Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Fiat 124 SC AC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Vi tror att det är laddningsreläet som är felkopplat, ska ta och kolla upp det idag.
    Kan vara att den behöver plockas isär också men kollar kopplingarna först.
    Klar och klar vet jag inte men det känns som ett stort steg att ha en fungerade motor.
    Du får lycka till med ditt projekt!

    Comment


    • #47
      har suttit och kollat igenom vad du gjort!

      måste säga.. vilket jobb!
      riktigt imponerad! Hoppas du får i ordning den till sommaren! kanske 1:a Maj?

      välkommen hit! och lycka till!
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #48
        Tack för komplimangen!
        Har varit ute i garaget en liten sväng här på kvällen och mekat lite.
        Mycket rätt verkade det som att det var felkopplat i laddningsregulatorn, kabel 85 satt på 86 och tvärtom. Jag bytte position och körde lite på starten, den rök inte!
        Jag hoppas att de byggde generatorer på den tiden att hålla för lite kortis
        Efter det kollade jag så att tändföljden verkade rimlig och den verkade mycket fin. Alla kolvar låg rätt och gnista verkade fin.
        Farsan skulle kolla efter slang på sitt jobb så vi får se om han hittar något, annars går det att ta något temporärt.
        Ha en god kväll
        MVH Filip

        Comment


        • #49
          Idag har jag varit hos bildemonteringen och skaffat nog med slang för att våga mig på en provstart. Slangen är då till kylarsystemet och från en gammal kvalitetsvolvo.
          Provstart till helgen?
          MVH Filip

          Comment


          • #50
            Originally posted by Abarth_Separace
            Idag har jag varit hos bildemonteringen och skaffat nog med slang för att våga mig på en provstart. Slangen är då till kylarsystemet och från en gammal kvalitetsvolvo.
            Provstart till helgen?
            MVH Filip
            provstart? hoppas det! lycka till!
            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

            Mina Bilar.. Past & Present!

            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

            Comment


            • #51
              Hoppas fortfarande på en provstart!
              Idag har jag monterat dit slangarna, om än lite problem. Expansionskärlet hade nämligen en utgång på 22mm och ingången på kylaren var endast 8mm. Vet inte varför men lite underligt var det. Lyckligtvis jobbar farsan åt ett företag som håller på med hydraulik så efter lite svarvning och gängning så blev det rätt (inringat på bild).
              Skulle helst ha ett nytt expansionskärl men detta får duga tills jag hittar något.




              Har sedan kopplat in givare till vattentemp, oljetemp, oljevarning, fläkt etc.
              Vill inte ha sönder något under provstarten.
              Får väl se vad som är kvar och hoppas på morgondagen.
              MVH Filip

              Comment


              • #52
                Lycka att och hoppas att allt funkar

                Comment


                • #53
                  Blev inte riktigt att funka men det är inte långt ifrån.
                  Mitt taskiga försök till att tvätta rent förgasaren kom tillbaka och bet mig i röven. Bensin kommer fram till förgasaren, ingen ut
                  Ska göra lite seriösare denna gång, vet inte ens varför jag gjorde så taskigt förra gången.
                  MVH Filip

                  Comment


                  • #54
                    Wohoo! It's alive!!!
                    Efter många startförsök med rengjord förgasare, rätt ställd tändning och en flaska eter såg det dystert ut.
                    Men plötsligt hörde man ett litet vrål strax innan jag gav upp. Motorn snurra helt utan missljud och allt verkade helt okej.
                    Tror att det var att förgasaren kom igång där på slutet som den inte starta direkt, behövde väl pumpa upp soppa till munstyckena.
                    Lite smått extatisk försöker jag formulera mig men jag är väl bara nöjd över hur bra det gick tillslut.
                    Försöker nu se framåt och nästa steg blir att kontrollera drivningen fungerar och sen få ner besten på marken.
                    Ska försöka spela in en liten snutt men lamprediporr tills nästa inlägg.
                    Ha det gött!
                    MVH Filip

                    Comment


                    • #55
                      Kul, ett stort GRATTIS!

                      Comment


                      • #56
                        Nice!! Ljudklipp ja!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #57
                          Grattis! Hoppas man får se den live nån gång.
                          Christian

                          Kör nu:


                          I garaget:

                          Comment


                          • #58
                            Kul att nån mer håller på med AC-coupéer! :-)

                            Hur går projektet?
                            Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                            Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                            Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                            Comment


                            • #59
                              Hej!
                              Jodå Tappade sugen där under vår/sommaren så det blev inte mycket gjort.

                              Nu är bilen besiktigad(!) och fullt körduglig.

                              Det bubblar i expansionskärlet, har hört att det kan vara topplockspackningen.

                              Torkarmotorn hänger sig också, blir att sitta fast. När jag plockar ner den ser jag inga fel och den fungerar när jag sätter ihop den, sen efter ett tag hänger den sig igen.

                              Ska försöka lägga ut bilder på den, var och hämtade bakre kofångare igår så den börjar bli mer komplett.

                              MVH Filip Arvidsson

                              Comment


                              • #60
                                Hej!
                                Bjuder på några bilder här i vinterkylan.



                                Comment

                                Working...
                                X