Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Som sagt,bara att göra om.Slipade förståss igenom på några ställen och fick lägga på grundfärg igen.Sen gick jag på med sprutspackel för att få ngt att slipa på.Avslutade med 1000 papper innan jag gick på med lacken.
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • Körde insidan av fälgarna i morse för att sedan ta utsidan nu på kvällskvisten efter man vart och grattat morsan.
      Hade 40% matteringsmedel i färgen men jag tycker den ändå blev för blank.Men det får duga.Kanske jag drar på ett färglager lite tunnare ngn annan dag,men det lutar att det får vara bra som det är.
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • Nu blir det att lacka de mattsvarta fälten på fälgarna och även lite andra pryttlar som ska vara i den nyansen.Ill be back!!!!!
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • Har inte blivit ngt lackat då jag glömt att köpa blandningskoppar.Nu när jag väl kom ihåg idag så hade dom slut på dom.Får jaga imorgon om jag hinner.Kan bli tid över på söndag att lacka.

          Hade tänkt börja att sätta ihop bilen lite pö om pö.Men kom på att de gamla bultarna såg inget fina ut att sätta dit när allt annat är fräscht.Hittade svarteloxerade m6 stjärnskruv i dörrarna på Alfa 164rna som passade perfekt till stötfångarna.Så idag ägnades tid åt att leta brickor.Tyvärr så är det svårt att få tag på svarteloxerat hos bultleverantörerna i Karlstad/kristinehamn.

          Så jag fick ta elgalvade och målade dom svarta.Körde med Auto K´s värmebeständiga färg som jag värmer upp och härdar efter lackeringen.Brukar sitta som berget och får en slitstark yta.
          Attached Files
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Bulten och brickorna
            Attached Files
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • Bultarna i stötfångaren
              Attached Files
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • Tyckte att dörrstopparna inte såg för fagra ut.Så dom blästrades och blåstes med samma färg som brickorna.Det var dörrstopparna som gjordes iordning först och färgen var speciellt till själva hållarna som måste ha en färg som är slitstark.Guldeloxeringen på brickan till dörrstoppen fick samma färg när jag ändå höll på.

                Sen var själva gummit i dörrstoppen kasst.Och jag lyckades få tag i rätt gummi hos en firma som heter Karlstad vulk.Dom är jäkligt bra,jag har varit där och fått specialbeställt lite enklare lister förut(typ fyrkantslister med skumma mått).Det blir oftast kaffepengar som betalning.

                Skar ialllafall till gummit och satte ihop dörrstopparna och monterade dit dom.
                Attached Files
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • Lite fräschare.
                  Attached Files
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • En dörrstopp ihopsatt.
                    Attached Files
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • Seriöst väl jobbat!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • grymt mats!!! norden finaste ritmo snart :-)

                        fick auto italia (engelsk biltidning) i lådan igår. stort reportage om ritmon och alla dess modeller. tänkte på dig där. du kan få den tidningen om du skickar den vidare till elcrillo i kalmar när du nött ut den. för det var nämligen ett stort reportage om 155 gta också, och christer behöver nog peppning till sitt gta-projekt :-)

                        eller så delar jag upp tidningen i mitten?

                        maila mig din adress, så skickar jag blaskan sfsm.
                        filip@gonggong.se
                        Filip Wennergren
                        070-7707711

                        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                        Comment


                        • Det måste vara äkta kärlek på djup nivå vi ser i denna tråd

                          Comment


                          • Eller ren skär galenskap
                            Lika bra att göra det någorlunda ordentligt när man håller på.

                            Filip: Det låter intressant,är det ett nytt nummer av tidningen du har? Isåfall kan jag köpa tidningen i en butik i Karlstad. / Mats
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • japp, det är det senaste nr. med en bertone gta på framsidan.
                              mvh filip
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment


                              • Då ska jag ta mig en tur ner till Karlstad centrum och kolla om tidningen finns,blir nog att kolla upp om affären finns kvar först och främst Är så sällan man är inne i Karlstad nuförtiden.Tack för tipset iallafall.Annars hör jag av mig så kan du ta med dig tidningen till sweden Rock så kan jag bläddra i den där.Ska ner på Lördagen.Jagar plats för 4 pers på camping just nu.Lite sent ute kanske
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X