Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127 GTO600!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Vad är igentligen skillnaden mellan min motor 1049 och a112 abarth motorn, man ska kuna passa den rätt i och mkt delar verkar ju identiska.

    Men vad är det som skiljer mer precis.

    MVH/

    Comment


    • #47
      Om jag minns rätt hade väl Abarth samma 1301cc motor som Uno hade (och 127 Sport utomlands)...?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #48
        Hejsan.
        Att 127 /a112 abarth hade samma motor som uno det tvivlar jag på den hade en cyl.volym på hela 965cc medan 127 med stötstång hade 903cc.

        //Anders

        Comment


        • #49
          Fel av mig, det var bara 127 Sport som hade 1301cc motorn på 75hk, Lancia A112 Abarth hade 1050cc på 70hk.
          Last edited by per; 19 December 2008, 11:45.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #50
            Hejsan:
            Den hade även 965cc på 65hk.med stötstång .
            1050 hade överliggande kam.

            //Anders

            Comment


            • #51
              ok, men vad skiljer de två åt då?
              bör man byta eller modofiera nuvarande för lite mer fart?
              Men vem kan motstå utseendet av denna?

              Comment


              • #52
                Hejsan:
                Denna bild som su har lagtin är på en 965cc annars har jag förmig att det inte ska var nogra problem att sätta i en 1050cc.

                Anders
                (men svär inte på mig om det inte går)

                Comment


                • #53
                  Ja men nu har ju jag en 1049 motor, och undrar hur mkt det skiljer mot abarth motorn av samma storlek som sitter i a112?

                  MVH/

                  Comment


                  • #54
                    Skiljer det mycket?
                    en annan sak du frågade förut vad din gröna färg hette hittade en cod lista med fiat färger i mina papper jag tror att det är färgnr.358.

                    //Anders

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by peddie
                      Skiljer det mycket?
                      en annan sak du frågade förut vad din gröna färg hette hittade en cod lista med fiat färger i mina papper jag tror att det är färgnr.358.

                      //Anders
                      EDIT: koden är 336
                      Hej.
                      Jag har redan koden, men glömt bort den, tror inte det är 358 dock men ska inte säga säkert.

                      Har tagit in bilen idag och hittat mer rost, insett att vinterhjulen är 1cm för breda innåt, samt hittat mer rost:P
                      Last edited by Kapten Haddock; 20 December 2008, 22:22.

                      Comment


                      • #56
                        Har nått jävla virus som gör att jag inte är sjuk men inte orkar hålla på 110%
                        Började med julhandeln vilket klockan 14 totalt hade sugit musten ur en.
                        Sen drog jag vidare och fortdatte gnugga lite i motorrum.
                        Bilderna är lite väl osammanhängande, känner mig inte så strukturerad direkt:P




                        Plockade bort luftkastrullen o fixade till den, ej seriöst då den förhoppningsvis ska bytas ut senare.


                        Sprutade på syra o la över plast för o få väck rosten.


                        Grundade och blåste sidenmatt.



                        Så nu är motorrumet lite trevligare, gjorde även rent div slangar, tog nån rostfläck osv osv.
                        mer jobb än jag trodde helt klart.

                        På med en sån vadenuheter strutbar, övre krängningshämmare och ner med en abarth motor så liknar det något

                        Började oxå att polera lite bara för att se vad man kan åstakomma.
                        Innan något Uberserious görs ska det dock rostlagas o bättras på några ställen.



                        En liten uppdatering, får se om jag palla dona något i mrgn, huvudet känns trött

                        Comment


                        • #57
                          Började hur som haver polera lite idag, och den kommer bli ruggigt fin när den är klar.




                          bilderna är väll sådär, men här e en före o efter iaf jag ser skillnad på..
                          Last edited by Kapten Haddock; 22 December 2008, 05:29.

                          Comment


                          • #58
                            Sålde just iväg lite grejor, så jag utan att försaka julen kan investera i en renovering av bromsar, serivce, en skvätt färg, o förhoppningsvis coilovers samt strutbar...

                            Även fixat spacers som förhoppningsvis löser vinterhjulsproblemen..


                            Lite inspiration:
                            http://se.youtube.com/watch?v=h9bezR...eature=related

                            God jul på er!

                            MVH/
                            Last edited by Kapten Haddock; 22 December 2008, 16:47.

                            Comment


                            • #59
                              Bevisligen passar ju 1301cc motorn eftersom den fanns från fabrik så en sån borde inte vara omöjlig! 68hk som den satt i Uno 70.
                              Finns nog gott om dessa på bildelsbasen!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by per
                                Bevisligen passar ju 1301cc motorn eftersom den fanns från fabrik så en sån borde inte vara omöjlig! 68hk som den satt i Uno 70.
                                Finns nog gott om dessa på bildelsbasen!
                                Är 1301 motorn densamma som uno turbo?
                                Vet av en sån med 300+hk
                                men jag har nästan hellre en abarth motor med riktig fugge, dom e så fina.

                                Men nu ska jag ha denna att gå först.
                                MVH/

                                Comment

                                Working...
                                X