ser lovande ut det där.. fiat128as dämpare ser ut att va ca 2-3 cm högre i utsträckt tillstånd än lancias vilket inte borde spela ngn roll.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Totos Fiat 128
Collapse
X
-
studs
I fram klarar jag mig med spacerplattorna som sitter monterade original, ca: 5mm. Så där går det att använda pinnskruvarna. Det var nog ett par mm till godo till bromsoken
I bak så vill jag hissa ner bilen och se hur mycket kränghämmaren rör sig. Kanske så klarar jag mig med 5mm där också, vilket betyder att jag klarar mig utan centrerande spacers och kan behålla pinnskruvarna.
(Ja, jag vet. De ser jättelånga ut )
Comment
-
Originally posted by toto
Klockrent! Tack för bilderna! Bild på bakre dämparen skulle vara intressant, om det inte är för mycket besvär? Hade du nån bladfjäder över från combin?
jag har bladet men den sitter på kombin. ju mer jag kollar på den desto mer tvekar jag att jag ska bygga på den... tanken är rostig finns knappt nå bromsrör kvar inredning ser ut som helvete själv.... bladfjäder är ju inte snygg alltså...A112 abarth 85
Fiat 128 combi 70
fiat 128 2d sedan 69
Fiat 128 3p 75
Alfa Romeo Milano CAR Räser 87
Comment
-
Originally posted by radical_plus
ingen orsak! ska ju göra nästan samma sak mdd min sen. bakdämparna sitter fortarande på abarthen tänkte ta ner dem under nästa vecka å jämföra också. men bakvagn ser verkligen likadan ut alltså så jag blir förvånad om det är olika längd på dämpare där.
jag har bladet men den sitter på kombin. ju mer jag kollar på den desto mer tvekar jag att jag ska bygga på den... tanken är rostig finns knappt nå bromsrör kvar inredning ser ut som helvete själv.... bladfjäder är ju inte snygg alltså...
Det är inte kul med rost. Jag skulle lätt köra på sedanen. När jag letade efter bil så var minimalt med rost ett krav(rostfria bilar från -76 finns inte), just för att slippa allt det tråkiga och istället bara kunna bygga om den till en "retroräser". Gubben jag köpte min av sa att det var Sveriges finaste 128:a.....visst, den är helt ok, men inget museiföremål. Därför känns det inte synd att bygga om den.
Comment
-
Originally posted by toto
Kan ju vara intressant att jämföra bladfjädern mot A112:an också. Är de lika så blir det detta kit: http://www.abarth-online.de/epages/6...roducts/112-11 osäker på framfjädrarna, de har nog inte rätt längd, kanske.
Det är inte kul med rost. Jag skulle lätt köra på sedanen. När jag letade efter bil så var minimalt med rost ett krav(rostf
ria bilar från -76 finns inte), just för att slippa allt det tråkiga och istället bara kunna bygga om den till en "retroräser". Gubben jag köpte min av sa att det var Sveriges finaste 128:a.....visst, den är helt ok, men inget museiföremål. Därför känns det inte synd att bygga om den.
tyskarna är nästan värre på att ta betalt än italienare... jag tänkte när ddet nu bli dags att fixa coilovers. och justerbar bakvagn. innan jag ger mig på motor å det sär. sitter ju 1,1 i min gula.. så pigg är den inte.
en ordentligt inställt chassi gör otrolig skillnad dock ej 0-100.
jag kan hissa upp min abarth vid ett tillfälle å mäta bredden på bladet.. det borde gå att jämföra mes bladet på 128an. dämparna ska väck som sagt under nästa vecka så får du bild på både dämpare.
ska ut å pilla lite på 124anA112 abarth 85
Fiat 128 combi 70
fiat 128 2d sedan 69
Fiat 128 3p 75
Alfa Romeo Milano CAR Räser 87
Comment
-
Originally posted by radical_plus
tyskarna är nästan värre på att ta betalt än italienare... jag tänkte när ddet nu bli dags att fixa coilovers. och justerbar bakvagn. innan jag ger mig på motor å det sär. sitter ju 1,1 i min gula.. så pigg är den inte.
Comment
-
Insugsportning
Började med portningen av insuget idag. Det behövdes tas upp en hel del för att matcha portningen på toppen. Gick hyffsat lätt med hjälp av Dremel och borrmaskin. Som tur var så räckte det precis att komma åt från båda hållen vilket gjorde att man kom åt överallt och kunde räta ut kanalerna. Nu är det bara lite puts kvar så är det klart för montering. Före o efter.
Comment
-
Re: Insugsportning
Originally posted by toto
Började med portningen av insuget idag. Det behövdes tas upp en hel del för att matcha portningen på toppen. Gick hyffsat lätt med hjälp av Dremel och borrmaskin. Som tur var så räckte det precis att komma åt från båda hållen vilket gjorde att man kom åt överallt och kunde räta ut kanalerna. Nu är det bara lite puts kvar så är det klart för montering. Före o efter.A112 abarth 85
Fiat 128 combi 70
fiat 128 2d sedan 69
Fiat 128 3p 75
Alfa Romeo Milano CAR Räser 87
Comment
-
Comment
Comment