Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag lyckade att slipa igenom på ett ställe också.Hade inte lagt tillräckligt med färg under rutan på förardörren.Jag fick maskera och spruta på lite mera färg där.Köpte ju mig en airbrush spruta när jag började med ritmon.Nu kom den till användning.Riktigt smidigt,det blir inte så mycket färgdamm och sprutbilden är ganska samlad,perfekt till spot lagning.jag maskerade så jag fick en kant som jag sen våtslipade ner med 1000,2000 och 4000 papper.Det syns inte att jag har varit där.fan va roligt när det blir bra.hade nästan ställt in mig på att lacka om hela dörren.
    Här har jag maskat och färdigt för lack:
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • Här har jag lagt 2 lager.Jag lade 5 lager då sprutan inte lägger så tjockt.Här ser man vad lite färg det blir runt om arbetsområdet.Är riktigt nöjd med sprutan.Är sugen som busen att lackera mina modellbilar också i rätt kulör.Ska kolla efter en Ritmo när jag är på veteranbilsmarknaderna framöver.Skulle vilja ha en i 1/25 skala.Måla den blå och sätta den i hatthyllan bak.Det vore nåt
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • Här har jag maskerat av.Ganska bra kulör att jobba med.Har inte våtslipat ner skarven på detta kortet.Men jag lovar att det blev bra.Får se hur det går framöver.Ekonomin är inte som jag vill.Så jag får avvakta med att köpa framruta och nya däck samt blästra fälgarna.Sen dök det upp ett Alfa-objekt till ,nästan gratis,fast ungefär samma stölleresa som gjordes när jag hämtade Ritmon.Nu var det bara 53 mil enkel resa iofs.Det var en Alfasud sprint från 78 i behöv av lite omvårdnad.Personligen tycker jag den modellen är så jäkla snygg.Ja-ja får se om man kan skrammla ihop lite bensinpengar och göra denna tripp. / Mats
        Attached Files
        Last edited by alfamats; 21 May 2011, 21:51.
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • Ser kanonbra ut!!
          Hittar tyvärr inget handtag till dig. Helt säker på att det finns någonstans men kan inte hitta det.
          Alfasud sprint tycker jag faktiskt är snyggare än GTV !! Otroligt rolig bil att köra, ännu ett bevis för att du inte behöver V8 och 700 hk för att ha kul!!!
          Fick sälja min när jag köpte Spidern.
          captainmorgan

          Comment


          • fasiken va du e duktig! det ska bli riktigt kul att se den på 80-träffen (om inte annat). polarn och jag tog förra året in på guillos gamla internat/penalistskola kvällen innan för att slippa stressa på morgonen. helt ok och jäkligt skönt att bara behöva köra 1 min till träffen på morron :-)

            tror nog att jag kör unon dit i år :-) har ju liksom förnyat min övriga vagnpark med några år nu :-)

            mer bilder mats! man blir ju så glad åt att se den blåa ritmon!
            mvh filip
            Filip Wennergren
            070-7707711

            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

            Comment


            • Gula bättringsfärgen

              En fråga den gula bättringsfärgen e det blyfärg, jädrars va fin du fått ritmon.
              LOLA

              Comment


              • kolla va jag såg i alvik idag :-) inte i bästa skick dock. men den finns :-9
                mvh filip
                Attached Files
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • Och den är blå ......
                  //R//

                  Comment


                  • undrar om det är samma som jag springer på till och från när den är parkerad i Västberga, vid polisen ungefär.

                    har dock inte sett den i Alvik, jobbar ju där..

                    och den blåa färgen verkar ju vara den som överlevt.. min sambo verkligen ogillar första modellen av Ritmon, speciellt om den är orange
                    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                    Mina Bilar.. Past & Present!

                    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                    Comment


                    • den står uppe i traneberg. vid tranebergsparken. verkar bo där :-)
                      mvh filip
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • Ska ju jobba i Bromma i augusti...kanske den man ska köra hem till Skåne denna gång....inte första gången man kör en Ritmo från Stockholm till Skåne i så fall..hehe!!
                        captainmorgan

                        Comment


                        • handtag? kolla in detta: http://www.subito.it/accessori-auto/...e-23145164.htm

                          inga probs att handla från italianos. bara man är övertrevlig, googleöversätter, säger att man är en fiattok och gärna skickar bilder på sin fiat... så var jag tvungen att göra när jag skulle få killen från rom att skicka 4st gta-fälgar :-) det gick med lite trevlig konversation.

                          shit, nu fastnade jag på subito.it ju... jag skulle ju jobba!? bara för att jag snackade med rolando idag ang ritmo..:-) så sök inte på... fiat ritmo, accessori auto, tutta l´italia ...för då är du fast :-)
                          mvh filip
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • Filip,

                            jag vet vad du menar.
                            både leboncoin.fr och subito.it kan göra en sjuk med HA begär.

                            har sett denna pärla i 1,5 år nu

                            5600 mil och i silver mmmmmm

                            http://www.subito.it/auto/ritmo-125-...i-19067355.htm
                            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                            Mina Bilar.. Past & Present!

                            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                            Comment


                            • Hello Guys, it's a pleasure to meet you! I write from Rome, I am of the "fiat Ritmo Club Italia"
                              Alfamats, this thread is beautiful I make you my compliments for your "Rhodes blue" and for the restoration.

                              Sorry if I write in English but I can not write well and read Swedish!
                              www.evoluzionedellaspecie.com

                              Comment


                              • Originally posted by bellafiat
                                handtag? kolla in detta: http://www.subito.it/accessori-auto/...e-23145164.htm
                                be careful this is not good!
                                These are not original spare parts, because they did not recognize the white frame. (white frame for Ritmo CL, gold frame "Ritmo Targa Oro")

                                for example, these are good :

                                http://subito.it/accessori-auto/mani...i-27264696.htm
                                Last edited by Tuccio; 3 October 2011, 14:55.
                                www.evoluzionedellaspecie.com

                                Comment

                                Working...
                                X