Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valentino_Puzos Coupé 20VT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag har bara kört en enda gång och det var som sagt i förra veckan. Skickade bilens specifikationer till Leighton och fick version 1 av chippet skickat till mig och så körde jag den i bänk. Har nu skickat över resultatet av den körningen och väntar på version 2. Leighton tyckte inte att man behövde göra så mycket mer för att förbättra bilens prestanda så när som på några mindre justeringar i kurvorna här och där. När vi bänkade körde vi med max turbotryck 1.4 bar som du ser på kurvorna.
    Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

    Comment


    • #17
      Lite informationsuppdatering. I samband med att jag bytte tändstiften i sommras så testade jag också kompressionen. Jag hade exakt 10.8 bar på alla fem cylindrarna.

      Motorn är i väldigt bra skick invändigt verkar det som. Den drar väldigt lite olja och oljan var nybytt när jag tog över bilen. Det dröjde nog runt 200 mil innan oljan började svartna. Såg fin ut väldigt länge och jag har ännu inte fyllt på olja. Nu till vintern blir det i alla fall till att byta olja och sätta in version 2 av chippet.
      Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

      Comment


      • #18
        Det ska bli kul att se om du får ett bättre resultat med version 2.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #19
          Jag kommer inte att bänka den något mer. Blir isåfall om jag gör några motormässiga ingrepp längre fram in i framtiden. Bilen går mycket bra nu och Leighton gör bara några mindre förändringar i kurvorna där han tycker att det behövs. Sen är det bara att köra.
          Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

          Comment


          • #20
            Okej då tänker vi olika. Jag testar alltid av när jag bytt chip bara för att vara på den säkra sidan. Inget ont om Leighton men alla kan göra fel.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #21
              Visst kan det hända. Det enda som i såfall är meningsfullt att testa på är lamdavärdet för att få bekräftat att bilen inte går för snålt och det går att göra utan att montera dit bilen på rullarna en gång till. Laddtryck, vridmoment och hk kommer inte att förändras särskilt nämnvärt.
              Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

              Comment


              • #22
                wow va lacken ser bra ut på den! :-). svart brukar ha en tendens att man lätt ser repor o dyl. :-).

                hade en fråga dina powerflex bussningar till bilen vart kan man köpa dom? skulle behöva helst runtom och motorfäste.
                Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                Comment


                • #23
                  Alla mina Powerflexbussningar är införskaffade hos www.forza.se
                  Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                  Comment


                  • #24
                    Kontentan av de som prövat eftermarknadsversioner av motorfästen är att de kan brista. Sen är det sällan fel på originalen.. Köp ett nytt original om det behövs.
                    Last edited by per; 16 November 2011, 13:39.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      ah okey kanon! :-). hum per då ska jag kolla skicket på den nogrant och möjligen inhandla org. :-)
                      Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Valentino_Puzo
                        Visst kan det hända. Det enda som i såfall är meningsfullt att testa på är lamdavärdet för att få bekräftat att bilen inte går för snålt och det går att göra utan att montera dit bilen på rullarna en gång till. Laddtryck, vridmoment och hk kommer inte att förändras särskilt nämnvärt.
                        Du har inte lust att slänga upp en video när du kör lite?

                        Comment


                        • #27
                          Fantastisk fin bil

                          Saknar pärlan, men du verkar sköta om henne bra och har bra puts!

                          Så jag hoppas jag kommer få se henne någon mer gång

                          Jag är bilförsäljare och säljer Mercedes.
                          Men tyvärr kan jag inte få de italienska blodet ur mig så jag var tvungen att skaffa en annan italiensk Vildhäst

                          http://www.garaget.org/?car=283394

                          Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                          Comment


                          • #28
                            film på bilen

                            Här har du innan Valentino_puzo köpte bilen

                            Den lär ju inte gå sämre nu direkt

                            http://www.youtube.com/watch?v=J70qxQBZfPg

                            Originally posted by Ankan
                            Du har inte lust att slänga upp en video när du kör lite?

                            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by EmiliO
                              Fantastisk fin bil

                              Saknar pärlan, men du verkar sköta om henne bra och har bra puts!

                              Så jag hoppas jag kommer få se henne någon mer gång

                              Jag är bilförsäljare och säljer Mercedes.
                              Men tyvärr kan jag inte få de italienska blodet ur mig så jag var tvungen att skaffa en annan italiensk Vildhäst

                              http://www.garaget.org/?car=283394
                              Det blev ju inget nerköp iaf Nu blev alla på sfk riktigt avundsjuka, det kan jag lova!

                              Comment


                              • #30
                                Re: film på bilen

                                Originally posted by EmiliO
                                Här har du innan Valentino_puzo köpte bilen

                                Den lär ju inte gå sämre nu direkt

                                http://www.youtube.com/watch?v=J70qxQBZfPg
                                Det där gamla klippet har jag redan sett allt för många gånger

                                Jaja men köp en 360 då gör det bara!

                                Comment

                                Working...
                                X