Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftfilter, Apexi power intake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Uppskattas.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #47
      Hur lång tid tar det att få det levererat?


      Edit: Hur blir det med ljudet ifrån dumpventilen, kommer man att kunna höra den nu eller måste man satsa på en annan större dump?
      Snackade nyss med en från KL-Racing och han sa att så länge jag kör med en återcirkulerande dumpventil så kommer inte ljudet att ändras utan vill jag åt det där "pssssh" ljudet så bör jag köra med en öppen dump. Någon som kan bekräfta eller dementera?



      Last edited by Ary; 4 December 2006, 17:27.

      Comment


      • #48
        Originally posted by Ary
        Hur lång tid tar det att få det levererat?


        Edit: Hur blir det med ljudet ifrån dumpventilen, kommer man att kunna höra den nu eller måste man satsa på en annan större dump?
        Snackade nyss med en från KL-Racing och han sa att så länge jag kör med en återcirkulerande dumpventil så kommer inte ljudet att ändras utan vill jag åt det där "pssssh" ljudet så bör jag köra med en öppen dump. Någon som kan bekräfta eller dementera?

        Du kommer att höra dumpljudet och behöver INTE byta ventil!
        Click here to visit Raceitaly
        ______________
        Fiat Coupe 20VT Plus -99
        Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
        Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
        Acura Legend 3,2l V6 -91
        SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

        "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
        Murphy´s law.

        Comment


        • #49
          ...och 20vt ska absolut inte ha öppen dump! Jag kan oxå intyga att pshyyy ljudet kommer höras med orginal dump.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #50
            Härligt härligt!
            Nej skulle aldrig komma på tal att köra med en öppen dump.
            Är bevandrad med bosch iomed att brorsan har det på sin bil också..

            När kommer vi få filtrena då ?

            Comment


            • #51
              Filtren har 1-2V lev. tid om leverantören har hemma (gissar generalagenten i sverige) annars 3-4 veckor.
              Kolla första länken, har skickat beställningen nu. Om det går har Mr. Moose tills på fredag på sig att höra av sig, hoppas att det går att komplettera med 1 filter till, men om Dahlhems lever på att sälja borde det inte vara några problem med det ;-)

              edit: Japp, går att komplettera om du vill Mr. Moose
              Last edited by novisen; 5 December 2006, 09:41.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #52
                Fan vad nice!!!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by viksson
                  Du kommer att höra dumpljudet och behöver INTE byta ventil!

                  Hur högt/lågt är dump ljudet? Gillar verkligen dump-ljud därav frågorna..

                  Comment


                  • #54
                    Alright, sorry för att jag "hållt" upp beställningen ...jag har haft lite struligt. Men nu e ja tbx och aktiv, ska dra in pengarna på ditt konto, så kan ni komplettera me ett filter ;=)

                    Comment


                    • #55
                      Låter jättebra. Ledsen att stressa lite, men du vet hur det är när man vill testa något nytt.

                      Hoppas att det struliga löst sig bra.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Ary
                        Hur högt/lågt är dump ljudet? Gillar verkligen dump-ljud därav frågorna..
                        Det hörs... Det kan du vara lugn över. Det har ju med hur mycket du gasar också. Varvar du högt så kom det ett rejält phyyyysshh-ljud. Växlar du tidigare utan så högt varvtal så hör man det lite mindre. Men det är som du säger, det låter så himla nice.

                        Jag brukar varva lite extra när man ser på avstånd att det står mycket folk vid busshållplatsen, också växlar man lagom i höjd med folket, då kommer det ett kraftigt pyysssshh-ljud, foket håller på att vrida nacken av sej, he he.
                        Fiat Coupé 2.0 T 20 VT -98

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Collzter


                          Jag brukar varva lite extra när man ser på avstånd att det står mycket folk vid busshållplatsen, också växlar man lagom i höjd med folket, då kommer det ett kraftigt pyysssshh-ljud, foket håller på att vrida nacken av sej, he he.

                          Åh en till som gör som mig då
                          Å andra sidan så är det väl inte så bra o varva den för högt heller för att dumpa ut ljudet. Brukar funka ganska bra runt/strax över 3500rpm på de flesta bilarna jag provat.

                          Du kör med original dump o luftfilter eller?

                          Comment


                          • #58
                            Jag kan vänta senast till april för leveransen

                            Tack Novisen för att du tar tag i gruppköpet!
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by 84jr0
                              Jag kan vänta senast till april för leveransen

                              Tack Novisen för att du tar tag i gruppköpet!
                              Verkligen! Tack så mycket

                              Comment


                              • #60
                                Det var så lite så, mest av egoistiska skäl ju ;-)

                                ZeroCool, skall du vara med så hör av dig snarast.
                                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                                Comment

                                Working...
                                X