It's alive!!!
I morse blev det utomhusmeck i ett par, tre timmar men nu lever den lilla röda. Kanske kan man komma iväg till Skokloster i alla fall.
Den är inte vacker och jag borde vinna pris för skabbigaste bil bland alla tokputsade fordon på Skokloster. Jag hinner inte fixa det kosmetiska.
Med en domkraft under katten kunde det nya bättre begagnade motorfästet skruvas dit.
Någon av bilens tidigare ägare måste varit rörmokare. Rörkopplingarna som i original är plast respektive stål är utbytta mot hårdlödda kopparrör vilket inte underlättat meckandet. Som tur är har man hus och kan vittja stora VVS-lådan i jakten på reservdelar...
Katten togs bort och ersattes med ett bättre begagnat rakt rör plus en skarvhylsa. Enligt Fiat stjäl katalysatorn runt 6 hk så den borde hamna på ca 105-106 hk nu.
Provkörningen gav ett präktigt leende på läpparna. Det skottar på utav bara h-e. Den går klockrent. Det var länge sen man satt i en Uno Turbo men det är sjukt roligt.
Bromsarna är inte lika pigga men är inte trafikfarliga och handbromsen är helt desarmerad. Som vanligt på alla bilar man stöter på så måste man gå igenom och renovera hela bromssystemet. Det slår aldrig fel. Jag har borrade skivor med race-belägg från OMP liggande och funderar på om dom inte åker på.
I morse blev det utomhusmeck i ett par, tre timmar men nu lever den lilla röda. Kanske kan man komma iväg till Skokloster i alla fall.
Den är inte vacker och jag borde vinna pris för skabbigaste bil bland alla tokputsade fordon på Skokloster. Jag hinner inte fixa det kosmetiska.
Med en domkraft under katten kunde det nya bättre begagnade motorfästet skruvas dit.
Någon av bilens tidigare ägare måste varit rörmokare. Rörkopplingarna som i original är plast respektive stål är utbytta mot hårdlödda kopparrör vilket inte underlättat meckandet. Som tur är har man hus och kan vittja stora VVS-lådan i jakten på reservdelar...
Katten togs bort och ersattes med ett bättre begagnat rakt rör plus en skarvhylsa. Enligt Fiat stjäl katalysatorn runt 6 hk så den borde hamna på ca 105-106 hk nu.
Provkörningen gav ett präktigt leende på läpparna. Det skottar på utav bara h-e. Den går klockrent. Det var länge sen man satt i en Uno Turbo men det är sjukt roligt.
Bromsarna är inte lika pigga men är inte trafikfarliga och handbromsen är helt desarmerad. Som vanligt på alla bilar man stöter på så måste man gå igenom och renovera hela bromssystemet. Det slår aldrig fel. Jag har borrade skivor med race-belägg från OMP liggande och funderar på om dom inte åker på.
Comment