Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lancia A112 Abarth -84

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Alright!
    Hade svårt att få "Ferrari-fälgarna" att lira med min lille knodd. De senare är ju klart bättre, men kanske lite väl anonyma? ...det är ju trots allt en prestandamodell!
    Ett par sökningar på Subito genererar ju ett par riktigt snygga varianter vid sökningar på Cromodora och liknande.
    Hutlöst dyrt men ändå... Snygga...

    Allting verkar för övrigt dyrt neråt Europa. En huv för bra mycket mer pengar än jag betalade för hela mitt lass. Och då fick jag ändå en frisk huv också!

    EDIT
    Lite roligare säten hade jag också behövt. Bara 500€!
    ---

    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

    Comment


    • #47
      Originally posted by AndersForsberg
      radical_plus: No worries... Kan behöva hjälp med att hålla igång tråden med allt jobb och husrenovering som kommer emellan.

      Har hur som helst varit iväg en runda på Gotland sedan sist. Hade en liten Nissan NV200 med mig som reskamrat och den blev mer eller mindre helt full. Eller så här: Det var glasat skåp på bilen, men på väg hem från Visby så var det inte mer än en smal springa av bakrutorna kvar.

      Mycket skit var det... 11st 13" hjul på plåtfälgar - de flesta så dåliga att jag inte kan slänga dem på folk ens. Fyra sommarhjul var dock "okej" så de får jag väl försöka bli av med på annat sätt än soptippen. Någon som är sugen på trettontummare på rosa plåtfälgar? Inte?
      Bortsett från den skiten var det en hel del annan skit... En kylare som sett bättre dagar, två nivåmätare till bensintanken, två baklampor, två framlampor, ett gäng emblem, grenrör, halvt avgassystem, 2st dörrsidor, 1,5 baksäten, alla plastkjolar (i princip alla trasiga), 3st kofångare (två bak, en fram), 2st mätarhus (ett till min modell, ett till en tidigare), hur många torkarblad som helst, 3st tanklock, en kylvätsketank... Behöver jag fortsätta..?

      Det jag (hittills) hittat som kommer att användas är: Två stycken friska dörrar, Abarth-reflexramp, lock till kylvätsketanken, en styck framlampa, bakre kofångare, fönstervev samt öppnare till förardörr, förmodligen något av emblemen då de såg lite bättre ut än mina.
      Med tanke på att det inte kostade någon större summa så anser jag det vara värt det.

      Har lite bilder på hur det ser ut på mitt garagegolv just nu... Ska försöka posta bild någon gång.
      Tjejen var klart imponerad (kategoriseras under *ironi*)!
      du... jag kom tänka på att jag har en blå abarth stående för slakt. Ngt du behöver? Säg till! Kan ha lite delar som är av värde.

      mvh
      A112 abarth 85
      Fiat 128 combi 70
      fiat 128 2d sedan 69
      Fiat 128 3p 75
      Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

      Comment


      • #48
        Originally posted by AndersForsberg
        Alright!
        Hade svårt att få "Ferrari-fälgarna" att lira med min lille knodd. De senare är ju klart bättre, men kanske lite väl anonyma? ...det är ju trots allt en prestandamodell!
        Ett par sökningar på Subito genererar ju ett par riktigt snygga varianter vid sökningar på Cromodora och liknande.
        Hutlöst dyrt men ändå... Snygga...

        Allting verkar för övrigt dyrt neråt Europa. En huv för bra mycket mer pengar än jag betalade för hela mitt lass. Och då fick jag ändå en frisk huv också!

        EDIT
        Lite roligare säten hade jag också behövt. Bara 500€!
        jag tänkte slänga på MOMO VEGA på min riktigt snygg fälg tycker jag.
        A112 abarth 85
        Fiat 128 combi 70
        fiat 128 2d sedan 69
        Fiat 128 3p 75
        Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

        Comment


        • #49
          De här kanske funkar, vet dock inget om ET, samt kolla hjulbultarna att de är samma (OBS Ej mina fälgar).

          http://www.alfapower.nu/annons.php?pid=3&annid=7057#
          Last edited by stooges; 20 October 2011, 15:11.

          Comment


          • #50
            Tror ET är helt rätt på dessa
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              Alfa-fälgarna hade passat riktigt bra... Har dock inte riktigt tid att bege mig ut på någon längre tur just nu... Fast det är klart, bussgods behöver kanske inte kosta så många hundra? ...nåja, vi får se!

              radical_plus: Kanon... Vet i ärlighetens namn inte riktigt vad jag behöver. Det är klart - skärmar som är bara lite bättre än mina hade gjort mitt liv lite lättare! Och ett baksäte (beroende på vilken klädsel) som inte är gnagarna mumsat på hade varit super. Samma sak med framstolarnas nackstöd för övrigt - möss har lustiga matvanor!


              Pysslat en massa med saker som inte är bilen i helgen... Jobbat och renoverat huset. Nåja.
              För att inte tråden ska dö helt så kommer det en före-, och en efter bild.

              Före:

              EDIT.
              Funkar sådär att posta bilder... Provar igen imorgon!
              Last edited by AndersForsberg; 23 October 2011, 19:19.
              ---

              Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

              Comment


              • #52
                Originally posted by AndersForsberg
                Alfa-fälgarna hade passat riktigt bra... Har dock inte riktigt tid att bege mig ut på någon längre tur just nu... Fast det är klart, bussgods behöver kanske inte kosta så många hundra? ...nåja, vi får se!

                radical_plus: Kanon... Vet i ärlighetens namn inte riktigt vad jag behöver. Det är klart - skärmar som är bara lite bättre än mina hade gjort mitt liv lite lättare! Och ett baksäte (beroende på vilken klädsel) som inte är gnagarna mumsat på hade varit super. Samma sak med framstolarnas nackstöd för övrigt - möss har lustiga matvanor!


                Pysslat en massa med saker som inte är bilen i helgen... Jobbat och renoverat huset. Nåja.
                För att inte tråden ska dö helt så kommer det en före-, och en efter bild.

                Före:

                EDIT.
                Funkar sådär att posta bilder... Provar igen imorgon!
                ska kolla va jag har. jag har klädsel som är ok tror jag. den svarta rutiga.. skärmar är värre med men tror att jag kan åtminstone ha en. har du övrig inredning i skick?
                A112 abarth 85
                Fiat 128 combi 70
                fiat 128 2d sedan 69
                Fiat 128 3p 75
                Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                Comment


                • #53
                  Rutig(?) ...min är svart vinyl samt ljus textil med mörka stiliserade Autobianchi-A.

                  Provar posta bilder igen då.

                  Före:
                  Attached Files
                  ---

                  Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                  Comment


                  • #54
                    Efter:
                    Attached Files
                    ---

                    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                    Comment


                    • #55
                      Är det Autosol som gäller för att få det riktigt blankt? ...Svinto did this ^^

                      Och - Någon som vet om det finns någon bra Subito.it-app till iOS? Blocket-diton är iofs ingen direkt höjdare, men det är ganska smidigt att kunna lägga in bevakningar!
                      Last edited by AndersForsberg; 25 October 2011, 18:54.
                      ---

                      Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                      Comment


                      • #56
                        http://itunes.apple.com/it/app/subit...450775137?mt=8

                        Du måste gå till den italienska store för att hämta
                        Last edited by pazzo; 25 October 2011, 21:40.
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by AndersForsberg

                          Bifogar bild på hur innertaket ser ut just nu...
                          Någon som har någon bra huskur på hur man fixar detta?
                          På internet verkar det ju finnas tutorials på allt från hur man gör bomber till hur man bäst tillfredsställer en kvinna (ingenting jag själv behövt läsa på om, reds. ant.), men någonting om hur man fixar innertak har jag ännu inte hittat!
                          Blir det kanske att lämna iväg till en sadelmakare för att få det bra?
                          I senaste Klassiker (nr 9, 2011) så renoverar de ett innertak steg för steg med bilder på en hmmmm Saab 900 turbo tror jag det var.

                          Comment


                          • #58
                            99a var det, köpte den då man får samma problem med Argenta.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by per
                              99a var det, köpte den då man får samma problem med Argenta.
                              Shit där hade man 801 fel

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by stooges
                                I senaste Klassiker (nr 9, 2011) så renoverar de ett innertak steg för steg med bilder på en hmmmm Saab 900 turbo tror jag det var.
                                Har läst och begrundat... Verkar vara en smal sak jämfört med allt annat som behöver göras på bilen. Köpte domkraft - hissade upp - hittade rost. Eller rättare sagt - jag hittade inte så mycket plåt! Framförallt skärmar fram, en del täckplåt till motorn och fronten är ganska dåliga.
                                Börjar inse att detta kanske inte var helt rätt objekt för någon som aldrig tidigare pillat med bilar i någon större utsträckning. Men, men... Det är väl så man lär sig!

                                Ska också försöka bli lite duktigare att plåta mer... Försöka degradera kompakten till garagekamera. Har ingen direkt lust att förpassa SLR'n till garagets kalla och fuktiga miljö.
                                ---

                                Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                                Comment

                                Working...
                                X