Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127 GTO600!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Problem!

    Kan vara problem att se en färg så. Vad jag är van så kan det skilja avsevärt. Jobbar du med det så tror jag inte på problem!
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #32
      Re: Problem!

      Nja alltså denna kulören på modellen är nog kanska svår att se fel på om man har koll på fiat o dess färger men det har tyvärr inte jag
      Men det ordnar sig i morgon eller så.


      MVH/

      Originally posted by Erajack
      Kan vara problem att se en färg så. Vad jag är van så kan det skilja avsevärt. Jobbar du med det så tror jag inte på problem!

      Comment


      • #33
        Frän bil du har, jag har själv ägt ett par sådana i mina dar. Bromsarna låg ständigt på och skivorna lyste vackert röda....
        Jag kommer inte ihåg varför jag inte fick ordning på bromsarna men jag var rätt ung och orkade nog inte sätta mig in i hur det skulle fungera.

        Det var heller ingen vinterbil, startade i princip aldrig om det var under 5 minus.

        Personligen är jag allergisk mot fyr-ekrade fälgar men har märkt att många andra tycker de är snygga...

        Jag gillade den mintgröna som var brutalsänkt men på något sätt tycker jag att skärmkanten bak sitter lite för långt ner original, det skulle man behöva åtgärda för att få bilen mer estetisk, tyvärr så blir det nog inte så bra, för då måste man även ge sig på främre skärmkanten.

        Ska bli kul att följa bygget!
        "American iron runs good"

        Comment


        • #34
          Fanns sol/webastotak även på modellen jag har?
          Är de i sånna fall möjliga att få tag på?

          MVH/

          Comment


          • #35
            Nu har jag fått hem bilen, och måste tillstå att även en person som jag som arbetar med bilar hela dagarna kan förtrollas av stunden, bli romantiker och "missa" saker...

            Upptäckte en hel del rost på det enda stället jag ej kollade, skuffutrymmet..
            Dock inget genomgående vad jag kunde se förutom vid lås delen...

            Lite rostbublor här och där.

            Men fortf är bilen mkt fräsch, och jag ÄLSKAR den!
            Sjukt att denna lilla skitbil för lite och ingenting, kan göra en mer inspirerad än de andra "fina" bilar jag pysslar med.





            Är detta samma klubb måntro?

            MVH/
            Last edited by Kapten Haddock; 16 December 2008, 02:04.

            Comment


            • #36
              Hejsan!
              Jag ska inte strö något salt i såren men var beredd på att det kan finnas rost i stötdämpar fästena bak. Det är en lite dum kontruktion där.

              //Anders

              Comment


              • #37
                Kommer det inte alls det!!
                Jag ska riva fram hela golvet i mellandagarna.
                Har sp mkt på jobbet nu så det blir aldrig plats att ta in åket.
                Fotar o lägger upp, men hoppas du har fel:/
                Annars köpte jag just en ny svetshjälm iaf



                Originally posted by peddie
                Hejsan!
                Jag ska inte strö något salt i såren men var beredd på att det kan finnas rost i stötdämpar fästena bak. Det är en lite dum kontruktion där.

                //Anders

                Comment


                • #38
                  Forskar för fullt nu och har läst mig till att nån snubbe kör med volvo 200 fjädrar kapade fram.
                  och att man iag kan sänka lite utan att röra fjädern där bak, får se hur det går med den saken..
                  Sen finns det ju även billiga coilovers man kanske kan modifiera för att få till framdelen.

                  Sen har jag börjat snegla åt plåtfälgar efter denna photoshop bild..

                  Comment


                  • #39
                    Kul projekt! Jo nog finns det låga 13" jag har 175/55-13" (finns på www.dackonline.se )på abarth 5,5" fälg, hade gärna haft dom 1,5 bredare, så det blev lite strech.

                    Se länken till min bil.

                    http://www.garaget.org/?car=93885

                    Comment


                    • #40
                      NU är jag på rätt väg!
                      Har hittat min förebilds bil,
                      http://fiat127club.forumfree.net/?t=33242000

                      Kan nog få en hel del info därifrån.

                      Men en dum fråga, hur mkt skiljer sig min 1049 motor mot a112 abarth motorn?

                      MVH/

                      Comment


                      • #41
                        Hejsan.
                        Du funderade över färgcoden på din sköna skapelse sök i suffen har jag för mig att det sitter en liten alu.plåt med färgcoden på storlek kerdkort har för mig att den sitter på insidan på plåten vid bakljusen.

                        Comment


                        • #42
                          Fiat dominerar!
                          Va just o köpte 4st mer eller mindre oanvända vinterpjuck till min älskling!

                          I morgon ska jag ha in bilen i garaget så e de bara!

                          MVH/

                          Comment


                          • #43
                            Har annars 15x6" fiat plåtfälgar till salu! Passar rätt på.
                            Skulle bli fett mot original 13"...
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by per
                              Har annars 15x6" fiat plåtfälgar till salu! Passar rätt på.
                              Skulle bli fett mot original 13"...
                              Nja jag är inte så mkt för big rims

                              Jag får ju på vinersulor nu så jag ska se om man kan hitta 7" banor till org fälg centrumen, annars får det bli några superlites.

                              Men tack ändå.

                              Du som e admin, jag har beställt hem div tidningsreportage om 127, ska jag scanna o lägga upp?

                              MVH/

                              Comment


                              • #45
                                Absolut det kan du göra, det fattas ju lite om 127. Finns bara ett test tror jag. PM:a mig när du e klar!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X