Kollade i elschemat och läste lite nogrannare vad du skrivit och du vekar ha greppat det mesta. ;-) Gäller bara att ringa in felet...
Har du ingen ström till instrumentbrädans kontakt A- gul/grön kabel borde felet vara inuti säkringsboxen då den hämtas efter säkringen till V-helljus och det lyser...
Ser nåt mysko i mitt elschema då kabelfärgerna ändras. Vid säkringsboxen står det GV ov vid inst.brädan GN. Tryckfel, vad är rätt?
Får du ström till k-lampan så är det jordsidan. Den delar jord med k-lampa för dimbakljus. Fungerar den lampan är jorden Ok.
Roligt allt klura med el ibland. Fixade ett elfel på jobbet idag. En äldre volvolastare med spakstyrning som inte ville fungera. Efter lite schemaläsning & mätande ringade jag in felet. En jordanslutning hade hoppat lös & då vägrade systemet aktivera sig. Shitt happens.
Har du ingen ström till instrumentbrädans kontakt A- gul/grön kabel borde felet vara inuti säkringsboxen då den hämtas efter säkringen till V-helljus och det lyser...
Ser nåt mysko i mitt elschema då kabelfärgerna ändras. Vid säkringsboxen står det GV ov vid inst.brädan GN. Tryckfel, vad är rätt?
Får du ström till k-lampan så är det jordsidan. Den delar jord med k-lampa för dimbakljus. Fungerar den lampan är jorden Ok.
Roligt allt klura med el ibland. Fixade ett elfel på jobbet idag. En äldre volvolastare med spakstyrning som inte ville fungera. Efter lite schemaläsning & mätande ringade jag in felet. En jordanslutning hade hoppat lös & då vägrade systemet aktivera sig. Shitt happens.
Comment