Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftfilter, Apexi power intake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Inga slangar medföljer, dessa får ni fixa på egen hand. Tänker som sagt skaffa gul samco själv, tar ca 10 veckor lev. tid så jag gissar att ni inte vill vänta så länge. Dessutom vet jag inte hur ni med coupeer vill lösa slangdragning m.m.
    Däremot medföljer adapterplatta så man har något att sätta slangen på. Behöver bara veta diameter på slangen som behövs (för adapterplattans skull, inte för att beställa slang). Finns 70, 75 och 80mm anslutning att välja på.

    Följande info:
    För er utanför stockholm:
    Frakt 110:-
    postförskott 45:-
    filter med adapterplatta 1053:-
    summa: 1208:-

    Sambeställning för stockholmare:
    Frakt 190 (ca, inte helt säker uppgift)
    Postförskott 45:-
    filter mm 1053:-*5
    summa: 1100:-

    Det är vad jag vet än så länge.


    edit: Skall ni ha samco-slangar kanske vi kan ta det också? Fast skall ni ha annan färg än blå blir det som sagt 10 veckors lev. tid. Skall jag kolla med Dahlhems om pris?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #32
      Du kan ju kolla vad ett helt slangkit till coupén kostar.
      Eller det kanske bara är jag som är intressrad av det? Jag har hittat en hyffsat billig butik i England annars.
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • #33
        Tror inte att de har färdiga kit, blir till att beställa ex.vis rak samco i trevlig färg, ev. komplettera med 90graders böj samt mäta upp längd som behövs för att dra ut filtret till framskärmen eller var det nu skall sitta.
        Tänk på att priserna i England inte är med skatt, så lägg på 17% på priset, samt lite högre frakt. Brukar bli lite billigare, men inte mycket.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #34
          Okej, va synd.. Samco har ju färdiga kit till coupén (6 slangar). Kan dem inte ta in det kitet till ett bra pris om vi är flera som beställer?

          Jag hittade kitet för 102.82 £ + eventuella skatter och frakt. I Sverige har den enda återförsäljaren jag har sett tagit nästan 4000 kr för ett kit om jag minns rätt?

          EDIT: 3581 kr ska kvickmc ha för kittet. (20VT)
          Last edited by Aloha; 29 November 2006, 12:39.
          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
          http://www.garaget.org/?car=38250

          Comment


          • #35
            Dahlhems säljer samco, så allt du hittar från Samco går att beställa från Dahlhems också. Men det kittet du pratar om ersätter alla befintliga luft-slangar i bilen. Nu behöver du väl några extra för att koppla in det nya filtret? Kommer inte ihåg hur det ser ut på coupen längre, men min luftbox sitter direkt på luftmassemätaren så där måste det till en slang som inte fnns idag. Tror att det är samma på coupen? Kolla med ett par ställen till i Sverige, vet att ex. vis Turbo center (IIRC) var dubbelt så dyra när jag beställde mitt kit till punton jämfört med Dahlhems.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #36
              Novisen> Jag är med på beställningen av filtret + adapterplattan.

              Jag är osäker på storleken på storleken på anslutningen men kan kolla upp det. Vad kostar samco slangar? Vad är så speciellt med de?

              MVH
              Almir
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #37
                Tja, de är av silkon, tar lång tid att få, det står samco i vit text på dem och så kostar de rätt mycket. Måste ju bara vara ruskigt bra eller?


                För min del är det mest för att jag vill ha gula slangar. Måste veta att prioritera rätt ;-) Fast jag tror inte att man kan beställa 10cm gul 70mm-slang, så det blir väl något annat gissar jag (tips, någon?)


                Måste veta hur tjockt rör ni vill ha på coupen. 3" (alltså 75mm) Kan någon verifiera det?
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #38
                  4 klara, väntar vi bara på er andra då ;-)
                  Kunde vara kul att få en julklapp kanske?
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #39
                    tja.
                    Det funkar inte som nån plug n play med filtret väl, jag kan inte tabort det gamla o bara montera på det nya?

                    Edit: När kommer leveransen?
                    Har det lite kärvigt innan jul..

                    Comment


                    • #40
                      Du har PM Ary
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #41
                        Du med

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by novisen
                          Du har PM Ary
                          Hur mycke sparar vi på gruppisen novisen?
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #43
                            10%, inte så mycket men bättre än inget. Ber om ursäkt att jag inte skrev det innan (trodde jag gjort det).....

                            edit: jo, hade skrivit.
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #44
                              Inte hört något från Mr. Moose än, skall vi beställa ändå eller vänta lite till?
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by novisen
                                Inte hört något från Mr. Moose än, skall vi beställa ändå eller vänta lite till?
                                Jag försöker få Mr. Moose att titta in i tråden och svara
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X