Announcement

Collapse
No announcement yet.

128 combi eller 128 2d sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by epostiljon
    Härligt att någon mer än mig julpysslar lite i garaget dan före doppar dagen :-)
    Varför inte nyss
    Tvätta bort dammet.. innan sovsäck på.
    Attached Files
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #77
      Toto
      Det blev weber dcoe 40 från alfa gt junior 1300.

      Tänkte prova att byta det och avgassystemet och sen testa åka ocj se skillnaden. Sen i med kammen och ventilfjädrar och prova igen. Sen i med portad topp och högkompskolvar.

      Jag behöll 1100motor i jag har ju som bekant tre stycken så går ena sönder är det lätt att byta ut.

      Comment


      • #78
        Sovsäck.. att jag inte tänkte på det innan

        Comment


        • #79
          Originally posted by radical_minus
          Toto
          Det blev weber dcoe 40 från alfa gt junior 1300.

          Mumma

          Comment


          • #80
            Mm

            Den startade lätt. Men jag måste fixa gaslänkage på ngt sätt för det verkar inte finnas några färdiga kit inte ens från mangoletsi. Måste ändå dona med vajrar och grejer.

            Comment


            • #81
              Rätt så bra dag idag.
              Satt å klurade hur jag skulle lösa problemet med gasreglaget då original inte passar ens i närheten.
              För de som inte är insatta så är det ett stagsystem från pedalen till förgasaren med kulleder där rörligheten behövs. Jag vill inte ändra det till vajersystem (vilket man i stort sett måste med eftermarknads/original lösning).

              Har några förgasare hemma så jag började klura om man inte kunde sätta en spjällarm på höger eller vänster sida om webrarna och inte i mitten där spjällänken sitter nu. Och ja det kan man om man tar en spjällänk från en weber dhlr som sitter original på 3P förgasare och monterar den på höger sida på den högra förgasare i bilens riktning.

              Detta innebär att man endast behöver förlänga tvärgående originallänk ca 10cm sen borde saken vara biff! Ska handla stålaxel imorgon för förlängning.

              Här kommer lite bilder.

              Comment


              • #82
                Ja där ser man originallänken mellan förgasarna och min länk längs ned på bilden
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Närbild på själva spjälllänken.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #84
                    Tipps emmotages på var jag kan hitta en fjäder för att fixa retur till att stänga spjället. Måtten bör va: längd ca 10cm diametern ca 1-2cm.

                    Tack

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by radical_minus
                      Tipps emmotages på var jag kan hitta en fjäder för att fixa retur till att stänga spjället. Måtten bör va: längd ca 10cm diametern ca 1-2cm.

                      Tack
                      Lelles i Uppsala eller nån annan MC affär alt Autokinito (Uppsala) där kan i annat fall helt säkert Christos ge dig ett bra tips

                      http://www.lellesmc.se/lelles/

                      http://www.autokinito.se/

                      Comment


                      • #86
                        Tack stooges, det va ett bra tips!

                        Comment


                        • #87
                          Fler länkar:

                          http://www.fjadrar.se/

                          http://www.lesjoforsab.com/standard-...ng-fjadrar.asp

                          / Mats
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • #88
                            Coolt!

                            Den första va rätt bra.
                            Jag hoppades på ngt som fanns i närheten som tex en fjäder som man kan ta från nå verktyg eller dyl.

                            Men hittar inte jag ngt där så var det mycket bra tips!
                            Tack igen

                            Comment


                            • #89
                              Sådär ser nya gasreglaget ut.
                              Returfjäder kommer från möbelgångjärn
                              Attached Files

                              Comment


                              • #90
                                Nu är det dags för att montera ny kammaxel.

                                Comment

                                Working...
                                X