Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Okej. Ja det är ju priset som styr när och vad som installeras. Jag vet inte om detta är prisvärt? http://www.supersprint.com/ww-en/fia...409-v2.aspx#!/ . Det blir ju knappt 4 400kr med dagens kurs. Men för o leka lite med tanken då, hur klarar sig resten av avgassystemet under bilen livslängd? Följdfråga: Krävs det ett "kraftigare" system vid eventuell effekthöjning. Rejäl effekthöjning syftar jag på.

    En liten parantes, vad tror ni om detta? http://www.prylstaden.se/overvakning...ggt-larmsystem
    Spontant så känns det som en fin investering. Lite mycket lull lull, men ändå. Om någon skulle stjäla bilen så är ju skadan redan skedd, men man kan ju alltid hoppas på att de inte tänder eld på den, då hittar man ju den igen i alla fall.

    BTW, jag har lagt märke till att jag är väldigt dålig på att lägga upp bilder, ska försöka slänga upp ibland. Så att det inte bara blir massa text
    Last edited by Fredriksda; 16 September 2015, 10:24. Reason: Supersprint
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • Var iväg igår och köpte vinterbil. Komiskt nog, blev det en Fiat Bravo. Vi får se hur den funkar när det är kallt, känns elakt på ett sätt. Men men
      Kör just nu:
      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
      Fiat Barchetta - 96
      Fiat 127 1,05L - 77
      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

      Comment


      • Vad är det som inte ska fungera..? Har under 20 års tid inte haft ett enda problem som ha med kyla att göra.. det enda problem som jag haft på alla mina Fiat heter Bosch...
        och de har alla suttit på min Ducato-02. Startmotor,dieselpump,startspärr och nu någon givare.. allt italienskt fungerar som vanligt utmärkt!!! Tysk kvalitet...sikket skräp!!!
        captainmorgan

        Comment


        • Coupéns avgassystem från turbon till slutet av katalysatorn håller bra, det är efter katten som jag har sett att den kan ge upp. Supersprinten som du länkade ovan verkar ta vid från mellandämparen och då får du kapa och svetsa för att få dit den. Har den dessutom större rördiameter mot ditt nuvarande så får man fixa till det också. Jag skulle leta efter Blueflame nytt eller beggat.

          http://www.trackstyle.co.uk/blueflam...pe-26328-p.asp - kolla där dock är den utan katalysator men de kanske kan ordna katalysator åt dig. 100 cellers har bäst flöde men du måste värma upp den vid varje besiktning.

          Om du ska trimma över 280hk så får du nog byta turbo och då lär du åka på byte av downpipen som många andra har gjort. Freddan kör över 300hk med Blueflame systemet så den duger gott. Han kanske kan ge sin syn på det.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Originally posted by captainmorgan View Post
            Vad är det som inte ska fungera..? Har under 20 års tid inte haft ett enda problem som ha med kyla att göra.. det enda problem som jag haft på alla mina Fiat heter Bosch...
            och de har alla suttit på min Ducato-02. Startmotor,dieselpump,startspärr och nu någon givare.. allt italienskt fungerar som vanligt utmärkt!!! Tysk kvalitet...sikket skräp!!!
            Lugn i stormen, det var inte så jag menade Jag har ju personligen aldrig kört en Fiat på vintern. Jag tror ju givetvis inte det är någon skillnad. Det var mest för skojs skull jag skrev så, för att ha något o skriva
            Kör just nu:
            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
            Fiat Barchetta - 96
            Fiat 127 1,05L - 77
            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

            Comment


            • Originally posted by 84jr0 View Post
              Coupéns avgassystem från turbon till slutet av katalysatorn håller bra, det är efter katten som jag har sett att den kan ge upp. Supersprinten som du länkade ovan verkar ta vid från mellandämparen och då får du kapa och svetsa för att få dit den. Har den dessutom större rördiameter mot ditt nuvarande så får man fixa till det också. Jag skulle leta efter Blueflame nytt eller beggat.

              http://www.trackstyle.co.uk/blueflam...pe-26328-p.asp - kolla där dock är den utan katalysator men de kanske kan ordna katalysator åt dig. 100 cellers har bäst flöde men du måste värma upp den vid varje besiktning.

              Om du ska trimma över 280hk så får du nog byta turbo och då lär du åka på byte av downpipen som många andra har gjort. Freddan kör över 300hk med Blueflame systemet så den duger gott. Han kanske kan ge sin syn på det.
              Ja då finns Blueflame ändå att få tag på, skönt. Ja det går ju att höra me dem när det börjar bli aktuellt angående katalysatorn. Ja det kanske är bättre att rådfråga fartdåren Du läser väl detta så smånginom Freddan. Det jag INTE vill göra är att punga ut, vad det ser ut som, 8-10000kr på ett system som jag måste byta ut igen om jag vässar upp bilen ordentligt. Så för att tala klarspråk; finns det någon gräns på vad olika avgassystem klarar av och inte? Vad det gäller en viss hk/Nm-gräns.
              Kör just nu:
              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
              Fiat Barchetta - 96
              Fiat 127 1,05L - 77
              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

              Comment


              • Alla system klarar sig rätt bra, det är en 3" downpipe jag skulle satsa på och en 100 cc kat, alltså avgassystemet efter kan du ju köpa ett supersprint rör, "Rostfritt"
                Jag beställde en 3" dp från tyskland nyss, kostade visserligen nästan 7k med frakt! Men du kan ju plocka ner lite saker på bilen och bogsera bort den till närmaste avgasfirma, så bygger dom en relativt billigt till dig!

                original från kat : http://www.ebay.de/itm/IMASAF-Auspuf...item58ab46ec0b

                ska du upp i en rejäl effekt ökning som du säger då jag tror du pratar om att bestiga över 300-400 då kan du räkna med att byta kolvar/ringar/stakar/vev/turbo/koppling/FMIC/bränslesystem! sen ska du hona blocket kanske plana toppen!
                om du verkligen älskar bilen gör det, annars köp nått färdigt.. vi snackar stora summor, har själv kollat på det, de kostar deg det alltså

                smidda kolvar : http://www.ebay.de/itm/FIAT-COUPE-2-...item1c5754f80b

                Turbo, grenrör med screampipe låter som fan: http://www.ebay.de/itm/IMASAF-Auspuf...item58ab46ec0b
                Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                Comment


                • http://www.ebay.de/itm/FIAT-COUPE-2-...item2ed4ba6322

                  KÖP KÖP KÖP!!
                  Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                  Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                  Comment


                  • Ska du över 400 hk så blir det till att fixa motorn med smidda delar. Räcker det med 350 hk så behövs inte modifiering av motorn men ändå kostar det mycket pengar. Ny turbo, större DP 2.75-3", 100 cells kat, kraftigare koppling, kraftigare soppapump, stor ic, bättre bromsar m.m.. Det plockar på . Räkna med 30 000 kr för delar och sen tillkommer jobbkostnad. Och när allt är klart behöver du någon som mappar motorn. FC Performance tar ca 3000 kr för en steg 3 mapp.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Ja det är jag medveten om, bilen byggs i princip om totalt Jag har stora planer för Coupen, lite väl stora just nu kanske . Jag var nämligen i kontakt med FC Performance redan i juni. Så jag har diskuterat med dem om vad som behövs göras och vad det kostar. Det är lite därför jag ändå är lite sådär tveksam på om jag ska lägga ut pengar på ett nytt avgassystem, om det ändå måste bytas med en uppgraderad motor. Då det för tillfället bara är en metallflisa som sticker i ögat, på den förövrigt relativt välskötta bilen.

                      Samtidigt så hade jag velat köpa en 20vt till och trixa med den istället. Så man ändå behåller en i "original"-skick. Haha har fått Coupe-feber tror jag. Rätt roligt när man blickar tillbaka. I April hade jag aldrig sett eller hört talas om en Fiat Coupe. När jag av ren tillfällighet fick syn på den, på blocket, blev jag genast förälskad. Vart bara tvungen att ha den. 4 månader senare står jag med, tillochmed 2 Fiat, och vill ha en till. Har tyvärr varken plats eller egentligen råd att skaffa en till. Men meningen som jag älskar att uttrycka mig med "vi får väl se" hoppas jag kommer snart. Problemet är ju att för varje år som går så blir utbudet mindre och bilarna blir ju äldre.

                      Torsten - Haha, lugn. Jag har ju inte hunnit bestämma mig än
                      Last edited by Fredriksda; 19 September 2015, 22:25.
                      Kör just nu:
                      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                      Fiat Barchetta - 96
                      Fiat 127 1,05L - 77
                      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                      Comment


                      • De här skumgummi tätningen/ljudämpningsmaterialet mellan huv och kaross. Det blev en riktig tankenöt. I och med att de suger åt sig vatten så är ju risken att det börjar rosta där under någon gång. Så jag plockade bort dem, tvättade och polerade och körde utan nu senaste veckan. Inget att rekommendera, ljudnivån steg ju och det känns lite ihåligt.

                        Så min lösning (ska fixa det ikväll) på det hela blir silikonspray. Behandla dem och förhoppningsvis så blir dessa något mer täta.
                        Blir väl en sista tur till helgen innan avställning, men ser fram emot det - ska bli en riktigt rolig vinter.
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • Efter att ha dissikerat ett stort antal Couper genom åren kan jag med fog säga att det är inte under kuddarna det kommer rosta!
                          Där skärmarna rostar upp är nertill där de är skruvade mot tröskellådan. Bara lack som rostskydd och så suger det in vatten mellan plåtarna.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • Okej okej jo det är klart. Men silikonspray känns ändå bättre än att inte göra något. För att förhoppningsvis slippa vatten i kuddarna. Eller i vilket fall minska mängden.
                            Kör just nu:
                            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                            Fiat Barchetta - 96
                            Fiat 127 1,05L - 77
                            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                            Comment


                            • Kör i stora vattenpölar och du får in vatten genom dörrlisterna, utan kuddarna..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Försöker undvika att köra när det regnar eller är blött överhuvudtaget

                                Detta är för allas information, även folk som normalt sätt inte är på den sidan. Jag hoppas detta kommer upp om ni söker information om följande företag på google.

                                Jag beställde nyligen tändstift ifrån företaget Autopartmaster. Fruktansvärd dum sida (jag förhastade mig givetvis, så räkna bort det) och hemsk kundtjänst att ha o göra med. Till slut efter nu en vecka av ständiga påtryckningar så har jag fått bekräftat att min order har blivit avbruten, som jag då ville efter att det hela kändes osäkert. Alltså inget att rekommendera. Jag hade själv svårt att hitta "reviews" och omdömen om företaget oavsett språk, så jag hoppas att det här hjälper något. Hittar ni delar någon annanstans, beställ dem där oavsett om det kostar några hundringar mer.
                                Kör just nu:
                                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                                Fiat Barchetta - 96
                                Fiat 127 1,05L - 77
                                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                                Comment

                                Working...
                                X