Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupé 20VT -99: Bruksbilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kostar en ny låssats mer än vad bilen är värd???!!!???
    Din bil ser väldigt fin ut, så jag tycker det är konstigt att de inte bara fixar problemet.

    Lycka till med fortsättningen
    Goran
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

    Comment


    • #32
      Originally posted by Goc924
      Kostar en ny låssats mer än vad bilen är värd???!!!???
      Din bil ser väldigt fin ut, så jag tycker det är konstigt att de inte bara fixar problemet.

      Lycka till med fortsättningen
      Goran
      Om vi vill ha samma nyckel till allt behöver de byta alla lås plus databox pga startspärren och då blev det dyrt.
      Fiat Coupé 20V Turbo -99

      Comment


      • #33
        Fy fan.

        Har du kodkortet kvar? Då kan man beställa både nycklar o lås? Trodde jag.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #34
          Originally posted by per
          Fy fan.

          Har du kodkortet kvar? Då kan man beställa både nycklar o lås? Trodde jag.
          Ja, det trodde jag också. Det verkar dock som att bilen är för gammal nu och att det inte är möjligt längre. Så uppfattade jag killen på verkstaden i alla fall.

          Jag har tyvärr inte riktigt energin att lägga ner en massa tid och jobb på detta då det är en massa annat som måste ordnas i livet.

          Det känns bara så jävla onödigt. Innan nyår hade vi en hel och fin bil.
          Fiat Coupé 20V Turbo -99

          Comment


          • #35
            Originally posted by Obizzz
            Ja, det trodde jag också. Det verkar dock som att bilen är för gammal nu och att det inte är möjligt längre. Så uppfattade jag killen på verkstaden i alla fall.

            Jag har tyvärr inte riktigt energin att lägga ner en massa tid och jobb på detta då det är en massa annat som måste ordnas i livet.

            Det känns bara så jävla onödigt. Innan nyår hade vi en hel och fin bil.
            Konstigt.

            Hörde i och för sig något om att Fiat Coupé:en inte finns med i EPer (reservdelskatalogen) längre. Kanske att någon duktigare firma kan hjälpa dig? Vart står bilen nu?
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #36
              Ställ en fråga på fccuk.org/forum och du kanske får ett bra svar.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #37
                Originally posted by rask
                (reservdelskatalogen) längre. Kanske att någon duktigare firma kan hjälpa dig? Vart står bilen nu?
                Står på Hedin bil här i Jönköping. Har ingen aning om deras kompetens men jag tänkte att det inte var ett så besvärligt jobb att byta ruta och lås så jag gick med på den verkstaden som försäkringsbolaget föreslog. De är en auktoriserad Fiat-verkstad vad jag kan se så jag antar att det var därför den hamnade där.

                edit: Det känns som det mest var missförstånd med bilfirman så jag vill lägga till det här för att de ska få lite upprättelse. Jag tycker nu att de har hanterat ärendet bra.

                Att få hem helt nya lås med allt vad det innebär var dock inga problem bortsett från kostnaden.
                Last edited by Obizzz; 4 January 2013, 13:03.
                Fiat Coupé 20V Turbo -99

                Comment


                • #38
                  Kolla Lars Södermans tråd på alfaromeo.org

                  Han har knäckt låskoden på alfa gtv och det är sannolikt samma system som fiat använder.

                  http://www.alfaromeo.org/index.taf?_...reNoCache=6067

                  Kanske kan Lasse hjälpa dig?

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by rask
                    Konstigt.

                    Hörde i och för sig något om att Fiat Coupé:en inte finns med i EPer (reservdelskatalogen) längre.
                    Jo det gör den, iaf i utgåva 60 från början av 2011.
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Ante
                      Jo det gör den, iaf i utgåva 60 från början av 2011.
                      Tror den togs bort i sista utgåvan. Så kanske att support/möjligheten ej finns längre?
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • #41
                        Så, nu har jag fått reda ut det här ordentligt med verkstad och försäkringsbolag.

                        Det var ett missförstånd att det skulle vara olika nycklar på varje sida. Vi behåller den vanliga nyckeln till tändningslås osv sen blir det en ny matchande nyckel till dörrarna.

                        Vi får också listen runt rutan bytt samt hela enheten som dörrhandtaget och låset sitter i. Samt sidorutan förstås.

                        Det känns helt enkelt mycket bättre nu.
                        Fiat Coupé 20V Turbo -99

                        Comment


                        • #42
                          Gött!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #43
                            Nu har jag precis hämtat hem bilen och det ser bra ut. Verkstaden har till och med tvättat bilen åt oss.

                            Nu hoppas jag verkligen att vi och alla ni andra slipper sånt här skit. Finns ju roligare saker än att lägga ner tid på att andra förstör.
                            Fiat Coupé 20V Turbo -99

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Obizzz
                              Nu har jag precis hämtat hem bilen och det ser bra ut. Verkstaden har till och med tvättat bilen åt oss.

                              Nu hoppas jag verkligen att vi och alla ni andra slipper sånt här skit. Finns ju roligare saker än att lägga ner tid på att andra förstör.
                              Jobbigt litet äventyr, skönt urgången blev bra till slut.
                              Snygg färg på bilen för övrigt .-)
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • #45
                                Fint med puts :-)

                                Tror vi har likadan färg på våra bilar. Tyvärr är färgkods lappen på motorhuven borta på min.
                                Så jag har en liten fråga till dig.
                                Vad heter din färg och vad har den för färgkod?

                                Om någon annan vet vad min bils färg heter får ni gärna svara oxå såklart.
                                JH

                                20vT

                                Comment

                                Working...
                                X