om det skulle behövas en justering av mappen efter första repan på rullande landsväg.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • #75
                                Väntar gärna också till hösten, för då kan jag beställa mer prylar o då har man hela vintern till att mecka ihop bilen
                                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                                Comment

                                Working...
                                X