Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by 84jr0 View Post
    Googla på Fiat ePer så får du upp reservdelskatalogen med skisserna. Många länkar är till gamla katalogen men det duger för att kolla upp en skiss. Annars kan man köpa senaste versionen på ebay för kaffepengar.
    Okej tack! Ja jag kanske skulle köpa mig en Haynes bok också. Skulle hjälpa lite på traven.

    - - - Updated - - -

    Originally posted by TurboB View Post
    Du kanske inte behöver bråka med kundtjänst och krångla med retur.

    Du har fått rätt packning!

    Den är bara lagd i en åtta för att rymmas i förpackningen.

    Titta noga på bilden.
    Nä, nu är vi nog inte riktigt överens här. Jag studerade den mycket noga innan jag skickade tillbaka den. Den var i två delar. Men sen är det ju dock intressant. Är det någon som har varit med om en packning som är två delad med 5 ringar? Alltså någon bil som det skulle passa i.

    Hälsningar Fredde
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • Nu behöver jag bara vänta in den nya packning och lite vätskor/oljor. Tyckte även Bravo:n förtjänade ett nytt luftfilter, så den åkte ner i korgen.

      Så det blir väl inte förrän nästa helg då de första grejerna ska bytas och mitt officiella vintermek är igång.

      Hur gör ni med batteriet under vintern? För att det ska hålla sig i bästa skick..
      Kör just nu:
      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
      Fiat Barchetta - 96
      Fiat 127 1,05L - 77
      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

      Comment


      • Jag använder en CTEK laddare.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • [QUOTE=Fredriksda;150577]Någon vetskap om hur det

          Nix. Du får söka lite själv denna gång!

          Fiat coupe 20v Turbo Supersprint exhaust! Youtube såklart =)
          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

          Comment


          • Originally posted by Fredriksda View Post
            Nä, nu är vi nog inte riktigt överens här. Jag studerade den mycket noga innan jag skickade tillbaka den. Den var i två delar. Men sen är det ju dock intressant. Är det någon som har varit med om en packning som är två delad med 5 ringar? Alltså någon bil som det skulle passa i.

            Hälsningar Fredde
            Hmm. Du kanske skulle studerat den ännu nogrannare. Den är inte i två delar utan en enda lagd i en åtta för att rymmas i förpackningen.
            För några år sen köpte jag 3 st Payen JN933 och har en kvar oöppnad på hyllan (orkar inte lägga upp en bild).
            Den andra sitter i Lancia Kappa med samma motor som Coupen (numera såld) och den tredje sitter i min grannes Fiat Coupe 20vt.

            Jag kan lägga upp ett Youtube-klipp när jag öppnar paketet, tar ut packningen och visar hur den magiskt förvandlas till en enda hel packaning.

            Sen kan man ju kolla på Payens hemsida.
            Last edited by TurboB; 9 October 2015, 12:06.
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • :d
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • Jag vill se en film

                Jag kollade på bilden och det verkar som att TurboB har rätt. Packningen ligger som en 8.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Nä men va fan, ja du har ju helt rätt. Åh nej, nu blev det väldigt jobbigt precis. Den rätta är tillbakaskickad men inte granskad. Ligger just nu någonstans i Europa. Den som de rekommenderade nu i stället är på väg till mig.

                  Dock har de ju matchat den mot originaldelsnumret, så frågan är om jag får hem samma ändå fast med ett annat namn Vilken soppa, jag som tänkte dra igång med detta till nästa helg.

                  Jag återkommer hur det blir/blev med detta
                  Kör just nu:
                  Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                  Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                  Fiat Barchetta - 96
                  Fiat 127 1,05L - 77
                  Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                  Comment


                  • Så kan det bli ibland.
                    Det svåra är att dra skruvarna för att få det tätt. När man dragit lätt hela varvet runt är första skruven lös osv. osv.
                    Sen är det väldigt lätt att spräcka gjutgodset.
                    Har inget annat råd än att vara väldigt försiktig, köra motorn och kolla igen om det blir fuktigt i något hörn.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • Förlåt, men jag tyckte också att det var så tydligt snurrat i en 8, så jag ifrågasatte inte. Trodde du verifierat närmare än så.

                      Lycka till.
                      Goran
                      Sportbilshistoria:
                      12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                      08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                      06-10 Porsche 924 N/A -83
                      01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                      97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                      Comment


                      • Grejen var väl som så att jag redan innan hade bestämt hur den skulle se ut när jag öppnade lådan. Jag kollade ändå i ca 5-6 minuter. Vände och vred på den och konstaterade att den var i 2 delar. Sen när Torsten svarade att det är fel också, så var det ju inte mycket att diskutera tänkte jag (skyller inte på dig. ). Jag hann ju skicka iväg den innan någon hann säga att den ändå var rätt.

                        Som du skrev, så kan det bli. Speciellt för mig :P
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • Man får dra enl föreskrivet moment, samt efterdra några gånger när man kört lite.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Ja, jag ska vara extremt försiktig. Något annat att tänka på? Någon sladd, rör eller annat som är viktigt att tänka på när man kopplar bort?
                            Kör just nu:
                            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                            Fiat Barchetta - 96
                            Fiat 127 1,05L - 77
                            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                            Comment


                            • Mina första (inte) avancerade operationer har börjat. Kupefilter är bytt och säterna har fått sig lite vård, då de va lite extra slitna på vänster sida på förarsidan. Ska inte säga att de ser ut som nya, men det "vita" är borta.

                              Om någon vill ha en lite snabb utvärdering angående motoroljan som jag valde (Biltema 5w-50), så var det samma fenomen som uppstod som med den gamla okända oljan som fanns i när bilen hämtades. Alltså ett sjunkande oljetryck vid hårdare körning, men det återhämtar sig. Då detta var gjort på verkstad så tror jag inte att de hade Biltemas i. Med det jag vill ha sagt är att den är nog inte sämre än någon annan "billigare" olja. Detta då med kanske bara 20-30 mils körning de sista veckorna innan avställning. Men nu vet vi ju det i alla fall.

                              Jag tänkte byta allt nu under vintern, men väntar nog med växellådsolja tills nästa år. Så kan jag lägga en beställning på Mobil1 motorolja och samma märke för växellådsolja tillsammans med ett oljefilter på det, hos Oljemagasinet. Och byta allt det samtidigt.

                              När bilen kommer upp på bockar så tänkte jag även skruva bort och rengöra skyddskåpan under motorutrymmet. Något som man ska kolla extra noga på? Något som ska rengöras eller vissa detaljer som man bör kolla skicket på? Jag tänkte lägga upp lite bilder sen när jag kommer dit, så kanske ni via bild kan säga att så ska det inte se ut eller tvärtom

                              Sen en grej till, haha (jag känner själv hur tjötig jag låter), är det någon som sitter på en liknande skiss för hur man demonterar backspegels"kåpan?". Alltså hela skiten så att säga. Jag fick en väldig bra skiss för dörrhandtagen innan

                              Mvh
                              Fredde
                              Kör just nu:
                              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                              Fiat Barchetta - 96
                              Fiat 127 1,05L - 77
                              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                              Comment


                              • Kolla verkstadshandboken
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X