Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Freddan72
    Kommer 316 graders kammen klara avgaskraven?
    Inte en aning, men hur kul är det att tänka på det när man jagar effekt?
    Annars går den nog igenom med en tårta i passagerarstolen eller ett hot

    Comment


    • #92
      Originally posted by per
      Tjusigt Toto!
      Har ett par rostfria nya torkarblad retrostylee, 330mm till salu..?
      Köpte för små till 125an. Made in italy. Storfiaten vill nog ha uppåt 380mm ändå.
      Tackar så mycket
      Tidsenliga attiraljer är aldrig fel, har du nån bild?

      Comment


      • #93
        Re: ...och efter

        Originally posted by toto
        ...sen så hängde jag på lite "hot paint", det blev nästan som nytt. Nu är det bara lite avgasbandage som fattas....och resten av avgassystemet förstås...
        Mitt förra grenrör målade jag också med "hot paint" från Biltema om jag inte minns fel. Det såg snyggt ut från början men det tog inte lång tid innan färgen blev grå/vit/svart. När jag sen bytte till ett begagnat grenrör (pga det första gick sönder )så struntade jag i att måla det utan putsade bara bort lite ytrost sen så har jag bara putsat upp det lite nu och då.
        Så på lång tid skulle jag vilja säga att ett omålat grenrör som man "sköter efter" ser bättre ut än ett målat grenrör i alla fall om det är målat med Biltemas "hot paint".

        Nu skall ju du använda avgasbandage så du slipper se eventuella färgförändringar men det finns lite nackdelar med avgasbandage med (se länk), men det kanske du vet redan

        http://www.zatzy.com/teknik/89478-av...nackdelar.html
        Last edited by stooges; 19 December 2011, 14:43.

        Comment


        • #94
          Re: Re: ...och efter

          Originally posted by stooges
          Mitt förra grenrör målade jag också med "hot paint" från Biltema om jag inte minns fel. Det såg snyggt ut från början men det tog inte lång tid innan färgen blev grå/vit/svart. När jag sen bytte till ett begagnat grenrör (pga det första gick sönder )så struntade jag i att måla det utan putsade bara bort lite ytrost sen så har jag bara putsat upp det lite nu och då.
          Så på lång tid skulle jag vilja säga att ett omålat grenrör som man "sköter efter" ser bättre ut än ett målat grenrör i alla fall om det är målat med Biltemas "hot paint".

          Nu skall ju du använda avgasbandage så du slipper se eventuella färgförändringar men det finns lite nackdelar med avgasbandage med (se länk), men det kanske du vet redan

          http://www.zatzy.com/teknik/89478-av...nackdelar.html
          Ja, att "hot paint" blir grå efter typ 3 sekunder är inte så roligt. Jag har också den erfarenheten av Biltemas färg. Men att grenrör ska spricka eller rosta sönder låter inte som en höjdare direkt... tack för tipset! Jag ska prova iaf och se hur det blir efter säsongen.

          Comment


          • #95
            Gjutna grenrör spricker/pulveriseras av bandage, stålrör som du har håller bättre!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #96
              Torkarna!
              Med original bajonettfästen.
              Attached Files
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #97
                Snyggt..


                på dessa byter man bara gummit när de blir dåligt?

                Gammalt miljötänk?
                Last edited by pazzo; 19 December 2011, 16:21.
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #98
                  Tror det skall gå ja.. Och gummiblad att klippa till finns på Biltema.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #99
                    Mellan 1976 och 1985 är det väl det ja..? Eller var det 3.5 ända fram till kat-kravet 1988?
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Det står 4,5 på bes.protokollet.

                      Comment


                      • Tank före...

                        Jag har haft bränsleläckage från torra slangar som går från tanken till soppapumpen. Kom nån droppe då och då, irriterande! Så då byttes samtliga torrslangar till nya färska. Upptäckte samtidigt att tanken började bli rostig, inget läckage dock, så i preventivt syfte skrapades rost bort och rostskyddsfärg penslades på. Borde hålla i 36 år till
                        Attached Files

                        Comment


                        • ...och efter

                          .
                          Attached Files

                          Comment


                          • Dinitrol

                            Man blev lite orolig att det skulle vara rost i plåten ovanför tanken, eftersom tanken var rostig. Men den hade klarat sig utomordentligt bra, trots utebliven rostskyddsbehandling. Ibland blir man bra förvånad
                            Attached Files

                            Comment


                            • Re: Dinitrol

                              Originally posted by toto
                              Man blev lite orolig att det skulle vara rost i plåten ovanför tanken, eftersom tanken var rostig. Men den hade verkligen klarat sig utomordentligt bra, trots utebliven rostskyddsbehandling. Ibland blir man bra förvånad
                              Det är ett vanligt fel på 127,128 och 131 kombi 127 och 128 har samma tank. Men annars ser den otroligt fin ut.

                              Anders

                              Comment


                              • helt otroligt! denna kommer bli så fräck när du är klar!!! mvh filip
                                Filip Wennergren
                                070-7707711

                                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                                Comment

                                Working...
                                X