Mailade tillbaka och bad om styckpriset på alla komponenter samt mer specifik data för de olika turboversionerna samt om/vad vi skulle tjäna på att köpa ev tre at PowerPunch+/PowerMax
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GK: FC performance
Collapse
X
-
-
Hi Axel,
I have highlighted each component part below, again in red with the associated discount. However, the price list you have linked to is a little out of date for the PowerPunch+ turbo which now retails at £675 not £645. Of course, this is our fault so we would be happy to honour this old price (£645) and still include the 8% discount, so these turbos will now be £593. I also made a typing error with the original 16vt turbo option, it is £1003 not £1033, so this has now been corrected with the associated discount.
1. Coupe 20vt
FC PowerPunch+ turbo - £593
FC FMIC kit - £299
Uprated fuel pressure - £46
Uprated fuel pump kit - £32
Uprated EBV boost solenoid - £88
Stage 3 remap - £262
UPS shipping - £30
Cost: £1468
Discount: £117 - 8%
Final Total: £1350 (per person)
2. Coupe 20vt
PowerMax turbo - £686
FC FMIC kit - £299
Uprated fuel pressure - £46
Uprated fuel pump kit - £32
Walbro 255 fuel pump - £101
Uprated EBV boost solenoid - £88
Stage 3 remap - £262
UPS shipping - £30
Cost: £1678
Discount: £134 - 8%
Final Total:£1544
3. Coupe 20vt
Uprated fuel pressure - £45
Stage 3 remap - £257
Airmail (tracked) shipping - £7
Cost: £343
Discount: £34 - 10%
Final Total: £309
4. Coupe 20vt
Uprated fuel pressure - £46
Airmail (tracked) shipping - £7
Cost: £58
Discount: £5 - 8%
Final Total: £53
5. Coupe 16vt
FC PowerPunch turbo - £593
FC FMIC kit - £299
UPS shipping - £30
Cost: £1003
Discount: £83 - 8%
Final Total: £922
6. Coupe 20vt
Stage 3 remap - £257
Airmail (tracked) shipping - £7
Cost: £293
Discount: £29 - 10%
Final Total: £231
Regarding the performance difference between the PowerMax and PowerPunch+, well for customers looking to achieve a minimum of 300bhp+ this is generally the turbo to choose because it is more efficient and doesn't need to be pushed so hard to achieve this goal. The PowerPunch+ is designed to give slightly better low down response, but it does require greater supporting modifications to achieve 300bhp+ i.e. 3" exhaust etc. The PowerMax can achieve 300bhp+ with a standard downpipe, and has greater potential should the owner choose to optimise their car further for maximum power from this turbo.
In terms of price, it makes no difference how you wish to mix and match the turbo choices, we can offer the same discount for all options.
Best regards,
Leighton
FC Performance
Comment
-
Trist att höra. Hoppas du har möjlighet att bli Coupeägare igen!
Originally posted by Fiat_youngsteer
tjenare jag kommer tyvär hoppa över, kommer tyvär sälja bilen av ekonomiska skäl :-\ .
Comment
-
Gott folk, jag funderar på huruvida vi ska börja fundera över hur vi ska gå vidare med det hela.
Hur ser det ut för respektive person, är ni fortfarande intresserade vid rådande priser? Vill ni ha mer info om något etc?
Jag känner mig nöjd med mitt val och kommer köra på det kittet, ska bara kolla upp vad respektive komponent är av för märke så det e vettiga saker.
Comment
-
Originally posted by Axl
Gott folk, jag funderar på huruvida vi ska börja fundera över hur vi ska gå vidare med det hela.
Hur ser det ut för respektive person, är ni fortfarande intresserade vid rådande priser? Vill ni ha mer info om något etc?
Jag känner mig nöjd med mitt val och kommer köra på det kittet, ska bara kolla upp vad respektive komponent är av för märke så det e vettiga saker.
Är eventuell intresserad av en Fmic!Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]
Comment
-
Jag velar fortfarande lite mellan punch och Max men det lutar absolut mot en max nu! Frågan är när vi lägger beställningen? Får jag bestämma väntar vi tills hösten. Blir mkt smidigare. slipper skaffa ersättningsturbo, jäkta med att få på grejerna och så få bilen optimalt mappad om man nu måste skicka tillbaka chipet till England. Sen blir det säkert fler som hakar på detta GK om vi väntar lite men självklart får man anpassa sig lite efter andra
Comment
-
Klart du ska köra på en Max!
Jo jag förstår dig, det ställer till det lite om vi beställer nu. Jag köpte precis en ersättningsturbo av Per så jag siktar mot stjärnorna..
Gällande mappningen så bör man säkert få en ny gjord efter bänkning så allt blir rätt. Frågan är om man verkligen måste skicka tillbaka? Kostar nog inte så mkt med ett nytt chipp..
Originally posted by Ankan
Jag velar fortfarande lite mellan punch och Max men det lutar absolut mot en max nu! Frågan är när vi lägger beställningen? Får jag bestämma väntar vi tills hösten. Blir mkt smidigare. slipper skaffa ersättningsturbo, jäkta med att få på grejerna och så få bilen optimalt mappad om man nu måste skicka tillbaka chipet till England. Sen blir det säkert fler som hakar på detta GK om vi väntar lite men självklart får man anpassa sig lite efter andra
Comment
-
Originally posted by Axl
Klart du ska köra på en Max!
Jo jag förstår dig, det ställer till det lite om vi beställer nu. Jag köpte precis en ersättningsturbo av Per så jag siktar mot stjärnorna..
Gällande mappningen så bör man säkert få en ny gjord efter bänkning så allt blir rätt. Frågan är om man verkligen måste skicka tillbaka? Kostar nog inte så mkt med ett nytt chipp..
Du kan ju göra med Leighton om han har en gammal turbo liggandes så slipper man skicka iväg sin och vad har tar får det?
Måste vara mycket jobb med hybriderna ändå med tanke på priset! Du får ju en sprillans ny 19T med T25 fläns för 7995:- från turbomeck.
http://turbomeck.se/19T-fiat-cupe
Comment
-
Jo det är sant, men jag tycker att man betalar lite för helheten också. De förser ju en med ett helt kitt som är anpassat, känns som att det kräver lite mer om man ska pyssla ihop det hela själv och det rår jag inte på med nuvarande kunskapsnivå.
Jag frågar honom, men det verkar som att man själv får fixa biffen.
Originally posted by Ankan
Jo det får nog bli så
Du kan ju göra med Leighton om han har en gammal turbo liggandes så slipper man skicka iväg sin och vad har tar får det?
Måste vara mycket jobb med hybriderna ändå med tanke på priset! Du får ju en sprillans ny 19T med T25 fläns för 7995:- från turbomeck.
http://turbomeck.se/19T-fiat-cupe
Comment
-
Leighton skickar ett nytt chip om det skulle behövas en justering av mappen efter första repan på rullande landsväg.
Comment
Comment