Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Spacers

    Originally posted by toto
    Idag så fick jag hem mina spacers så i helgen kan det bli en första åktur med räsern, om vädret tillåter.
    Kul, vad spännande hoppas den funkar bra

    Comment


    • Jungfruturen...

      ..gick väl så där. Kom ca: 10m sen så upptäcktes ett vattenläckage! Men det var verkligen inget allvarligt som tur var, en slängklämma och en plugg så blir det åtgärdat redan denna vecka.

      Men under de första 10 metrarna så lät det fint och saknades rejält med bottendrag, det bådar gott

      Nu så står dräparen iallafall på egna hjul för första gången på 10 månader
      Attached Files

      Comment


      • Re: Jungfruturen...

        Originally posted by toto
        ..gick väl så där. Kom ca: 10m sen så upptäcktes ett vattenläckage! Men det var verkligen inget allvarligt som tur var, en slängklämma och en plugg så blir det åtgärdat redan denna vecka.

        Men under de första 10 metrarna så lät det fint och saknades rejält med bottendrag, det bådar gott

        Nu så står dräparen iallafall på egna hjul för första gången på 10 månader
        En 10-meterstur är också en tur som Ulf Lundell skulle ha uttryckt det

        Comment


        • Haha

          Men satan så snygg den är med hjulen!

          (..trodde aldrig jag skulle säga det om en 128 Berlina )
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Re: Haha

            Originally posted by per
            Men satan så snygg den är med hjulen!

            (..trodde aldrig jag skulle säga det om en 128 Berlina )
            Tackar! Till slut blev det 16mm spacers med centrering från Manton (som du tipsade om). Blev faktiskt inte så brett som jag trodde och det var ju tur, tyskstuk är inget som tilltalar mig direkt.
            En sänkning skulle inte sitta fel nu

            Comment


            • Re: Re: Jungfruturen...

              Originally posted by stooges
              En 10-meterstur är också en tur som Ulf Lundell skulle ha uttryckt det
              Haha, ja det är ju sant

              Men idag så blev det en tur runt kvarteret iallafall Effektkurvan är väl inget som lämpar sig för en repa till Fyris torg dock, men det är ju inte meningen med bilen heller. Den skall få sträcka ut på kurvig landsväg så fort luftfilterna är fixade.
              Helt galet rolig motorkaraktär, varvvillig är bara förnamnet. Fan vad glad jag är att jag inte slängde i en Uno turbo-spis! Sugtrimmat rules!
              (skulle vara intressant att se en graf på effektkurvan)
              Last edited by toto; 9 May 2012, 12:32.

              Comment


              • Tomgång

                Nu så går den på tomgång också Ursäkta dålig ljudkvalitet.
                http://youtu.be/wbhhdB6ww6c

                Comment


                • Najs!!

                  Comment


                  • Nu blev jag sugen på att ta en sväng med min så jag ska nog göra det!

                    Comment


                    • Provkörning

                      En provkörning efter fixning av kylvätskeläckaget. Körde den ordentligt varm för säkerhets skull och allt visade sig hålla tätt som tur var.
                      Det är riktigt usel ljudkvalitet (typ traktor) men man kan höra, och se, förgasarpoffarna lite då och då
                      En längre provtur blir det när vädret är bättre och då skall det gasas lite mer.
                      http://youtu.be/fIFoDLaBNUQ
                      Last edited by toto; 12 May 2012, 09:26.

                      Comment


                      • Re: Tomgång

                        Originally posted by toto
                        Nu så går den på tomgång också Ursäkta dålig ljudkvalitet.
                        http://youtu.be/wbhhdB6ww6c
                        Härligt, ser grym ut

                        Comment


                        • Re: Re: Tomgång

                          Originally posted by stooges
                          Härligt, ser grym ut
                          Hoppas verkligen den kommer att gå grymt också

                          Comment


                          • Första provturen

                            Ikväll blev det säsongens första provtur. Den startar lätt och går faktiskt på tomgång ....men den vill inte varva ur tillräckligt, grymt frustrerande! (varvräknaren är inte helt 100 heller...)se o lyssna: http://youtu.be/6iiOe1L5P58

                            Comment


                            • Re: Första provturen

                              Originally posted by toto
                              Ikväll blev det säsongens första provtur. Den startar lätt och går faktiskt på tomgång ....men den vill inte varva ur tillräckligt, grymt frustrerande! (varvräknaren är inte helt 100 heller...)se o lyssna: http://youtu.be/6iiOe1L5P58
                              He, he den lilla, lilla viadukten är kul, en av få ställen man med vild fantasi kan tänka sig hur det låter i en riktig tunnel.

                              Om du inte får i ordning på motorn själv så har du ju alltid Christos på Autokinito som troligen kan få ut det mesta av det du har monterat.

                              Comment


                              • Såg ut som Börjetull?
                                Låter finfint!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X