Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag vill ha dom där stripesen. Är det någon som vet var man kan köpa dom?
    Växellådan i den bilen är ju också nått att ta, till ritmo eller X1/9...

    Den bilen i fint skick är ju så snygg...!!!
    captainmorgan

    Comment


    • Originally posted by captainmorgan
      Jag vill ha dom där stripesen. Är det någon som vet var man kan köpa dom?
      Växellådan i den bilen är ju också nått att ta, till ritmo eller X1/9...

      Den bilen i fint skick är ju så snygg...!!!
      Det var någon här på forumet som sa sig kunna göra nya stripes/replikor på beställning. Kommer inte håg men värt att kolla runt lite...

      Konstigt nog ser bilen ovan inte särskilt rostig ut, trots att den nog stått där ett tag med tanke på mossan... Annat än den orange:a min moster hade...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • Kul att du räddar en Ritmo, ser seriöst ut! Sällan man ser en tidig ritmo i fint skick, skulle vara kul att se en, de var ju rätt vanliga på sin tid. Var ju en med på "träff 80" i höstas, dock rätt skabbig men den rullade för egen maskin..

        Hade själv en 3d 75 cl, gick till skrot för kanske 10 år sen, var extremt rostig i stomme, balkar etc, jag blev väl lite stressad av att se all rost..för mycket att orka fixa, tror jag annonserade den utan resultat(?) Jag fick bilen gratis för de visste jag körde Fiat Ångrade lite att jag inte sparade motorn, gick fint, varvvillig, upplevdes betydligt piggare än de 75 hk 131 an har.

        Fälgarna finns kvar från den, samt lite "plock" och några lyktglas..

        2 bilder på den!




        Originally posted by alfamats
        Har fixat med hö framdörr idag.Man har bytt nederdelen på den tidigare och inte fått till det riktigt ordentligt.Den har slagit sig lite.Tyvärr så har jag inte fått tag på ngn ny dörr så jag har fått rikta och plockat fram finspacklet.Blir nog bra bara jag får spackla och slipa några gånger.

        Fick även besked i Fredags att jag kan dra bilen till lackeraren också.Kommer att göra det under veckan.Äntligen!! Vi får se hur länge den blir ståendes där.Det var inget sagt.

        Åsså får man passa på att gratta Ritmon på namnsdagen också.
        Enligt tidningen Klassikers almanacka så är det Ritmo idag.Hurra! Hurra!

        Jepp,nu blir det till att plocka fram de saker som ska vara mattsvarta och måla dessa också,väntar på fälgarna som ligger hos blästernissen.Även klädseln ska lagas i sömmarna.Som tur är så är det bara tråden i sömmarna släppt.Ska bara få tag i ngn som kan göra detta också,tips mottages gärna.Ha det så länge! / mats
        Attached Files

        Comment


        • "Tyskreggad" för hemmabruk
          Attached Files

          Comment


          • Trevligt!! Fyll på med bilder vettja.
            Måste berätta också att jag var och tittade på en Ritmo 70 cl för några veckor sedan.Det var den uppdaterade modellen,3dr fast med dom gamla snygga runda dörrhantagen på.Blev så jäkla sugen men tyvärr var den riktigt rutten när jag började syna.Tänker på den nästan varje dag,man är sjuk

            Morgan:
            Visst är det den fräckaste modellen.Det var en 3 dr serie 1 som jag var på jakt efter egentligen innan jag sprang på min bil som var för bra för att ignorera.

            Kan silverfärgade stripes vara intressant? Har för mig att jag pratade med ngn som hade såna liggandes.Kommer inte ihåg vem,men jag får kolla om du är intresserad.

            Idag så körde jag bilen till Lackeraren.Var uppe i ottan (05:00)och lastade upp bilen på dollyn och körde 5 mil in till Karlstad.
            Körde sen bilen 3 km för egen maskin till lackeraren.Var lite blåsigt utan rutor Jäklar vad folk tittade och flinade

            Lackeraren såg direkt vad som behövds åtgärdas.Han såg att vä bakdörr behövdes riktas av en plåtis.Det hade jag inte ens sett.
            Kommer nog bli snuskigt bra eftersom han är så jäkligt noga.
            Gött att få iväg den iallafall,blir lite tråkigt när en bil blir ståendes på en plats en längre tid. / mats
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • Trevligt, ser fram emot bildos..
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • Härligt att du fått fart på renoveringen, till skillnad från en annan...
                Jag är mycket intresserad av de silverfärgade stripesen, måste ju vara lättare att göra kopior av dom i svart än att börja från början!!
                Hoppas du kan komma på vart dom finns!!

                Är det en seriös bilskrot där den silverfärgade står? Kan man köpa växellådan , tro..?
                captainmorgan

                Comment


                • Originally posted by Henrik
                  Kul att du räddar en Ritmo, ser seriöst ut! Sällan man ser en tidig ritmo i fint skick, skulle vara kul att se en, de var ju rätt vanliga på sin tid. Var ju en med på "träff 80" i höstas, dock rätt skabbig men den rullade för egen maskin..

                  Hade själv en 3d 75 cl, gick till skrot för kanske 10 år sen, var extremt rostig i stomme, balkar etc, jag blev väl lite stressad av att se all rost..för mycket att orka fixa, tror jag annonserade den utan resultat(?) Jag fick bilen gratis för de visste jag körde Fiat Ångrade lite att jag inte sparade motorn, gick fint, varvvillig, upplevdes betydligt piggare än de 75 hk 131 an har.

                  Fälgarna finns kvar från den, samt lite "plock" och några lyktglas..

                  2 bilder på den!

                  Trevliga bilder som sagt.Kan du kolla lyktglasen hur dom ser ut.Är väl hela insater eller? Är det dom kupade glasen så kan det vara intressant om skicket är bra. / Mats
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • Stupenda!! bravissimo!
                    www.evoluzionedellaspecie.com

                    Comment


                    • Originally posted by Tuccio
                      Stupenda!! bravissimo!
                      Kollade han e me i...

                      Fiat Ritmo Club Italia's photostream
                      http://www.flickr.com/photos/fiatritmoclub/
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • Idag har jag fått bilen från lack.Blev ok.Fast lackeraren sa att det var mycket silikon i den gamla lacken.Det var nog för att jag rubbade upp den.Lackeraren fick polera som en tosing för att få bort silikonögonen i lacken.Det syns på vissa ställen om man synar.men resultatet blev bra ändå.En liten bild...Kommer mera sen då jag ska börja att sätta ihop den och lacka några mattsvarta delar.Måste på med fräscha grejor nu när lacken blev så blank.
                        Attached Files
                        Mats Nilsson

                        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                        Comment


                        • Satan i gatan vad snygg!! Hatten av....!!!
                          captainmorgan

                          Comment


                          • Synd man missa den
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • nu e de nära :-) den blir unik som attan :-) bäbisblått gillar vi! fast nu är svart det nya blåa för mig, haha. ge järnet nu. den e snart som ny. jäkla bra jobbat mats!
                              mvh filip
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment


                              • Har haft fälgarna hos blästringsfirman under några veckor.Det tog lite tid för man skulle fixa fälgarna när man hade ngt annat liknande jobb inne samtidigt.Man grundmålade dom även med epoxigrund.Men man hade inte fått det att täcka i skarven mellan fälgbanan och själva fälgkroppen,det var flera hål vid skarven.Så det blev att fixa till detta så det inte börjar att rosta där.Trodde man skulle få det bra gjort när man betalade 1000:- för jobbet.Vet inte om det var dyrt eller inte egentligen?
                                Attached Files
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X