Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Svarten (ex-Snåljåp II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Visst tillverkas det småbilar, Fiat 500 är inte stor och har 5 stjärnor.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • Njaaa.. Nye 500 er fremdeles ikke LITEN:

      Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

      Comment


      • haha.. Som sagt..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by Johannes
          Visst tillverkas det småbilar, Fiat 500 är inte stor och har 5 stjärnor.
          Den är inte liten som sagt. Väger säkert mer än en Punto MK1 också.

          Comment


          • tid bokad 14e hos Autoalfa för topppackningsbyte o trågbyte. Skulle gärna byta ut hela motorn till 16v om det var enklare..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Originally posted by per
              tid bokad 14e hos Autoalfa för topppackningsbyte o trågbyte. Skulle gärna byta ut hela motorn till 16v om det var enklare..
              En gång till? Eller snarare toppen på denna också? Du borde kanske skaffa dig erfarnheten att byta själv på puntosarna, en om året... borde ju snart fixa det på en timme
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • Jo jag bytte ju den i våras och då uppdagades en liten tjusig skåra i toppen på ettans cyl.. Hade inte tid eller planering att plana toppen ordentligt då så det höll bara några hundra mil. Var jag iofs beredd på.
                Orkar inte göra det igen och har ingen bra mekplats längre heller.

                Synd att ECU+immobilizer+alla nycklar+lås måste bytas, annars hade det tydligen varit enkelt att byta till 1.2 16V rovan.
                Last edited by per; 29 November 2009, 22:06.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Första halkan...
                  Fick ett låååååååångt fyrhjulsställ längs mitträcket i en högerböj.. utan att nudda. Där blev man lite nervös. 70m längre fram stod en Miata som inte hade samma tur.

                  Take it easy out there!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Första halkan...
                    Fick ett låååååååångt fyrhjulsställ längs mitträcket i en högerböj.. utan att nudda. Där blev man lite nervös. 70m längre fram stod en Miata som inte hade samma tur.

                    Take it easy out there!
                    Själv var jag en sväng i Sälen med Stilon och funderade inte på att den som bytte till vinterdäck hade satt sämre däck bak. Kändes som man körde RWD
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Istället för mitt sönderrostade gamla oljetråg (std-felet på 8V-Puntos förutom topppackningen..); nytt tråg från ebay.de... 600kr inkl. frakt, rätt bra!
                      Ska rostskyddas + skyddas av hasplåt/plasten så den lär väl hålla några år.
                      Attached Files
                      Last edited by per; 9 December 2009, 17:14.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Originally posted by per
                        Istället för mit sönderrostade gamla oljetråg (std-felet på 8V-Puntos förutom topppackningen..); nytt tråg från ebay.de... 600kr inkl. frakt, rätt bra!
                        Ska rostskyddas ordentligt + skyddas av min hasplåt/plast så den lär väl hålla några år.
                        Vilken tjusig sak! Hoppas man får se den gamla oxå.
                        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                        Folka Vento VR6 -93 såld!
                        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                        Comment


                        • Fan va grymt.. Punton nu med nybytt topppackning, kamrem och framför allt; planad topp. Går mkt jämnt o fint!
                          Blev ca 4400kr på AutoAlfa, prisvärt.

                          Snåljåp II har nu även PremiumTaklampa från en Punto HGT..
                          Här syns oxå kabeln till GPS-navigatorn, ibland bredvid backspegeln.
                          Attached Files
                          Last edited by per; 17 December 2009, 22:56.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Trevligt. En liten komphöjning lär vara bra för förbrukningen också.
                            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                            Comment


                            • Tänkte precis det, ska bli intressant.. Nu blir det ny olja+filter+luftfilter så får vi se vad den drar i julhelgen..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Vad hade du för symptom på att den gått? Vitryker konstant, drar kylarvätska eller fler symptom? Lite nyfiken.
                                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                                Comment

                                Working...
                                X