Snyggt, i år blir det väl Skokloster med 125:an?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fiat 125 Special 1972 - RIP 141201
Collapse
X
-
Hoppas hinna ja! Annars lovar jag att inte komma alls..
Comment
-
Originally posted by captainmorgan View PostSen när har antalet bilar något med att komma ut på träffar...
Jag tänkte bara att eftersom 131:an i Pers signatur är en modellbil lär den vara behändig och lätt att ta med, oberoende av transportmedel till träffen.
Panda 169
Comment
-
Hehe, jag har ju lovat att vara klar med 125an nu sen 2012, så jag har liksom inte ens rätt att visa mig annars..
Comment
-
Hej, vad felar med bältena? Själv har jag tvättat mina gamla i klorin utan att dom blivit missfärgade och är relativt nöjd med resultatet. (plastmaterial.)Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
Comment
-
Det står det om längre bak i denna tråd, men jag kan posta artikeln igen.
Hittade den av en ren slump i tidningssamlingarna i garagets fikarum..
125 Special i Teknikens Värld 1978, sida 2, sida 3, sida 4, sida 5
Jag kör inte en meter med befintliga frambälten, samt är väldigt glad att pappa var skicklig nog att aldrig krocka med sina 125or.Last edited by per; 7 April 2014, 13:38.
Comment
-
Fixade lite mer i helgen, bytte bälteslåsen och gjorde allmänt rent..
Efter att ha måttat lite mot stolarna insåg jag att Argenta-låsen (med Fiatemblem o allt) är för korta. Det blir alltså nya låsen, är väl säkrare iofs.
Denna tjusiga sak fick alltså stryka på foten
..för modernare prylar
Å andra sidan fick Ferrari/Fiat-spaken den puts den förtjänar - aaaah denna bil äter Autosol!
Små rosthärdar finns lite överallt under anonyma småbubblor. Här en i plenumet..
Slipat o grundat för lack
Last edited by per; 7 April 2014, 14:19.
Comment
-
Originally posted by per View PostJag kör inte en meter med befintliga frambälten, samt är väldigt glad att pappa var skicklig nog att aldrig krocka med sina 125or.
Mer oroande är då i mitt fall att alla mina bilar är äldre än nio år... I´m doomed.Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
Comment
-
Originally posted by greger View PostMer oroande är då i mitt fall att alla mina bilar är äldre än nio år... I´m doomed.Last edited by per; 12 November 2014, 01:37.
Comment
-
Jag läste "sida 4" ! "sämre bilbälten efter 9 år" och "10 års beräknad livslängd.." Men moderna bälten har förhoppningsvis dubbelt så lång livslä... Shit, I´m still doomedLast edited by greger; 7 April 2014, 18:06.Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
Comment
-
Det handlar ju om de allra första rullbältena på marknaden, det är ljusårs utveckling bara fram till 80-talet.Last edited by per; 12 November 2014, 01:38.
Comment
-
Ok Ok ja men då håller väl bältena då, men jag tänker ändå inte stresstesta dom, förresten har man sedan mitten 70-tal bara 10-15 års beräknad livslängd på karossen. (väl?)Last edited by greger; 7 April 2014, 18:41.Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
Comment
Comment