Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupé 20VT -99: Bruksbilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag visste inte ens att instrumentringarna inte var original.

    Nu är sommardäcken på, man glömmer alltid vilken skillnad det är. Betydligt mindre stötig blev den också.
    Blev en rejäl omväg för att testa lite när jag skulle ut på ett ärende

    I påskhelgen blir det vårservice med diverse filter och vätskebyten.

    Sen blir det Skokloster första maj så då kanske man får träffa några av er.
    Fiat Coupé 20V Turbo -99

    Comment


    • #17
      Nu kör vi Coupén i GPS:en också

      Fiat Coupé 20V Turbo -99

      Comment


      • #18
        WTF..?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Tvätt och vaxning - check
          Invändig städning - check
          Ny olja / oljefilter - check
          Nytt kupéfilter - check
          Nytt luftfilter - check
          Nytt bränslefilter - check
          Ny växellådsolja - check
          Kraniels avgasbling återställt - check
          Matta lyktglas slipade och polerade - check





          Fiat Coupé 20V Turbo -99

          Comment


          • #20
            Oj, det blev bra!
            Jag skulle också behöva köra en sån rekond-runda. Men det var för fint väder i helgen

            Lyktglasen ser väldigt bra ut, jobbigt? Skruvade du ur hela lyktorna?
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #21
              Originally posted by alx
              Oj, det blev bra!
              Jag skulle också behöva köra en sån rekond-runda. Men det var för fint väder i helgen

              Lyktglasen ser väldigt bra ut, jobbigt? Skruvade du ur hela lyktorna?
              Tack, bilderna förskönar nog dock något med det fina kvällsljuset

              Jag kollade i de trådar som fanns här om lyktglasen. Våtslip 800 --> 1200 --> autosol och sen polish. Skulle gärna kört en omgång med 2000-papper också men det blev ok ändå.

              Skruvade bort lyktorna och öppnade den ena av dem då det har hänt något någongång så det var ett vitt brännmärke på den svarta plasten på insidan.

              Det var rätt jobbigt att få isär den med varmluftspistol så vi skippade den andra. Hade varit trevligt då det blev lite bättre på den som varit isär och man kan se lite smuts på insidan av den andra. (Det är den som varit helt isär som är på närbild)

              Mattheten sitter djupare än man tror och man får verkligen se till att matta ner hela ytan ordentligt med våtslippapper innan man polerar vidare.

              Vi testade lite med en billig polermaskin men det var lättare att få bra resultat för hand för oss. Har man en bättre maskin och mer vana kanske det är att föredra.

              Har beställt nya lampor i form av Philips Vision Plus och hoppas att de kommer nu i veckan så det blir lite fart på ljuset också för de vi har i nu är nog inget vidare.
              Last edited by Obizzz; 25 April 2011, 22:28.
              Fiat Coupé 20V Turbo -99

              Comment


              • #22
                Kör på xenon istället.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Freddan72
                  Kör på xenon istället.
                  Får se, blir kanske ett kit till vintern.
                  Fiat Coupé 20V Turbo -99

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Obizzz
                    Får se, blir kanske ett kit till vintern.
                    Det är stor skillnad. Kolla bilden nedan. Den är tagen sent på kvällen den 6:e juni efter en licenskurs på Sviestad. Från vänster jag (halogen), Alx (xenon 6000K) och Tompa (halogen).
                    Attached Files
                    Last edited by Freddan72; 26 April 2011, 11:20.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #25
                      Kom och köp min andra bil

                      http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=72505
                      Fiat Coupé 20V Turbo -99

                      Comment


                      • #26
                        Såg annonsen även på SSR, men jag köpte en FIAT Uno Turbo istället, så att jag har en giltig anledning att hålla koll på dig på det här forumet också...

                        Comment


                        • #27
                          Glada besiktningsmän konstaterade i måndags att "de här är inte så vanliga"

                          De hade inget att anmärka på så vi tuffar vidare med vår bruksbil.
                          Fiat Coupé 20V Turbo -99

                          Comment


                          • #28
                            Året började sådär lagom kul för Coupén.

                            Igår ringde vaktmästaren och undrade om vi hade varit nere i garaget och sett att det varit inbrott i vår bil.

                            Tur i oturen är väl att skadorna kunde varit värre men det blir en ny sidoruta och låsen på båda sidor är mer eller mindre förstörda. De har även lyckats förstöra panelen som låset/handtaget sitter på på förarsidan.

                            De stal nästan inget i bilen konstigt nog, GPS:en satt kvar i sin hållare. De hade försökt ta bort stereon men misslyckats och de enda som saknades var en påse med växelpengar till parkering och fjärrkontrollen till garageporten. (ingen större fara, får en ny redan idag och den andra är spärrad av hyresvärden)

                            Just nu känns det skönt att vi har helföräskring så att vi slipper fixa allt själva.

                            Trodde man skulle vara relativt säker mot sånt här i ett garge som bara vi hyresgäster har tillgång till.

                            Blir så trött och arg på idioter som ska förstöra för andra.
                            Fiat Coupé 20V Turbo -99

                            Comment


                            • #29
                              Men det var då sjäääälva faaan!

                              Nu ringde de från verkstaden och sa att alternativet var två nycklar (en till varje dörr). Alternativet med en hel låssats var helt enkelt för dyrt och då löser antagligen försäkringsbolaget in bilen istället.

                              Om den ens accepterar kostanden på förslaget med två nycklar.
                              Fiat Coupé 20V Turbo -99

                              Comment


                              • #30
                                En låssmed kan säkert koda om cylindern så att den passar din befintliga nykel!
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X