Announcement

Collapse
No announcement yet.

Intryck av första bankörningen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jo. Mina erfarenheter av detta är dock dåliga, vissa tycker det är ok med fiat, andra arrangörer stoppar allt som har fiat-emblem men tillåter gärna Subaru, BMW, Nissan eller Porsche.

    Det finns en stor mängd snobbar/stroppar i Alfa Romeo klubben, kort sagt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Re: Jim

      Originally posted by Freddan72
      Vi får hoppas att Anderstorp är öppen även nästa år för bankörning. Annars får du hänga med oss till Kinnekulle (inte så långt från Gbg).
      Allt upp till Uppsala/Stockholms området är helt okej för min del. Så får man även tillfälle att hälsa på famlijen.
      Men de flesta banor i Sverige ligger väl ganska långt söderut?

      Panda 169

      Comment


      • #18
        Jim

        Jag har frågat killen som fixade bankörningen på Anderstorp om han hade kollat med Falkenbergsbanan. Han sa att kommunen har sagt blankt nej till att glada amatörer kommer å kör på banan. Tråkigt, då Falkenberg är en rätt fin bana. Lite lik Kinnekulle fast med högre medelhastighet.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #19
          tycker rent generellt att blandade bilmärken ger trevligaste bankörningar...

          Comment


          • #20
            Originally posted by Mattias_H
            tycker rent generellt att blandade bilmärken ger trevligaste bankörningar...
            Ja, jag håller med. Det är roligt att jämföra sig med andra bilmärken på banan och kul att gå runt i depån och kika på
            annan teknik. Sen är det nog svårt för oss att få ihop tillräckligt med bilar för en FIAT-bankörning.
            På Anderstorp 2 aug var vi 5 Coupéer vilket var mäktigt!
            Tobbe var en förebild som kuskade ner ända från Hufvudstaden för att deltaga. Bra jobbat!
            Vi kan väl försöka göra Skokloster i vår till en träff där så många som möjligt kommer! Kanske kan vi ha gemensam övernattning med öl och grillning. Kanske hemma hos Per farsa tex... ;-) (det var OK att berätta om det va?...)
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #21
              Jag har redan köpt grillkol så inte f*n kan han backa nu. ;-)
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Skokloster, ligger inte det uppe vid Uppsala/Enköping någonstans?
                Tycker jag känner igen namnet.. Bodde utanför Enköping ett tag, men hann aldrig riktigt bekanta mig med omgivningarna innan det var tid att dra vidare.

                Panda 169

                Comment


                • #23
                  Det är lugnt, farsan skulle ställa upp inkl. grillkol om jag frågade.. (alltid öppet hus där, tyvärr inget stort hus..)

                  Skokloster (norr om Bålsta (mellan Sthlm o Enköping)) måste det bli!

                  Det är som Vegas för en spelmissbrukare.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Så har jag också familj i området alltså, man lär sig något nytt varje dag. =)

                    Panda 169

                    Comment


                    • #25
                      Skulle ju kunna fixa en fiatbanträff där man kunde fylla ut med andra bilar för att få ett bra antal. Har även gästhus där allt kan avrundas om intresse finns. Kommer att vara delaktig i planerandet av bansesongen här så hojta till om intresse finns för en mer ämnad fiat körning.

                      Comment


                      • #26
                        Låter ju kul!
                        Synd att det är så jäkla långt till dig Mattias! Det får bli på semestern..?
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Mattias_H
                          Skulle ju kunna fixa en fiatbanträff där man kunde fylla ut med andra bilar för att få ett bra antal. Har även gästhus där allt kan avrundas om intresse finns. Kommer att vara delaktig i planerandet av bansesongen här så hojta till om intresse finns för en mer ämnad fiat körning.
                          Om du kör från uppsala som ju står som en ort på dig är det inte långt alls 4h i bilen bara

                          Comment

                          Working...
                          X