Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Re: Första provturen

    Originally posted by stooges
    He, he den lilla, lilla viadukten är kul, en av få ställen man med vild fantasi kan tänka sig hur det låter i en riktig tunnel.

    Om du inte får i ordning på motorn själv så har du ju alltid Christos på Autokinito som troligen kan få ut det mesta av det du har monterat.
    Viadukten är grym, de som byggt den måste haft bil själva. Man blir förvånad hur mycket/bra det låter i den

    Autokinito är ju lockande, nära o bra. Får se om man svänger dit o hör vad det kan vara som behöver göras med bilen. Har du haft din kärra dit?

    Comment


    • Originally posted by per
      Såg ut som Börjetull?
      Låter finfint!
      Börjetull stämmer

      Jo då, den låter helt okej. Men det är galet frustrerande att den inte varvar ur!

      Comment


      • Re: Re: Re: Första provturen

        Originally posted by toto


        Autokinito är ju lockande, nära o bra. Får se om man svänger dit o hör vad det kan vara som behöver göras med bilen. Har du haft din kärra dit?
        Ja, många gånger
        Man kan säga att jag gjorde grovjobbet medans Christos har ställt in det mesta på min bil som tex tändning, förgasare, bromsar mm så att bilen funkar optimalt. Ja visst ja, Christos har även rättat till fel som jag gjort

        Comment


        • Re: Re: Re: Re: Första provturen

          Originally posted by stooges
          Ja, många gånger
          Man kan säga att jag gjorde grovjobbet medans Christos har ställt in det mesta på min bil som tex tändning, förgasare, bromsar mm så att bilen funkar optimalt. Ja visst ja, Christos har även rättat till fel som jag gjort
          Tror du Christos vet vad som kan vara felet här?

          Jag tyckte jag hörde nåt som lossnade när jag var ute o körde sist, kling kling lät det...

          Blir till att köpa en ny venturi/spridare eller vad det kallas.
          Attached Files

          Comment


          • Re: Re: Re: Re: Re: Första provturen

            Originally posted by toto
            Tror du Christos vet vad som kan vara felet här?

            Jag tyckte jag hörde nåt som lossnade när jag var ute o körde sist, kling kling lät det...

            Blir till att köpa en ny venturi/spridare eller vad det kallas.
            Kling, kling-det hade han tagit direkt

            Comment


            • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Första provturen

              Originally posted by stooges
              Kling, kling-det hade han tagit direkt
              Jag åkte förbi Christos efter jobbet idag. Innan jag hade tagit upp spridaren i fickan så såg han att det var till en DCOE 40, typ. Grym koll på grejerna!

              Tydligen så satt de på Webrar från 70-talet, känns lite Antikrundan över det Han skulle kolla om han kunde få tag i en ny, så nu är det bara att hålla tummarna o vänta på ett positivt svar.

              Comment


              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Första provturen

                Originally posted by toto
                Jag åkte förbi Christos efter jobbet idag. Innan jag hade tagit upp spridaren i fickan så såg han att det var till en DCOE 40, typ. Grym koll på grejerna!

                Tydligen så satt de på Webrar från 70-talet, känns lite Antikrundan över det Han skulle kolla om han kunde få tag i en ny, så nu är det bara att hålla tummarna o vänta på ett positivt svar.
                Han gillar förgasare som jag fattat det, och att det står Weber på dem gör nog inte saken sämre

                PS Hoppas det löser sig

                Comment


                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Första provturen

                  Originally posted by stooges
                  Han gillar förgasare som jag fattat det, och att det står Weber på dem gör nog inte saken sämre

                  PS Hoppas det löser sig
                  Skämta inte Shit vad han gick igång när jag började fråga om spridare o bestyckning! Man fick en känsla av att han nog skruvat på mer än en Weber.

                  PS Spridarproblemet är löst. Jag tog bilen till Bilprovningen (librobäck) igår kväll. Gick två vändor a´400meter och kollade i diket (2 dm vatten var det också), helt utan resultat.
                  Omöjligt uppdrag tänkte jag.... Ganska osäker på var jag tappade den också. Men jag tog en sista sväng till den nya rondellen längs med Gysingevägen och parkerade efter vägkanten. Gick typ 100m, men sen gav jag upp. När jag gick tillbaka till bilen så kollade jag även andra sidan av vägen, OCH DÅ får jag syn på nånting! Grym röta att man kollade på det mest osannolika stället

                  Så nu ser det ut så här (den har fått sig några repor, men det ska nog inte vara någon fara)
                  Attached Files

                  Comment


                  • Fantastiskt
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • Filter

                      Ram-Air luftfilter för dubbla Webrar med trattar. Bara att trä över trattarna, perfekt vid trånga utrymmen.
                      Passade på att köpa lite hårdare stift också.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Trägen vinner

                        Comment


                        • Sjuk tur!!
                          Kul att det löste sig, hur sitter de fast nu då?
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Alltså ska man bara trä över dem på insuget... låter ju som någonting man skulle kunna investera i!! Finns det för enkla webrar också?

                            Comment


                            • Originally posted by per
                              Sjuk tur!!
                              Kul att det löste sig, hur sitter de fast nu då?
                              Ja, verkligen!

                              De sitter fast som tidigare, med en låsfjäder. Ser ut som ett "G" ungefär som man trycker in i ett hål i spridaren, vilken i sin tur glider i ett spår i förgasaren och fjädrar ut i en urgröpning inne i föggen. Vet banne mig inte hur den kunde ploppa ut tidigare, man får trycka dit dem ganska så hårt.
                              Det finns en modell som har en låsskruv istället, känns lite mer safe tycker jag.

                              Men nu så ska jag skruva på trattar och de borde nog hindra dem från att lossna igen.

                              Comment


                              • Originally posted by danne5
                                Alltså ska man bara trä över dem på insuget... låter ju som någonting man skulle kunna investera i!! Finns det för enkla webrar också?
                                Du behöver trattar att trä dem över. Finns för enkla Webrar också.

                                Comment

                                Working...
                                X